Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه عصر یکشنبه هیئت وزیران گفت: امسال چهارده برابر دولت های قبل، زائر برای شرکت در مراسم اربعین حضور پیدا کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنان که دولت به حذف روادید کمک نمود، تلاش خواهد کرد زمینه تسهیل بیشتر زیارت اربعین را در سال های آتی فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور، گزارشی درخصوص عملکرد دستگاه های اجرایی در برگزاری مراسم اربعین به دولت ارائه داد.

به گفته عبدالرضا رحمانی فضلی، همه دستگاه ها به طور هماهنگ و جهادی در این زمینه عمل کردند، مدیریت و هدایت بیش از سه و نیم میلیون نفر ایرانی و غیر ایرانی برای تشرف به کربلای معلی و راهپیمایی عظیم اربعین به یک کشور خارجی، پدیده بزرگی بود.

اصلاح مصوبه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

هیئت وزیران در ادامه، به منظور تأمین نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی، تصویب نامه اختصاص تسهیلات به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای تهیه و تدارک نهاده‌های کشاورزی را اصلاح کرد.

بر اساس این تصمیم، سازمان برنامه و بودجه کشور بازپرداخت اصل و فرع مبلغ چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات اعطایی به شرکت فوق به منظور تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی و تأمین کود مورد نیاز بخش کشاورزی را از محل اعتبارات مصوب مربوط تضمین می ‏نماید.

بهره گیری از مشارکت عمومی- خصوصی به منظور توسعه و تکمیل سامانه‌های مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

هم‌چنین، هیئت دولت به منظور توسعه و تکمیل سامانه‌های مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اصلاح آیین‌نامه اجرایی بندهایی از این قانون موافقت کرد.

براساس تصمیم دولت، هزینه سامانه‌های موضوع قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن از طریق درج ردیف اعتباری در قانون بودجه سالانه تأمین می‌شود و افزون بر این، دستگاه های اجرایی می‌توانند به منظور تسریع در توسعه و تکمیل سامانه‌های موضوع قانون و آیین‌نامه‌های اجرایی آن، با استفاده از روش‌هایی از جمله مشارکت عمومی – خصوصی و مزایده خدمات ارزش ­افزوده سامانه‌های مذکور، طبق قوانین و مقررات مربوطه اقدام نمایند.

افزون بر این، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می‌تواند براساس قانون تعیین تعرفه‌های خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اقدام نماید.

همچنین، ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به یکدیگر، از شمول این ماده خارج و بدون دریافت هزینه خواهد بود.

تعیین نماینده و اعلام نظر دولت در خصوص تعدادی از طرح ‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی

دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر در خصوص تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این موضوعات تعیین کرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روحانی رییس جمهور مراسم اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • افزایش تدریجی دمای هوا در استان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است