Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@10:21:25 GMT

سقوط شاخص کل بورس/ریزش ۸۲۴۸ واحدی

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۷۸۷۹

سقوط شاخص کل بورس/ریزش ۸۲۴۸ واحدی

معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش شدید بیش از ۸۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۰۱ هزار و ۹۷۸ واحد به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه 28 مهرماه) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 456 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 310 هزار و 97 واحد آغاز کرد اما در ادامه روز معاملات تالار شیشه‌ای روز جاری با ریزش شدید بیش از ۸۰۰۰ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغیر به ۳۰۱ هزار و ۹۷۸ واحد به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزییات داد و ستدهای بازار سهام بر اساس آمارهای ثبت شده نشان می دهد که همه شاخص های معاملاتی در بازار سهام امروز با افت سنگین حداقل ۳ درصد مواجه شدند.

 

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص های بورس با ریزش دسته جمعی مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۸۲۴۸ واحد ریزش معادل ۲.۶۶ درصد به ۳۰۱ هزار ۳۹۲ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی»  با ۲۲۱۶ واحد افت معادل ۲.۶۶ درصد به ۸۱ هزار یک واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۵۵۳ واحد رشد معادل ۳.۰۲ درصد به ۸۲ هزار و ۹۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۷۰۸ واحد افزایش، معادل ۳.۰۲ درصد به ۵۴ هزار و ۹۴۳ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۴۸۷ واحد کاهش، معادل ۲.۹۷ درصد به ۳۴۲ هزار و ۳۵۹ واحد، شاخص بازار اول با ۶۲۹۲ واحد افت معادل ۲.۸۰ درصد به ۲۱۸ هزار ۸۱۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۴۴۳ واحد کاهش معادل ۲.۴۵ درصد به ۶۱۳ هزار و ۹۵۶ واحد رسید.

 

در سر لیست جدول نمادهای پربیینده بورس در صبح امروز نام نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبصادر - بانك صادرات ايران، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ و شبندر - پالايش نفت بندرعباس به چشم می خورد که در میان آنها تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت و ونوين - بانك‌اقتصادنوين روند نزولی داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فولاد با 358 واحد، شبندر با 158 واحد، شپنا با 114 واحد، وبصادر 71 واحد، وتجارت با 67 واحد، شتران با 54 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و نماد ونوین با 66 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند اما در پایان معاملات ۶ نماد  وبملت با ۳۷۴ واحد، شتران با ۳۰۵ واحد، تاپیکو با ۳۰۵ واحد، پارسان با ۳۰۴ واحد، کگل با ۲۸۰ واحد، رمپنا با ۲۷۶ واحد و فملی با ۲۷۰ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. همچنین قیمت سهام نمادهای غچین، ختراک، غشصفا، غنوش، بسویچ، آسیا و غشان بیشترین افزایش قیمت و نمادهای بترانس، کپارس، غگل، حتوکا، شلعاب، دشیمی و پدرخش بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و به این ترتیب، در پایان اولین روز معاملاتی بورس در هفته جاری، در ۲۱۶ هزار و ۵۳۹ نوبت معاملاتی، ۲ میلیارد و ۷۶۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد.

یادآور می شود: شاخص کل بورس و اوراق بهادار (چهارشنبه 24 مهر) با ۶۶۸ واحد رشد معادل ۰.۲۲ درصد به ۳۰۹ هزار و ۶۴۶ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۷۹ واحد افزایش معادل ۰.۲۲ درصد به ۸۳ هزار و ۲۱۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۱۱۳ واحد افت معادل ۲.۴۴ درصد به ۸۴ هزار و ۶۶۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۴۱۴ واحد افت، معادل ۲.۴۴ درصد به ۵۶ هزار و ۶۶۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۲۴ واحد کاهش، معادل ۰.۲۳ درصد به ۳۵۲ هزار و ۸۴۷ واحد، شاخص بازار اول با ۲۹۸۸ واحد صعود معادل ۰.۷۱ درصد به ۲۲۵ هزار ۱۰۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۵۵۴ واحد افت معادل ۰.۵۶ درصد، به ۶۲۹ هزار و ۴۳۵ واحد رسیده بودند.

 

در پایان معاملات چهارشنبه (24 مهر) ۷ نماد شبندر با ۲۹۷ واحد، شپنا با ۲۴۹ واحد، کگل با ۱۸۲، وامید با ۱۶۸ واحد، فولاد با ۱۶۶ واحد، همراه با ۱۵۵ واحد و شبریز با ۱۵۴ واحد رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند. قیمت سهام نمادهای غنوش، غچین، سفار، نمرینو، شکربن، شبندر و غشصفا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای چافست، خریخت، ددام، پدرخش، غگل، وپخش و شلعاب بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند و به این ترتیب، در پایان داد و ستدها در ۲۹۰ هزار نوبت معاملاتی، ۳ میلیارد و ۳۷۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۱ هزار و ۷۸۴ میلیارد تومان در بورس معامله شد./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه اربعین ۹۸ منطقه آزاد اروند نماز جمعه فرابورس معاملات بورس بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار