Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:14:50 GMT

پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد تومان خسارت به زائرین کربلا

تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۲۴۴۳

پرداخت بیش از ۴۵ میلیارد تومان خسارت به زائرین کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از هم‌وطنان متدین ما طی برگزاری مراسم اربعین حسینی دچار حوادث گوناگونی شدند که این افراد همگی تحت پوشش بیمه ایران بودند و بیمه ایران با مبلغ حدود ۱۵ هزارتومان، آنها را از ۴۵ کیلومتری مرز عراق تا ۲۴ ساعت بعد از بازگشت به ایران تحت پوشش بیمه قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بازه زمانی ۱۰۳ نفر فوت و بیش از ۲۰۰۰نفر از زائرین بیمار به بیمارستان‌های ایران منتقل یا در بیمارستان‌های خصوصی عراق بستری شدند که هزینه درمان همه باید توسط شرکت بیمه پرداخت شود که به طور تقریبی برآورد می شود، شرکت بیمه ایران حدود ۴۵ میلیارد تومان خسارت باید پرداخت کند. در واقع این طرح نه تنها برای شرکت بیمه سوددهی نداشت بلکه ضریب خسارت بیش از ۱۰۰ درصدی به همراه داشت. اما صنعت بیمه از اینکه توانسته نقش پر رنگی در امنیت و آرامش زائرین کربلا ایفا کند و رضایت آنها و خانوده هایشان را فراهم کند بسیار خرسند است.

اجرای سیستم تنبیه و پاداش با راننده محور شدن شخص ثالث

سلیمانی همچنین در خصوص راننده محور بودن بیمه شخص ثالث گفت: در برنامه ششم توسعه، شرکت های بیمه موظف شدند بر اساس راننده محور بودن به هر خودرو خسارت پرداخت کنند، یعنی رانندگان پر خطر که ریسک بالایی دارند حق بیمه بیشتری پرداخت کنند و اگر راننده قانونمدار باشد می تواند از تخفیفات ویژه ای بهره مند شود. به عبارتی سیستم تنبیه و پاداش برای رانندگان در نظر گرفته شده است که نوع رانندگی افراد در نرخ حق بیمه شخص ثالث آنها تاثیر گذار خواهد بود. اما برای هر خودرو یک بیمه نامه صادر می شود.

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی بیمه گذاران در بیمه شخص ثالث گفت: مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث در حال حاضر از بیمه گذاران گرفته می شود اما پیشنهاد دولت و سازمان مالیاتی که در قالب لایحه به دولت نیز ارائه شده است، معاف نمودن صنعت بیمه از مالیات بوده است، چرا که در همه جای دنیا، از بیمه به عنوان یک رفاه اجتماعی یاد می کنند و مشمول مالیات نمی شود. خوشبختانه این لایحه به صحن مجلس رفته است و امیدوارم با نظر مثبت نمایندگان مجلس تصویب شود.

خودروهای بیش از ۱۸۰ میلیون تومانی نامتعارف محسوب می‌شوند

وی در خصوص تصادف با خودروهای نامتعارف و نحوه پرداخت خسارت به آنها گفت: در حال حاضر خودروهای بالای ۱۸۰میلیون تومان، خودروی نامتعارف محسوب می شود و اگر تصادفی با ماشینی با ارزش بیش از ۱۸۰میلیون تومان پیش آید و ماشین نامتعارف فاقد بیمه بدنه باشد، نسبتی از سقف پوشش مالی مقصر حادثه و میزان خسارت گرفته می شود و به همان نسبت خسارت پرداخت می شود.

سلیمانی ادامه داد: ما به همه دارندگان وسیله نقلیه به ویژه افرادی که خودرویی با ارزش بیش از ۱۸۰میلیون تومان دارند، توصیه می‌کنیم حتما بیمه بدنه تهیه کنند تا در حوادث این چنینی متضرر نشوند.

نتیجه رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه اطلاع‌رسانی خواهد شد

وی همچنین در پاسخ به برنامه بیمه مرکزی برای رتبه بندی شرکت‌های بیمه گفت: توانگری مالی یکی از شاخص های مهم برای انتخاب شرکت بیمه از سوی بیمه گذاران است که از سوی بیمه مرکزی بررسی و اطلاع رسانی می شود تا افراد قبل از تهیه بیمه نامه از وضعیت مالی شرکت بیمه مطلع باشند. در حوزه های دیگر نیز با موسساتی توانمند در حوزه رتبه بندی، مذاکره شده است و در آینده نزدیک این مهم نیز انجام و اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 4751645

منبع: مهر

کلیدواژه: غلامرضا سلیمانی بیمه مرکزی رئیس بیمه مرکزی اربعین 98 بیمه شخص ثالث اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی بورس بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت سکه بهار آزادی جنگ تجاری دلار عربستان سعودی تولید نفت قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان توفان و بارندگی‌های اخیر را بی سابقه در تاریخ خوزستان دانست و گفت: بارش‌های بهاری اخیر خسارت‌های سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.
مسعود اسدی افزود: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندمزار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.
او با بیان اینکه علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است، گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.
انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.
از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور می‌خواهیم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند.

دیگر خبرها

  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل 2025 افتتاح می‌ شود