Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@23:47:12 GMT

هوای اصفهان به وضعیت سالم بازگشت/ شاخص کیفی ۹۰

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۱۹۷۶۱

هوای اصفهان به وضعیت سالم بازگشت/ شاخص کیفی ۹۰

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نسبت به دو روز گذشته بر شدت بار آلاینده‌های جوی اصفهان افزوده شده است و در ساعات اولیه صبح امروز هوای نصف جهان به وضعیت نارنجی رسیده بود.

وی با بیان اینکه میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر امروز به ۹۰ رسید و بار دیگر به وضعیت سالم بازگشت، ابراز داشت: هوای امروز اصفهان در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهر اصفهان مانند خیابان رودکی با ۷۳، استانداری ۸۷، خیابان دانشگاه ۷۹ در وضعیت سالم است، در میدان احمدآباد با ۱۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس پیش بینی شود و در بزرگراه خرازی و خیابان پروین در وضعیت زرد گزارش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه در تمامی ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهرستانها کیفی هوا در ضعیت زرد ثبت شده است، بیان داشت: میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در مبارکه با ۷۸، سجزی ۷۴، نجف آباد ۸۳ و کاشان ۸۶ در وضعیت سالم گزارش شد.

رئیس امور آزمایشگاه‌های استان اصفهان تاکید کرد: شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و بالاتر از ۳۰۰ نشانه هوای خطرناک است.

کد خبر 4751432

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست هوای سالم اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز موکب شهرکرد رادیو اربعین مرز شلمچه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۱۹۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه خرمشهر ۱۱۸ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

همچنین در این مدت هوای اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هندیجان در وضعیت «پاک» بوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

 

 

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان ناسالم برای گروه های حساس
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران