Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ژانر سرقت یکی از مهمترین ژانر‌های سینمایی است که مخاطبان زیادی دارد. داستان کلی این فیلم‌ها این گونه است که عده‌ای با طراحی یک نقشه پیچیده قصد دزدیدن چیزی را دارند و پس از انجام کار خود محل را ترک می‌کنند و گاهی هم بعد از سرقت بین گروه درگیری‌هایی به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه اخیر این نوع فیلم‌ها فیلم «حیوانات آمریکایی» به کارگردانی بارت لیتون است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود. این فیلم‌ها همیشه جنبه سرگرم کردن مخاطب را تضمین می‌کنند. اگرچه ژانر سرقت ژانری مستقل و پایدار نیست، اما بیشتر اوقات از دیدن آن‌ها لذت می‌بریم و پیدا کردن یک فیلم در این ژانر که جذاب نباشد سخت است. گاهی فیلم‌هایی مثل «شوالیه تاریکی» نیز سکانس‌های سرقتی قابل تحسینی دارند، اما چون به طور خاص فیلم بر روی سرقت تمرکز ندارند از معرفی آن‌ها چشم پوشی شده است. در ادامه موفق‌ترین فیلم‌های این ژانر را معرفی می‌کنیم:

بچه راننده «Baby Driver»

بچه راننده به کارگردانی ادگار رایت که به خاطر کارگردانی «سه گانه سه طعم کورنتو» ساخته و در سال ۲۰۱۷ منتشر شده بود. این فیلم داستان یک جوان را روایت می‌کند که نقش راننده فرار را ایفا می‌کند. کسی که بعد از سرقت، سارقان را از محل جرم دور می‌کند. این فیلم سکانس‌های اکشن را با احساسات ترکیب می‌کند و موسیقی‌هایی که در این فیلم استفاده شده صحنه‌های تعقیب و گریز را سرگرم کننده کرده است. شایعاتی هم برای ساخت دنباله این فیلم مطرح شده است.

****

نفوذی «Inside Man»

اسپایک لی که برای ساخت فیلم‌های سینمایی «مالکوم ایکس» و «کلنزمن سیاه پوست» شناخته می‌شود، این فیلم را کارگردانی کرده و بازیگرانی مثل دنزل واشینگتن، کلیو اوون و چیوتل اجیفور در آن ایفای نقش می‌کنند. در این فیلم عده‌ای با لباس نقاش وارد یک بانک می‌شوند و همه افراد داخل آن را گروگان می‌گیرند و به شیوه‌ای خاص خود را از چنگ پلیس‌ها رها می‌کنند.

****

یازده یار اوشن «Ocean’s Eleven»

استیون سودربرگ سه گانه اوشن را ساخته است که دو قسمت دیگر آن با نام‌های دوازده و سیزده یار اوشن شناخته می‌شوند که بجز قسمت سوم همگی از جذابیت بالایی بهره‌مند بودند. اوشن (جرج کلونی) که به تازگی از زندان آزاد شده به همراه رایان (برد پیت) قصد دارند، خزانه کازینو‌های لاس وگاس را خالی کنند. بر خلاف فیلم‌های معرفی شده قبلی در یازده یار اوشن شاهد صحنه‌های اکشن و تیر اندازی نیستیم، اما نقشه‌های این سرقت حتی مخاطب را نیز متعجب و شگفت زده می‌کند.

****

بعد از ظهر نحس «Dog Day Afternoon»

بعد از ظهر به کارگردانی سیدنی لومت که آخرین فیلم خود را در سال ۲۰۰۷ کارگردانی کرده بود، ساخته شده است. این فیلم به نام بعد از ظهر سگی نیز شناخته می‌شود و آل پاچینو در نقش اصلی آن حضور دارد. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده و روایتگر زندگی مردی است که برای خرج عمل دوستش به سرقتی بزرگ از یک بانک دست می‌زند. از این نوع ژانر انتظار زیادی برای حضور در اسکار نمی‌رود، اما این فیلم توانست در پنج بخش از جمله بهترین فیلم نامزد شود و جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال را نیز دریافت کند.

****

مخمصه «Heat»

فیلمی به کارگردانی مایکل مان است که یکی از موفق‌ترین فیلم‌های او محسوب می‌شود. در این فیلم هم دوباره آل پاچینو حضور دارد، اما در نقش یک پلیس و رابرت دنیرو نقش سارق را بازی می‌کند. دنیرو و گروهش دست به سرقت یک بانک می‌زنند و آل پاچینو به دنبال آن هاست. این فیلم به خاطر صحنه گفتگو بین پاچینو و دنیرو معروف شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۱۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید

به گزارش همشهری آنلاین، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت «هاروی واینستین» تهیه‌کننده بزرگ سینمای هالیوود، که در سال ۲۰۲۰ به جرم تجاوز جنسی محکوم و زندانی شده بود را لغو کرد و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داد. قضات دادگاه تجدیدنظر معتقدند فرآیند دادگاه بدوی واینستین به شکلی بوده که او از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه «هاروی واینستین» که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش (MeToo#) را زد که علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه «هاروی واینستین» نبوده و به این دلیل فرصت دادرسی منصفانه به متهم داده نشده است. با این حال، تا زمان برگزاری دادگاه جدید، این تهیه کننده سابق هالیوود در زندان باقی خواهد ماند چرا که او اکنون به علت محکومیت به جرم تجاوز در یک دادگاه دیگر در لس‌آنجلس در زندان است.

اتهام‌های گسترده تجاوزجنسی علیه «هاروی واینستین» از سال ۲۰۱۷ علنی شد و تا زمان محکومیت او در سال ۲۰۲۰ حدود ۸۰ زن این غول تهیه‌کنندگی در صنعت سینما را به سوء رفتار جنسی طی چند دهه متهم کردند از جمله ک «اوما ترومن» و «سلما هیاک» دو هنرپیشه معروف هالیوود.

هاروی واینستین یکی از بزرگترین تهیه‌کنندگان سینمای آمریکاست که موفقیت‌های فراوانی به دست آورده است. فیلم‌های او از جمله «سخنرانی پادشاه» و «شکسپیر عاشق» برنده چندین جایزه اسکار شده‌اند.

کد خبر 847386 منبع: ایسنا برچسب‌ها سینمای جهان خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون جهان

دیگر خبرها

  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه کننده مشهور متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»