Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:57:08 GMT

اجلاس جهانی اینترنت در چین گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۱۸۰۰

اجلاس جهانی اینترنت در چین گشایش یافت

بر اساس گزارش تارنمای این اجلاس، هوش، ارتباط، شفافیت و همکاری با هدف ایجاد آینده مشترک در فضای سایبری موضوع و دستور کار این همایش بین المللی است.

اجلاس به مدت ۳ روز برپاست و بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از ۷۰ کشور و منطقه دنیا از جمله برندگان جوایز تورینگ و نوبل در آن شرکت کرده اند.

مسئولان شرکت های بزرگ اینترنتی، فنی، موسسات دست اندرکار فناوری هوش مصنوعی و شبکه در این اجلاس بزرگ درباره نسل پنجم اینترنت، هوش مصنوعی، فضای سایبری و اینترنت و نقش آن در توسعه جهان بحث و رایزنی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش رشد اینترنت چین و جهان و توسعه شبکه جهانی اینترنت در آینده نیز در این اجلاس عرضه می شود.

قرار است در جریان همایش از ۱۵ طرح بزرگ علمی و فنی مرتبط با صنعت اینترنت از جمله در عرصه های هوش مصنوعی، نسل پنجم تلفن های هوشمند و اینترنت، تولیدات دیجیتالی و اینترنت صنعتی رونمایی شود.  

چین در راستای توسعه شبکه جهانی اینترنت و پر سرعت تر کردن ارتباطات با تلفن های همراه می کوشد با یک سرمایه گذاری ۴۱۱ میلیارد دلاری به این هدف نایل آید.

 چین از بزرگترین سرمایه گذاران در صنعت فن آوری اطلاع رسانی است و بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ میلادی نیز برای توسعه فناوری نسل پنجم اینترنت سرمایه گذاری کلانی خواهد کرد.

با این حساب ایجاد سامانه نسل پنجم اینترنت و زیرساخت های آن، بزرگترین و پرهزینه ترین شبکه اینترنتی از این نسل در جهان محسوب می شود و چین پیشرو دیگر کشورها در دو دهه اینده خواه بود.

وزارت صنعت و فناوری اطلاع رسانی و آکادمی صنایع اطلاع رسانی و ارتباطات چین در گزارش هایی آورده اند که اولین شبکه های نسل پنجم بتدریج از سال ۲۰۲۳ میلادی شکل خواهد گرفت.

سرمایه گذاری چین تا سال ۲۰۲۵ میلادی برای توسعه شبکه فناری نسل پنجم پرسرعت اینترنت معادل ۳.۲ درصد از رشد تولید ناخالص داخلی چین خواهد بود چین هم اکنون طبق آمار رسمی این وزارتخانه که در تارنمای آن منتشر شده است بزرگترین بازار تلفن های هوشمند دنیا به حساب می اید.

شمار مشترکان تلفن های همراه نسل چهارم که از سرعت قابل توجهی برخوردار است اکنون در چین به بیش از ۸۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است.

اگر چین سرمایه گذاری کلان مذکور را به نسل پنجم اختصاص دهد تا یک دهه دیگر این کشور بزرگترین بازار اینترنت پرسرعت از این نسل در دنیا خواهد بود.

پیش بینی ها نشان می دهد که در سال ۲۰۱۹ میلادی شبکه نسل پنجم به صورت ابتدایی شکل می گیرد و شمار مشترکان آن در چین به ۳۱ میلیون نفر می رسد اما با شکل گیری این شبکه بتدریج از سال ۲۰۲۳ میلادی شمار مشترکان نسل پنجم در چین به نزدیک ۶۰۰ میلیون نفر خواهد رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در   ۳۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.

جاودان افزود: این غرفه  ها دو روز ادامه دارد.

وی گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

این نمایشگاه تا جمعه ۷ اردیبهشت در بلوار ساحلی بوستان غدیر (زیر پرچم ) از ساعت ۱۷ تا ۲۲  جهت بازدید عموم مردم دایر است .

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • ائتلاف تهران مسکو، محوری در نظم جدید جهانی
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید