Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع مطلع در مصاحبه با  المیادین، عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از استان های حلب و الرقه را تاکید کردند و گفتند که این نظامیان با ۶۰ کامیون و خودروی نظامی از فرودگاه صرین در حومه شرقی حلب خارج شدند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که گروهی از نیروهای آمریکایی همزمان با پرواز دو بالگرد بر فراز ارودگاه الهول، وارد این اردوگاه شدند که خانواده های داعشی ها در آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر گزارش خبرنگار المیادین، نظامیان آمریکایی پرونده ها و اسناد خود را قبل از عقب نشینی از فروگاه عین العرب نیز به آتش کشیدند.

طبق این گزارش، گروهی از نیروهای فرانسوی موجود در پایگاه نظامی «خراب الجیر» در حومه شمالی الحسکه نیز از این پایگاه عقب نشینی کردند.

در همین حال خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز با تایید این خبر، گزارش داد که نظامیان آمریکایی صبح امروز یکشنبه با عقب نشینی از حلب و الرقه به همراه تجهیزات و ادوات نظامی خود به سمت عراق حرکت کردند.

نظامیان آمریکایی پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا برای توقف حملات به شمال سوریه و ایجاد منطقه امن تحت سیطره نیروهای ترکیه، این مناطق را ترک می کنند. 

پیش از این، نیروهای آمریکایی شهر منبج و کوبانی را ترک کرده بودند و نیروهای سوری ضمن توافق با کُردها، وارد این مناطق شدند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرده که در صورتی که آمریکا به وعده های خود در این توافق عمل نکند، با قدرت عملیات  «چشم صلح» علیه شبه نظامیان کُرد «ی.پ.گ» و  «پ. ک.ک» را ادامه می دهد.

 نیروهای آمریکایی مستقر در شمال سوریه به دنبال گذشت چند روز از عملیات نظامی ترکیه دستور خروج از شمال سوریه را دریافت کردند. 

310311

کد خبر 1312614

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سوریه ترکیه کردهای سوریه اربعین پیاده روی اربعین ایالات متحده آمریکا سوریه باشگاه استقلال سینمای ایران ترکیه کردهای سوریه لبنان لیگ برتر نوزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او در مقاله ای که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد، درباره به خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی این کشور هشدار دادند.

در مقاله واشنگتن پست به نقل از این دو مقام ارشد آمریکایی آمده است: نیروهای آمریکایی در خارج از کشور در برابر تهدید پهپادهایی که در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند، آسیب‌پذیر هستند. پایگاه‌های نظامی محلی ما نیز تقریباً هیچ حسگر پهپادی ندارند.

این مقامات افزودند: تا کنون چندین پهپاد در حال پرواز بر فراز پایگاه‌های نظامی و تأسیسات هسته‌ای آمریکا شناسایی شده است. ما پهپادهایی را بر فراز پایگاه‌های نیروی هوایی «لانگلی» در ویرجینیا و «وایتمن» در میسوری شناسایی کردیم.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا و معاون او اذعان کردند که آژانس های امنیتی و نظامی آمریکا اقدامی برای پذیرش مسؤولیت و متوقف کردن این حملات انجام نداده‌اند.

کد خبر 6086234

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر؛ پیروزی استراتژیک برای روسیه
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا