Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کریمی در جلسه بازآفرینی شهری ویژه شهرهای شهرستان شهریار که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد طی سخنانی گفت: صباشهر ۲۵۰۰ هکتار وسعت دارد که  از این میزان ۵۴۰ هکتار در محدوده شهری و قانونی ۵۱ هکتار در طرح تفصیلی بعنوان بافت فرسوده تعریف شده است که در چهار محله قاسم اباد، ویره ، اسلام اباد و کبودین قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار صباشهر درخصوص برنامه های ستاد بازآفرینی صباشهر بیان داشت: برنامه جامع اقدام مشترک بین دستگاه های متولی در حال تنظیم است و تا پایان مهرماه برای تصویب به ستاد بازآفرینی شهرستان شهریار ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و قدمت بناهای موجود و تاب اوری پایین غالب ابنیه ها در برابر حوادث ، از برنامه ها و اقدامات شهرداری صباشهر به منظور نوسازی بافت فرسوده و ترغیب مالکین به این موضوع اقداماتی از قبیل تخفیف ۸۰ درصدی عوارض صدور پروانه تخریب بازسازی برای مالکان املاک واقع در بافت فرسوده، استقرار دفتر تسهیل گری به منظور استفاده مالکان از مشوق ها ، تسهیلات بانکی و معافیت ها و راهنمایی های دیگر، برنامه ریزی و اجرای پروژه های عمرانی مختلف در سال ۹۷ و ۹۸ در محلات هدف، ارتقا سرانه ها و بهسازی معابر شهری، تنظیم لایحه بسته مشوق جدید برای افزایش تراکم و جبران خسارت ناشی از اصلاحی املاک واقع در طرح تعریض معابر در بافت فرسوده و درخواست و پیشنهاد تدقیق محدوده بافت فرسوده محلات صباشهر با توجه به وسعت محدوده قدیمی شهر برای تصویب در مراجع قانونی و استفاده مردم از ظرفیت های طرح ملی بازآفرینی را در دستور کار قرار داده است.

کریمی همچنین نقش شهرداری ها در اطلاع رسانی و تشویق و ترغیب مردم و اهدا بسته های تشویقی و محرک را مهم ترین عامل در به نتیجه رسیدن این طرح مهم و حیاتی دانست.

کد خبر 4751433

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر کریمی شهرداری صبا شهر بافت فرسوده اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز موکب شهرکرد رادیو اربعین مرز شلمچه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی اظهار کرد: در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان قزوین ۱۱ هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین در قالب ۵ پلاک روز سه شنبه در کمیسیون جهاد کشاورزی رفع تداخل شد.

وی افزود: در این کمیسیون پلاک‌های کارندچال، کش رود و قدیم آباد در شهرستان قزوین و حاجی آباد لیاء و دانسفهان در شهرستان بوئین زهرا پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آن‌ها به پایان رسید.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: از مجموع یک هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۴ پلاک به پایان رسیده است.

کد خبر 6086505

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند