Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:47:46 GMT

صالحی: احمدیان عالم، عابد، زاهد و انسانی شریف بود

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۱۸۵۳

صالحی: احمدیان عالم، عابد، زاهد و انسانی شریف بود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تشییع و خاکسپاری محمد احمدیان، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی با حضور علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، اردکانیان، وزیر نیرو، خانواده و بستگان، جمعی از مسئولان عالیرتبه کشوری و معاونین، مدیران و کارکنان این سازمان صبح روز یکشنبه ۲۸ مهرماه در محل سازمان انرژی اتمی و امامزاده اسماعیل واقع در محله دولت و خیابان زرگنده برگزار شد و در همین مکان مقدس آرام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رییس جمهور طی سخنانی کوتاه در مسجد الشهدای سازمان انرژی اتمی با اشاره به شناخت و دوستی ۴۱ ساله با این اسوه علم و اخلاق، اظهار داشت: احمدیان مردی بزرگ، شریف، متواضع، عالم و با اخلاق بود. ایشان از زمانی که پس از اتمام تحصیل در دانشگاه صنعتی شریف به وزارت نیرو رفت و ستاد سازندگی آموزش را راه اندازی کرد تا امروز لحظه به لحظه خادم اسلام و مسلمین بوده است. می گویند عبادت به جز خدمت خلق نیست. این مرد شریف شیفته خدمت به خلق بود و عشق به ولایت داشت. همیشه در مجالس اخلاق بزرگان شرکت می کرد.

صالحی با بیان آیات ۱۵۶ و ۱۵۷ سوره شریفه بقره "الَّذینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصیبَةٌ قالُوا إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَیْهِ راجِعُونَ. أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ" افزود: خداوند وعده نیکو داده است، اگر صبر پیشه کنیم. این وعده الهی است. آرامش عجیبی در ایشان دیدم. دلش اینجا نبود. مولا علی (ع) می فرماید؛ العلم و الدین توامان، اذا افترقا احترقا. هم صاحب دین بود و هم اخلاق. توانسته بود در روزی عزیز اوج بگیرد. خداوند در آیات ۲۲ تا ۲۴ سوره مبارکه مطففین می فرماید إِنَّ الْأَبْرَارَ لَفِی نَعِیمٍ ﴿۲۲﴾ براستی نیکوکاران در نعیم [الهی] خواهند بود (۲۲) عَلَی الْأَرَائِکِ یَنْظُرُونَ ﴿۲۳﴾ بر تختها [نشسته] می ‌نگرند (۲۳)  تَعْرِفُ فِی وُجُوهِهِمْ نَضْرَةَ النَّعِیمِ ﴿۲۴﴾  از چهره ‌هایشان طراوت نعمت [بهشت] را درمی‌ یابی (۲۴).

معاون رییس جمهور تصریح کرد: ما انسانی شرافتمند، استادی بزرگ و یک معلم اخلاق را از دست دادیم. مدیری بسیار لایق که شرایط سختی را می گذراند. با تمام وجود پروژه های حوزه مسئولیتش را پیش می برد. می گفت اگر لحظه ای با وقفه مواجه شود، دشمن شاد می شود.

وی گفت: ایشان را شهید راه انجام ماموریت های خطیر این مملکت می دانم. در جبهه ای قرار گرفته بود که با ظالم و استکبار در چالش بودیم. در این شرایط امور را آبرومندانه پیش می برد.

صالحی در پایان سخنانش اشعاری از حافظ به این مضمون قرائت کرد:

گوهر معرفت آموز که با خود ببری                    که نصیب دگران است نصاب زر و سیم

دام سخت است مگر یار شود لطف خدا               ور نه آدم نبرد صرفه ز شیطان رجیم

إنّ لِقَتلِ الحُسینِ حَرارَةً فی‌ قُلوبِ المُؤمِنینَ لاتَبرُدُ اَبَداً

رندان تشنه لب را آبی نمی‌دهد کس                  گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت

و افزود: ایشان ولی خودشان را خوب شناخته بودند. احمدیان عالم، عابد، زاهد و انسانی شریف بود.

لازم به ذکر است قرائت قرآن کریم، زیارت عاشورا و نماز میت به امامت حجت الاسلام ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران از برنامه های این مراسم بود.

رضا امرالهی رییس اسبق سازمان، نصیری قیداری رییس دانشگاه شهید بهشتی، طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی، محمد سعیدی معاون اسبق سازمان انرژی و مدیرعامل سابق کشتیرانی، محمد رضا بیطرف و چیت چیان وزرای اسبق نیرو، نمایندگان مجلس و ادوار از جمله محمد رضا عارف، حیدری، خیرآبادی، کواکبیان، امیری خامکانی، رضایی خمین، جعفری و بختیار، شافعی، از جمله مسئولینی بودند که در این مراسم شرکت داشتند.

کد خبر 4751600 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس علی اکبر صالحی دانشگاه صنعتی شریف خبرگزاری مهر کواکبیان مجلس شورای اسلامی حسن روحانی اربعین حسینی علی لاریجانی محمدجواد ظریف اربعین 98 اسحاق جهانگیری ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران هیئت دولت برجام وزارت امور خارجه شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم

طبق اطلاعات موجود از گذشته توماج صالحی، او در خانواده‌ای به دنیا آمده که اغلب عضو سازمان تروریستی منافقین بوده‌اند.  

سرویس سیاست مشرق - اخیراً وکلای توماج صالحی، رپر اغتشاشات ۱۴۰۱، در فضای مجازی اعلام کردند که حکم اعدام این خواننده صادر شده است. مرکز رسانه قوه قضاییه در تشریح این موضوع اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته بود؛ به همین جهت در صورت فرجام‌خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تائید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

توماج صالحی اولین بار در شهریور ۱۴۰۰ بازداشت شده بود. او پس از فوت مهسا امینی، نیز فعال شد و لیدری آشوب‌ها را برعهده گرفت. توماج صالحی در حالی خود را در اصفهان پنهان کرده بود در تاریخ ۸ آبان ۱۴۰۱ در استان چهارمحال و بختیاری بازداشت شد.

توماج صالحی در مدت زمان بازداشت اول خود پس از اغتشاشات ۱۴۰۱، با نیروهای امنیتی همکاری‌ کرد و اعترافات مؤثری از او به دست آمد. او در ۲۷ آبان ۱۴۰۲، با قید وثیقه از زندان دستگرد اصفهان آزاد شد. صالحی بلافاصله پس از آزادی ویدیویی از خود منتشر کرد و منکر اعتراف و همکاری در زندان شد. این رپر در ادامه اظهارات خود علیه زندان‌های ایران سیاهنمایی کرد و مدعی شکنجه در بازداشتگاه شد.

پافشاری توماج صالحی بر اظهارات مغرضانه سبب شد تا نهم آذر ۱۴۰۲ برای دومین بار بازداشت شود.

حواشی اخیر حکم اعدام توماج صالحی سبب شده تا کاربران به بررسی سوابق وی بپردازند، کاربران این روزها پس از ادعای صدور حکم اعدام توماج صالحی، گذشته و سابقه خانوادگی او را مرور کردند. طبق اطلاعات موجود از گذشته توماج صالحی، او در خانواده‌ای به دنیا آمده که اغلب عضو سازمان منافقین بوده‌اند.

فعالیت‌های اقبال اقبالی، دایی توماج در دو سال اخیر، شواهد زیادی مبنی بر عضویت خود و اقوام نزدیکش در سازمان منافقین برجای گذاشته است. اقبالی در مصاحبه‌های گذشته خود مدعی شده خانواده توماج صالحی سابقه ضدانقلاب از گذشته دارد. طبق ادعای دایی توماج صالحی، افسر اقبالی، مادر توماج صالحی پس از انقلاب به دلیل حمایت و ارتباط با خانواده زندانیان سیاسی بازداشت شده بوده است، منظور او از خانواده زندانیان سیاسی، اعضای منافقین است.

توماج صالحی فرزند افسر اقبالی و چنگیز صالحی است. پدر توماج همسر دوم افسر اقبالی بود. اقبالی پیش از این با یکی از اعضای سازمان منافقین ازدواج کرده بود که به جرم محاربه با نظام اعدام شده است. اقبالی بعدها با پدر توماج ازدواج تشکیلاتی می‌کند. این بیانگر این است که چنگیز صالحی، پدر توماج هم از اعضای منافقین بوده است.

اقبال اقبالی، دایی توماج، خود و برادرانش، هوشنگ و فرشید صالحی نیز عضو سازمان منافقین بودند. اقبال اقبالی، از اعضای ارشد سازمان منافقین در کمپ اشرف عراق بود تا مدت اخیر هم در آلبانی فعالیت می‌کرد.

علاوه بر این‌ها، شواهدی از عضویت خاله توماج صالحی در سازمان منافقین نیز وجود دارد. در گذشته اقبال اقبالی، تصویری از حضور مهرانگیز اقبالی، خاله توماج صالحی، در کنار شمس الدین امیر شاه کرمی از مسئولین منافقین و با لباس‌های خاص این سازمان منتشر کرده بود. پس از انقلاب شمس‌الدین امیرشاه‌کرمی اعدام و فرشید اقبالی هم تو درگیری‌ها کشته می‌شود.

این ارتباطات و عضویت خانواده و اقوام توماج صالحی در سازمان منافقین، سبب شده تا اسلوب و محتوای شعرسرایی این خواننده تاثیر بسزایی از سبک مبارزاتی سازمان تروریستی منافقین بگیرد.

گذشته از محتوای اشعار، او بلافاصله پس از شکل‌گیری اغتشاشات، لیدری آشوبگران را بر عهده گرفت و در فضای مجازی هم حمایت شد. صالحی تا قبل از بازداشت، آشوبگران را دعوت به خرابکاری اماکن حساس و آسیب به ماموران انتظامی و امنیتی می‌کرد.

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، بر اساس حکم صادره از سوی دادگاه به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • کمالوندی: گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کند
  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌وفیلم
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • تربیت فضلای دین توسط ماموستا فخری از حسنات ماندگار دفتر زرین زندگانی آن عالم فقید است