Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:00:02 GMT

اربعین حسینی امری فرا مذهبی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۵۷۶

نماینده ولی فقیه در استان کردستان،گفت: اربعین حسینی امری فرا مذهبی و فرا دینی است و یکی از نشانه‌های مومن شناخته شده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله حسینی شاهرودی، در رابطه با عظمت اربعین حسینی اظهار کرد: همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم تعظیم در برابر خدا را نشانه قوت قلب می‌داند؛ اربعین حسینی نیز به قدری حائز اهمیت است که به عنوان یکی از نشانه‌های مومن شناخته شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی افزود: اربعین و شور حسینی سبب اتحاد و اخوت و برادری میان همه امت مسلمان می‌شود و امری فرا دینی و فرا مذهبی است و از هر قوم و ملیت و نژادی در این راهپیمایی شرکت می کنند و تبعیض و اختلاف طبقاتی دیگر معنایی نخواهد داشت.

به عقیده نماینده ولی فقیه در کردستان، اربعین حسینی مصداق کامل و بارز فداکاری و جان‌فشانی و انسان‌دوستی است و در دنیا مصداق دیگری ندارد و نخواهد داشت.

وی، ضمن بیان اثراتی که اربعین حسینی از خود بر جای می‌گذارد؛ عنوان کرد: این شور حسینی و این راهپیمایی عظیم سبب پیوند و اتحاد مسلمین جهان و تقویت روحیه حماسی مومنین می شود و همچنین ضربه مهلکی برای دشمنان اسلام و قرآن است.

به گفته شاهرودی، تاثیرات این حرکت عظیم را می‌توان از اظهار نظرهای دشمنان دریافت که می‌گویند «بزرگترین اشتباه تاریخی آمریکا حمله به صدام و باز کردن راه‌های کربلا و حرکت عظیم اربعین است» و هرگونه تلاش دشمنان برای جلوگیری از این حرکت عظیم بی‌نتیجه خواهد ماند و هر سال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

نماینده ولی فقیه استان کردستان، با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین 98 تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، اربعین حسینی امسال، هم از نظر کیفی و کمی و هم از نظر میزان خدمات رسانی به زائرین باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد تعداد زیادی از جمعیت ایران جدا از کشورهای مسلمان دیگر در این راهپیمایی شرکت کردند و این حجم از جمعیت بدون هیچ گونه مشکل و برخورد نامناسبی در کنار هم همدل و برابر و برادر به این شور حسینی دامن زدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اربعین حسینی اثرات مثبت و سازنده‌ای بر روح و جان انسان و جامعه بجا می‌گذارد و باعث ترویج اتحاد و برادری میان امت مسلمان می شود یادآور شد: اربعین امسال حماسه‌ای باشکوه‌تر از سال‌های قبل آفرید، امید است در سال های آینده این راهپیمایی با شدت و حدت فراوانتری برگزار و موجب نابودی دشمنان و به اهتزاز درآوردن پرچم اسلام در جای‌جای جهان شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین حسینی استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استون ویلا قرارداد اونای امری را تمدید کرد + عکس

قرارداد سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال استون ویلا تمدید شد - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باشگاه لیگ برتری استون ویلا اعلام کرد که قرارداد سرمربی خود را تمدید کرده است. بدین ترتیب اونای امری با امضای قراردادی جدید خود را تا سال 2027 به شیرها متعهد کرد.

سرمربی اسپانیایی سال 2022 هدایت استون ویلا را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد
  • استون ویلا قرارداد اونای امری را تمدید کرد + عکس