Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، نخستین نقطه کنترل مشترک روز گذشته- شنبه- در شرق شهر ساحلی الحدیده بین دولت مستعفی و جنبش انصار الله یمن با مشارکت سازمان ملل برای تثبیت آتش‌بس ایجاد و جدولی زمانی برای ایجاد دیگر نقاط کنترل سه‌شنبه آینده مشخص خواهد شد. 

«وضاح الدبیش»، سخنگوی نیروهای مشترک در ساحل غربی یمن توضیح داد که دیدار مشترکی با ژنرال «آبجهیت گوها» رئیس کمیته نظارت بر آتش‌بس الحدیده و نیز هیأت سازمان ملل متحد در الحدیده به طور خاص در نقطه «خامری» برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الدبیش با هشدار نسبت به پیامد خروج انصارالله از توافق گفت که دولت مستعفی برای ایجاد نقاط کنترل سه‌گانه بلافاصله در همین روز اعلام آمادگی کرد که با مخالفت نیروهای انصار الله مواجه شد. 

وی گفت که ژنرال گوها بر سرعت آغاز استقرار میدانی تأکید کرده و نیروهای مشترک و نیروهای ائتلاف متجاوز در یمن روند تسهیل نشست روز گذشته را تأمین کردند. 

  

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: الحدیده استقرار مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی سفر امیر کویت به مصر، ضمن مردود دانستن این ادعا افزود: تکرار این ادعاهای یک‌جانبه و بی اساس از سوی طرف کویتی مایه تأسف است.

کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یکجانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می‌کنیم از تکرار توسل به روش‌های بی حاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقا روابط و همکاریها گام بردارند.

کد خبر 6094371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • حمله‌های ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس علیه فرودگاه «الحدیده» یمن
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران اعلام شد
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات چه بود؟
  • صدور بیانیه تکراری درباره میدان آرش هیچ حقی برای کویت ایجاد نمی‌کند
  • بیانیه‌های تکراری، حقی برای کویت در مورد میدان آرش ایجاد نمی‌کند
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ