Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:10:13 GMT

شبکه فاضلاب در تهران ظرف ۵ سال آینده تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۹۷۲۸

شبکه فاضلاب در تهران ظرف ۵ سال آینده تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو پس از طرح مسائل از سوی اعضای شورای اسلامی شهر تهران، درباره مشکلات شبکه فاضلاب اظهار کرد: ۷۵ درصد این شبکه در تهران اجرایی شده و ظرف پنج سال آینده نیز تکمیل می‌شود.

وی درباره حق‌آبه پارک چیتگر گفت: بخشی از پارک چیتگر با آب تصفیه شده شهری آبیاری می‌شود که این موضوع قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو همچنین درباره ایجاد دو تصفیه‌خانه در مناطق ۴ و ۲۲ تهران افزود: مدل این دو تصفیه‌خانه به زودی و پس از مرحله نهایی شدن، عملیاتی می‌شود.

اردکانیان با بیان اینکه با توجه به مسئله کم‌آبی شهرستان ری، پروژه ساماندهی آب‌های سطحی برای ری در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه، مشکل کمبود آب در ری نیز حل شود. مسئولان شهرری تقاضای اختصاص سه‌یازدهم از آب را دارند که این موضوع، زیاد و بیش از تصور است.

وی با اشاره به موضوع دکل‌های برق در تهران و همکاری خوب وزارت نیرو با شهرداری، از حل شدن مشکلات مربوط به دکل‌های برق خبر داد و بیان کرد: تلاش بر این است که دکل‌های بیشتری از سطح زمین، جمع‌آوری و شبکه فشار ضعیف به کابل خود نگهداره تبدیل شود؛ امیدواریم تا پایان سال جاری این موضوع به اتمام برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون ۹۷ درصد خدمات در بخش برق به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، تأکید کرد: در این راستا ۵۰۰ هزار تردد در شهر تهران حذف شده است. همچنین از صادر شدن ۳۰ میلیون قبض برق کاغذی جلوگیری شده که با چنین اقدامی، ۴۰ میلیارد تومان از هزینه‌ها کاهش یافته است.

اردکانیان درباره مطرح شدن فرونشست زمین در تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ دستگاهی برای فرونشست زمین، شرح وظایفی مشخص نکرده و این فرصت خوبی است که برای بحران فرونشست زمین در شهر تهران، کارگروهی میان شهرداری و وزارت نیرو تشکیل شود؛ درخواست من از اعضای شورای شهر این است که در تشکیل این کارگروه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

کد خبر 4751422

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا اردکانیان فرونشست زمین شبکه فاضلاب اربعین 98 اربعین حسینی شهرداری تهران شورای شهر تهران نیروی انتظامی هفته ناجا وزارت آموزش و پرورش ناجا شهر تهران قوه قضاییه نجف اشرف شورای شهر کمیته امداد امام خمینی محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان

               به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: در حال حاضر شهر‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستا‌های ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهرمند هستند. 

 او گفت: در حال حاضر هزار و ۶١٠ کیلومتر شبکه توزیع و ٧۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ١٠ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد. 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریا‌ها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود و بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌ها، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • ضرورت تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد