Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:24:36 GMT

استاندار یزد ساماندهی معتادان متجاهر را خوستار شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۲۲۱۱

استاندار یزد ساماندهی معتادان متجاهر را خوستار شد

محمدعلی طالیی شامگاه یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: تحقق این هدف نقش مهمی در پیشگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ساماندهی معتادان متجاهر فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است، تسریع در برنامه‌ریزی دقیق‌تر و با هم‌پوشانی تمام متولیان را ضروری ذکر کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد بیان‌داشت: طرح‌های مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های مرتبط با آن موضوع مهمی است که همه مردم و دستگاه‌های اجرایی باید با احساس تکلیف جدی وارد عرصه فعالیت شوند.

طالبی گفت: پیشگیری و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و حضور جدی تمام دستگاه‌ها و تشکل‌ها  در مبارزه  با مواد مخدر رسالتی مهم و تعیین‌کننده است.

استاندار یزد همچنین ضرورت ایجاد تشکلی برای امور مرتبط با ساماندهی معتادان متجاهر در استان را مورد تاکید قرار داد و پیگری آن را خواستار شد.

همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد گفت: اجرای طرح « یاری‌گران » با هدف جلب همکاری مردم و تشکل‌ها و همراهی دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.

سیدمصطفی کرباسی افزود: اجرای این طرح ملی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور به استان‌ها ابلاغ شده و درمان معتادان و صیانت از خانواده‌های آن‌ها از اهداف طرح است.

به گفته وی، در اجرای این طرح برای هر دستگاه، راهبردهای مشخصی تعریف شده و زمان اجرای آن از مهرماه‌جاری تا پایان برنامه توسعه ششم مشخص شد.

این مسئول تاکید کرد: بر اساس طرح یادشده برای هر دستگاه وظایفی تعریف شده است که جداگانه در دستورالعمل اجرای تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.

کرباسی گفت: سازمان‌های مردم نهاد ( سمن ) باید در قالب این طرح  در راستای مبارزه با مواد مخدر حمایت شوند.

در این نشست آماری از تعداد معتادان  استان به تفکیک مرد و زن و گروههای سنی ارائه نشده است. 

در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۸، حدود ۲۰ تن موادمخدر در استان کشف شد و گزارشی از تعداد متهمان و خودروهای توقیف شده منتشر نشده است.

جاده‌های یزد نقش مؤثری در برقراری ارتباط استان‌های جنوبی و شرقی ایران به مرکز کشور دارد و با توجه به موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب و شرق و غرب، در برخی مواقع راه‌های آن برای انتقال کالای قاچاق و نیز مواد مخدر مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد محمدعلی طالبی ساماندهی معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو قصد انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از محورهای مواصلاتی بردسکن را دارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بردسکن افزود: مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری محور خلیل آباد به بردسکن به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ به رانندگی مردی جوان مشکوک و دستور ایست را برای راننده خودرو صادر کردند.

وی گفت: مأموران انتظامی در بازرسی خودرو ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از متهم کشف کردند.

مختاری ا اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6097660

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!