Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@08:34:34 GMT

امنیت زوار امسال از هرنظر تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۰۱۷۷

امنیت زوار امسال از هرنظر تامین شد

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امنیت زوار از هرنظر تامین شده بود،گفت: در میزبانی از زائران اربعین حسینی (ع) هرچه در توان داشتیم کوتاهی نکردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز یکشنبه به نقل از هوشنگ بازوند در نشست با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: در داخل نیز، حتی مورد خسارت و دستبرد به خودروهای پارک شده زائران در پارکینگ‌های مرز خسروی اتفاق نیفتاد که در مقایسه با دیگر مرزهای تردد زائران، بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: مرز خسروی بعد از چندین سال بازگشایی شده و به همین دلیل باید امسال با برخی ملاحظات با این موضوع برخورد می‌کردیم که اصل بازگشایی مرز به چالش کشیده نشود، چرا که بازگشایی آن به آسانی میسر نخواهد بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: با توجه به عضویت یکی از نمایندگان کرمانشاه در هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، توقع داریم که مجمع نمایندگان استان با چانه زنی مضاعف دنبال اخذ امتیازات مطلوبی برای استان باشند.

وی تاکید کرد: منافع استان و مردم استان مخرج مشترک و محور وفاق میان همه مسوولین و نمایندگان است.

بیش از ۱۶۰ هزار زائر اربعین حسینی (ع) امسال از طریق مرز خسروی عازم عتبات عالیات شدند و تاکنون نیز حدود ۹۰ هزار نفر از این مرز به کشور بازگشته اند. 

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات به عراق پس از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین علت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته‌اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۲۲۴، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران و عراق روابط عمومی عراق کربلا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی/ فراجا مسئول تامین امنیت مرزهاست
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • مرز خسروی روز به روز مورد استقبال بیشتر زائران قرار می‌گیرد
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • تشییع پیکر شهید مدافع امنیت فرزین بلیان در کرمانشاه
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • رهاسازی آب از سد علویان مراغه به زمین‌های زراعی
  • رهاسازی آب از سد علویان به زمین‌های زراعی شهرستان‌های مراغه و بناب