Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@10:44:23 GMT

چه تعداد زائر هنوز در عراق هستند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۲۱۴۶

چه تعداد زائر هنوز در عراق هستند؟

محمدحسن ایرانخواه، مسؤول حمل و نقل زائران اربعین در مرز مهران اظهار کرد: ارائه خدمات اتوبوسرانی به زائران شامل دو بخش برون شهری و درون شهری بوده که مسؤولیت بخش برون شهری بر عهدۀ سازمان راهداری کشور و مسؤولیت بخش درون شهری نیز بر عهدۀ وزارت کشور است.

وی افزود: در بخش درون شهری، نزدیک ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین به خارج و داخل کشور در مرز مهران مستقر است که در این راستا، نزدیک ۶ میلیون زائر اربعین از ناوگان اتوبوسرانی شهری بهره‌مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: از مجموع ۸۰۰ دستگاه اتوبوس، خدمات دهی و جابه جایی زائران توسط ۷۰ دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی قزوین انجام شده است.

ایرانخواه با بیان اینکه در سال جاری شاهد جابه جایی زائران اربعین در فضایی آرام و مناسب بودیم، ادامه داد: ۳۶۰ هزار زائر دیگر در کشور عراق باقی مانده است که این زائران امشب و فردا شب از مرز عراق خارج و در مرز مهران توسط ناوگان اتوبوسرانی به داخل کشور جابه جا میشوند.

وی اضافه کرد: مسیر جاده‌های منتهی به مرز مهران شرایط خوبی را در این ایام به خود دید و زیرساخت جاده‌های کشور از جمله راه‌های منتهی به کرمانشاه و مرز مهران به خوبی ساخته شده بود و اگر وقوع تصادفاتی را شاهد بودیم، این تصادفات ناشی از خواب آلودگی رانندگان بوده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین ادامه داد: امروز در هیچ جای جهان چنین اتفاقی روی نمیدهد که جابه جایی ۶ میلیون زائر در مدت ۲۰ روز در مرز‌های کشور صورت بگیرد و این نخستین و بزرگترین نیروی انسانی است که در ایران شاهد آن هستیم و البته این امر با همدلی، همزبانی و با عشق و علاقه به امام حسین (ع) اتفاق افتاد.

ایرانخواه یادآور شد: زائران اربعین از توصیه‌های سفر اربعین در زمان ثبت نام در سامانه سماح آگاه شدند و همراهی خوبی را با دست اندرکاران اربعین داشته و به آن‌ها اعتماد کردند.

وی بیان کرد: در سال گذشته در شب اربعین، آمار قابل توجهی از زائران و نزدیک ۲۵۰ هزار نفر از مرز مهران خارج شدند و این آمار در سال جاری افزایش یافته و به ۳۰۰ هزار نفر رسید.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین مطرح کرد: امیدواریم در این چند روز باقی مانده نیز زائران با سلامت کامل به کشور برسند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زائران اربعین عراق مرز مهران اربعین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان

 معاون وزیر ارشاد ورئیس سازمان حج وزیارت کشور در کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان در سالن حماسه ۲۵ آبان، شعار امسال حج تمتع را حج، قرآن محوری همدلی اقتدار امت اسلامی ودفاع فلسطین بیان کرد و گفت: ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از سراسر کشور در قالب ۶۲۲ کاروان  از ۲۱ ایستگاه پروازی راهی سرزمین وحی می‌شوند.


سید عباس حسینی افزود: میانگین سن زائران امسال ۵۷ سال است ومسن‌ترین زائر بانویی ۹۲ ساله وجوان‌ترین دختر ۱۱ ساله است.


حجت الاسلام اژدری مدیرکل حج وزیارت استان اصفهان هم با بیان اینکه زائران اصفهانی ۱۰ درصد زائران حج تمتمع کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: از استان اصفهان امسال ۷۲۰۰ نفر در قالب ۵۳ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند.


نخستین پرواز زائران اصفهانی بیت الله الحرام سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان