Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش بانک مرکزی بر رونق صادرات غیر نفتی است، ۴۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان؛ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار، نگاهی به عملکرد بانک توسعه صادرات، ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده تمام زوار اربعین به کشور بازمی گردند برخی از اخبار اقتصادی امروز خبرگزاری شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز  ۲۸ مهرماه به شرح زیر است:

تلاش بانک مرکزی بر رونق صادرات غیر نفتی است

«عبدالناصر همتی» در یادداشتی اشاره کرد: از حدود ۵۰ سال پیش که نفت، سهم غالب تولید و صادرات را در اقتصاد ایران‌ داشت تا به امروز که نفت کمتر از یک سوم صادرات را تشکیل می دهد به هر دلیل دولت نتوانسته است بودجه خود را از نفت جدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشد اقتصادی کشور نیز با وجود کاهش سهم نفت به شدت متاثر از بخش نفتی است، طبعا اثر مستقیم تحریم های ظالمانه، کاهش رشد بخش نفتی و کاهش منابع برای بودجه دولت است. این دو با همدیگر، بخش غیر نفتی اقتصاد و بالتبع، رشد کل اقتصاد را تحت تاثیر قرار داده اند.


رئیس کل بانک مرکزی گفت: آنچه که بانک مرکزی با سیاست های پولی و ارزی خود می تواند انجام دهد، ایجاد ثبات و کمک در جهت رونق بخش غیر نفتی است.


وی گفت: رشد بخش نفتی، برونزا است و به تولید و صادرات نفت بستگی دارد و سیاست های بانک مرکزی بر رشد درونزا و غیر نفتی موثر است.


رئیس شورای پول و اعتبار افزود: وضعیت سامانه نیما و پیشی گرفتن عرضه ارز نسبت به تقاضای آن نشان می دهد که با همت صادرکنندگان و تمهیدات واردات، بحول و قوه الهی از این دوره سخت نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

 

۴۰۴ هزار و ۹۰۰ تومان؛ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار

هر گرم طلای 18 عیار امروز (یکشنبه 28 مهرماه) 404 هزار و 900 تومان و هر انس طلا 1490 دلار ارزشگذاری شده است. همچنین امروز سکه بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 966 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 964 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 26 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 225 هزار تومان، سکه گرمی 838 هزار تومان است.

 

امروز (28 مهرماه) در بازار آزاد دلار 11 هزار و 395 تومان، یورو 12 هزار و 595 تومان، پوند 14 هزار و 735 تومان، درهم امارات 3159 تومان، دلار استرالیا 7835 تومان، دلار کانادا 8743 تومان، لیر ترکیه 1960 تومان معامله می شود.

 

رشد ۴۵۶ واحدی شاخص کل بورس

بورس و اوراق بهادار امروز (یکشنبه 28 مهرماه) اولین روز کاری خود در هفته جاری را با رشد 456 واحدی و قرار گرفتن در جایگاه 310 هزار و 97 واحد آغاز کرد. در سر لیست جدول نمادهای پربیینده بورس در صبح امروز نام نمادهای وتجارت - بانك تجارت، وبملت - بانك ملت، شپنا - پالايش نفت اصفهان، وبصادر - بانك صادرات ايران، خساپا – سايپا، ونوين - بانك‌اقتصادنوين‌ و شبندر - پالايش نفت بندرعباس به چشم می خورد که در میان آنها تنها 2 نماد وبملت - بانك ملت و ونوين - بانك‌اقتصادنوين روند نزولی داشتند.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس نمادهای فولاد با 358 واحد، شبندر با 158 واحد، شپنا با 114 واحد، وبصادر 71 واحد، وتجارت با 67 واحد، شتران با 54 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند و نماد ونوین با 66 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

 

ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، دي - بانك دي، حريل - ريل پردازسير، زاگرس - پتروشيمي زاگرس و كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان صبح امروز در لیست نمادهای پربیننده فرابورس بودند که در میان آنها تنها 2 نماد ذوب - سهامي ذوب آهن اصفهان، چكاپا - گروه صنايع كاغذ پارس روند صعودی داشتند.

 

نگاهی به عملکرد بانک توسعه صادرات

۲۹ مهرماه روز ملی صادرات، بهانه ای است تا علاوه بر پرداختن به نقش بی بدیل صادرات غیرنفتی، عملکرد بانک ها در عرصه تجارت بین الملل و سهم آنها در این حوزه معرفی شود.

تامین مالی صادرکنندگان که با هدف تولید صادرات محور و رونق آن توسط بانک توسعه صادرات دنبال می شود، به شیوه ای مشهود در کارنامه این بانک به ثمر نشسته است. نگاهی اجمالی به عملکرد اعتباری بانک توسعه صادرات در شش ماه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد که سهم این بانک در تامین مالی صادرات غیرنفتی در کشور با وجود برخی محدودیت ها در مسیرتعاملات اقتصادی جهانی، قابل توجه بوده است.

عملکرد اعتباری

بررسی ها نشان می دهد تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات در شش ماهه اول سال ۹۸ به مبلغ ۲۸.۹۷۱ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشدی ۶۵ درصدی داشته است.

طی مدت یاد شده، تسهیلات پرداختی ارزی بانک توسعه صادرات ۲۲۰ میلیون دلار بوده است که این تسهیلات از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان‌ شهریور ماه در قالب بخشهای بازرگانی، خدمات، ساختمان، مسکن و اعتبارخریدار و تسهیلات ریالی نیز در قالب بخشهای بازرگانی، خدمات، صنعت و معدن، کشاورزی و ساختمان اعطا شده است.

طی مدت یاد شده تسهیلات پرداختی ریالی در قالب سرمایه در گردش۲۸.۵۰۱ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی در این بخش هفت میلیون دلار بوده است. تسهیلات پرداختی ریالی به طرحها و پروژه ها ۴۷۰ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی نیز ۲۱۳ میلیون دلار برآورد شده است.

ارائه خدمات بانک توسعه صادرات طی مدت یاد شده در حوزه گشایش اعتباراسنادی صادراتی به مبلغ ۲۴میلیون دلار، در بخش اعتبارات اسنادی وارداتی ۱۷۳ میلیون دلار و اعتبار اسنادی داخلی ریالی یکهزار و ۹۴۶ میلیاردریال بوده است.

قراردادهای فعال صندوق توسعه ملی در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ شامل سپرده­ گذاری ریالی به مبلغ ۱۶.۵۰۰ میلیارد ریال، سپرده ­گذاری ارزی به مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو و قرارداد عاملیت ارزی به مبلغ ۲۳۰ میلیون دلار است.

 

ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده تمام زوار اربعین به کشور بازمی گردند

«محمد اسلامی» شب گذشته (شنبه 27 مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره روند بازگشت زوار اربعین با اشاره به بازگشت روان زائران گفت: آخرین آمار نشان می دهد که کمتر از 600 هزار زائر باقیمانده اند که طبق پیش بینی ظرف 48 تا 72 ساعت آینده به کشور بازمی گردند و تدارکات برای بازگشت آنها پیش بینی شده است.


وزیر راه و شهر سازی با تاکید بر لزوم متناسب بودن ظرفیت‌های زیرساختی با میزان بهره برداری گفت: طرح جامع پایانه مهران و بزرگراه‌ها تا اوسط سال ۹۹ و قبل از مراسم ان شاء الله به بهره برداری می رسد.


اسلامی با بیان این که در خصوص وضعیت جاده های عراق مذاکره های متعددی با طرف های عراقی انجام گرفته است، گفت: تلاش کرده ایم راه آهن شلمچه به راه آهن بصره متصل شود و جاده ها نیز ایمن تر شوند.

 

کاهش ۳۰ درصدی ارزش کل معاملات بورس

جزییات داد و ستد های منتشر شده حاکی از آن است که در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۴ مهرماه ۹۸، شاخص کل با ۳.۴۰۲ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به ۳۰۹.۶۴۷ واحد رسید.

کاهش ۷.۲۹ درصدی شاخص کل هم وزن

بر اساس این گزارش، شاخص کل هم وزن با ۶.۶۳۸ واحد کاهش معادل ۷.۲۹ درصد به رقم ۸۴.۶۶۳ واحد را به نمایش گذاشت.

افت نماگر بازار اول و دوم

همچنین شاخص بازار اول با ۱.۱۲۸ واحد کاهش به ۲۲۵.۱۰۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲.۹۲۹ واحد کاهش به ۶۲۹.۴۳۶ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۰.۵۰ درصد کاهش و شاخص بازار دوم با  ۲.۰۱ درصد کاهش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

ریزش ۳۰ درصدی ارزش کل معاملات

از سویی دیگر، در ۵ روز کاری هفته گذشته، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۷۵.۷۵۲ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل ۳۰.۶۴ درصد کاهش یافت.

کاهش تعداد داد و ستدها

در ضمن تعداد ۱۶.۴۹۶ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از یک میلیون و ۶۷۷ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب ۳۵.۶ درصد کاهش و ۴۸.۵ درصد افت را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند.

 

بانک سامان ۳۹ ریال سود ساخت

بر اساس شفاف سازی صورت گرفته بانک سامان در سامانه کدال، این بانک اعلام کرد: در دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۹۸ (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم ۳۹ ریال سود محقق کرده این در حالی است که شرکت مدت مشابه سال قبل به ازای هر سهم  (۶۵۱) ریال زیان محقق کرده بود و این در حالی است که افزایش ۱۸۹ درصد جمع درآمدهای غیرمشاع از عمده دلایل شناسایی سود نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

 

بر اساس گزارش شفاف سازی مالی بانک سامان این بانک در عملکرد ۳ ماهه برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ مبلغ ۳۱۲.۷۹۲ میلیون ریال سود خالص محقق کرده است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳