Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار ایلام گفت: نقطه‌ی قوت امسال این بود که اکثر زائران با خودروهای شخصی سفر کردند و بالای یک میلیون تردد خودرو در مهران داشتیم.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» امروز بعد از بازدید از مراکز  درمانی بهداشت و درمان، هلال احمر و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان، با بیان اینکه تاکنون حدود 3 میلیون و 800 هزار تردد داشته از مرز مهران انجام شده است، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به این جمعیت عظیم کار بسیار سختی است و همکاران علوم پزشکی، امداد و نجات هلال احمر و بیمه خدمات درمانی و مدیریت درمان تامین اجتماعی بسیار خوب کار کردند و هم در رفت و هم برگشت خدمات بی‌نظیری ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال به خاطر تلاش همه جانبه مسئولان در امداد و نجات و درمان هم پیشگیری‌های خوبی صورت گرفت و بیماری خاصی شیوع پیدا نکرد، ادامه داد: از ارکانی که خوب توانست در ایام اربعین خدمات‌رسانی کند بخش امداد و نجات و بهداشت و درمان و تامین اجتماعی بود.

استاندار ایلام با بیان اینکه در اربعین امسال درمانگاه‌های سپاه، ارتش و بخش خصوصی نیز همکاری بالایی داشتند، تاکید کرد: باید آسیب‌شناسی کنیم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم تا در سال‌های آینده این مشکلات برطرف شود.

سلیمانی‌دشتکی در جریان بازدید از بیمارستان صحرایی سپاه هم گفت:  سپاه مثل سال‌های گذشته تمام قد در اربعین کمک کار ما بود و با تعامل و همکاری همه نهادها و سازمان ها، تردد زائران را بدون هیچ مشکلی مدیریت شد.

|

وی گفت: سپاه در تمامی زمینه‌ها از جمله امنیت، اسکان زائران، تغذیه و البته در مباحث پزشکی امکانات بسیار خوبی در مرز مهیا کرد که از سردار شاکرمی برای مدیریت این موضوع  قدردانی می‌کنیم.

استاندار ایلام ادامه داد: بیمارستان صحرایی سپاه هم دارای امکانات بسیار خوبی بود و به صورت رایگان زائران را مداوا می‌کرد و این کار جای تقدیر دارد.

سلیمانی با بیان اینکه تا دیشب حدود 1 میلیون و 600 هزار نفر  ورودی  و 1 میلیون و 700 هزار خروجی از مرز مهران ثبت شده است، تصریح کرد: اگر با ترددهای محرم محاسبه کنیم جمع کل ترددها به 3 میلیون و 700 هزار نفر خواهد رسید.

وی گفت: امروز تا ساعت یازده نزدیک به 80 هزار نفر تردد ثبت شد و پیک تردد در اربعین امسال به 326 هزار نفر در یک شبانه‌روز رسید و در جمع به تردد 4 میلیون نفر خواهیم رسید.

استاندار ایلام ادامه داد: همه‌ی مسئولان و مردم کمک کردند و ارکان نظام و رسانه‌ها دست به دست هم دادند تا این کار بزرگ به خوبی انجام شد و هر چند ساخت  زیرساخت‌ها به سرعت پیش رفت ولی باز هم بخشی برای سال آینده باقی ماند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه  امسال بر خلاف سال گذشته در بحث خدمات رسانی، آب، غذا، دارو ، درمان و حمل و نقل مشکل نداشتیم، گفت: در آینده مشکلاتی از جمله سایه‌بان با توجه به گرمای هوا و سرویس‌های بهداشتی خواهیم داشت که این مشکلات احصاء شده‌اند.

وی با بیان اینکه نقطه‌ی قوت امسال این بود که اکثر زائران با خودروهای شخصی سفر کردند و بالای یک میلیون تردد خودرو در مهران داشتیم، تصریح کرد: تردد 3475 اتوبوس در یک شبانه‌روز در مرز مهران رکوردی مهم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان

 معاون وزیر ارشاد ورئیس سازمان حج وزیارت کشور در کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان در سالن حماسه ۲۵ آبان، شعار امسال حج تمتع را حج، قرآن محوری همدلی اقتدار امت اسلامی ودفاع فلسطین بیان کرد و گفت: ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از سراسر کشور در قالب ۶۲۲ کاروان  از ۲۱ ایستگاه پروازی راهی سرزمین وحی می‌شوند.


سید عباس حسینی افزود: میانگین سن زائران امسال ۵۷ سال است ومسن‌ترین زائر بانویی ۹۲ ساله وجوان‌ترین دختر ۱۱ ساله است.


حجت الاسلام اژدری مدیرکل حج وزیارت استان اصفهان هم با بیان اینکه زائران اصفهانی ۱۰ درصد زائران حج تمتمع کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: از استان اصفهان امسال ۷۲۰۰ نفر در قالب ۵۳ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند.


نخستین پرواز زائران اصفهانی بیت الله الحرام سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • هزینهٔ حج امسال، ۳۰۰ دلار کمتر است
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود