Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اراک گفت: با وجود نظر مثبت شهرداری بر جمع‌آوری سرعت کاه‌های غیراستاندارد، برخی دستگاه‌ها اجازه اینکار را ندادند، در واقع افراد فاقد دانش ترافیک صاحب اختیار شده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمد کریم شفیعی در نشست مطبوعاتی به مناسبت 28 مهر ماه روز اراک بیان کرد: توسعه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند توسعه زیرساختی و روساختی شهر را محقق کند و در واقع فکر و اندیشه افراد است که شهرها را می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برای داشتن یک شهر پیشرو باید برای ترویج اندیشه‌های مطالبه‌گرانه و مسئولیت‌زا تلاش کرد، گفت: شهر موجودی زنده است و باید به دنبال رشد و توسعه آن بود. نامگذاری یک روز در تقویم به نام اراک در واقع برشی از اقدامات فرهنگی است تا با ایجاد حس تعلق و آشتی، توسعه رقم بخورد.

شفیعی، روز اراک را نقطه عطفی برای همگرایی دانست و افزود: شهرها باید شهروندان مسئول و پرسشگر داشته باشند تا نیازهای خود را مطالبه کنند. اراک همواره در عرصه‌های مختلف پیشرو بوده است و باید این شاخصه حفظ شود و با انجام اقدامات موثر و کسب تجربه‌های مثبت می‌توان به الگویی در کشور تبدیل شد.

وی اضافه کرد: شهرداری اراک 13 اسفندماه صدساله می‌شود و برای این روز برنامه‌ها و جشنی در نظر گرفته شده است.

شهردار اراک با اشاره به برنامه‌های فرهنگی مدنظر شهرداری برای تدوین منشور فرهنگی، گفت: در کنار اقدامات فرهنگی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیز در دستور کار قرار دارد. در همین راستا اتمام پروژه تقاطع علم‌الهدی تا دهه فجر و تقاطع شهید صیدی تا پایان سال با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: تملک املاک ضلع شمالی پروژه تقاطع غیرهمسطح سنجان که در حیطه وظایف شهرداری اراک بود به صورت کامل انجام شده است و باید متولی اجرای پروژه کار را ادامه دهد، همچنین پروژه پیاده‌راه سازی مرکز شهر و پروژه میدان امام خمینی(ره) نیز در سال آتی پیگیری خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: طرح جامع حمل و نقل ترافیک اراک نیز تهیه شده و به شورای ترافیک استان ارسال شده است تا به تصویب نهایی برسد.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار در شهر اراک بیان کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهر اراک که فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای آن انجام شده است، پروژه نیمه تمام آفتاب است که 17 سال نیمه تمام مانده و طی 6 ماهه اخیر در صدد تعیین تکلیف آن برآمدیم و با توجه به اینکه برای تکمیل این پروژه حدود 60 میلیارد تومان سرمایه نیاز است، فراخوان جذب سرمایه‌گذار آن منتشر شد.

شهردار اراک به جمع‌آوری بخشی از سرعت‌کاه‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: سه سرعت‌کاه غیراستاندارد در کمربندی شمالی اراک وجود دارد، حتی برای جمع‌آوری برخی از سرعت‌کاه‌های تقاطع سنجان نیز اقدام شد، اما اجازه ندادند چراکه برخی از دستگاه‌ها معتقدند باید سرعت‌کاه‌ها در معابر شهر باقی بمانند، مسئله اینجاست که برخی افراد فاقد دانش ترافیک هستند، اما اختیاراتی دارند که براساس آن اجازه لازم برای اقدام را به شهرداری نمی‌دهند.

سند توسعه فرهنگی اجتماعی اراک تصویب می‌شود

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک نیز در این نشست با بیان اینکه نامگذاری روز اراک به منظور ارتقای حس هویت شهری و تعلق خاطر انجام گرفت، افزود: مردم عموما در تصمیم‌گیری‌ها جایی ندارند.

مرتضی سورانه گفت: اگر بتوان با همکاری اهالی رسانه و فکر و فرهنگ، فرهنگ شهروندی را ترویج کنیم قطعا می‌توان دغدغه‌های فرهنگی را رفع کرده و شهروند بی تفاوت را شاهد نباشیم.

سورانه با تاکید بر اینکه شهر منهای شهروندان امری منسوخ است، افزود: سند توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر توسط شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورا در دست بررسی است و تا پایان آبانماه در صحن رسمی به تصویب می رسد.

وی نواختن زنگ روز اراک در مدرسه صمصامیه به عنوان اولین مدرسه کشور، برگزاری جشنواره غذا و نمایشگاه در پارک ملت و طراحی تمبر اراک را از جمله اقدامات فرهنگی در شهر اراک دانست و گفت: شورا در صدد ثبت ملی روز اراک و سرود اراک است، همچنین به دانشجویان غیربومی نمونه دانشگاه‌های اراک کارت شهروند افتخاری اعطا می‌شود و مهمانان همایش روز اراک در 12 آبانماه از این کارت بهره‌مند خواهند شد و در سفرهای خود به اراک می‌توانند از برخی امتیازات بهره‌مند شوند.

سورانه اضافه کرد: به منظور ایجاد همگرایی در اراک و استان مرکزی به زودی دو خیابان شهر اراک به نام خیابان ساوه و خیابان دلیجان نامگذاری خواهد شد.

آمار و اطلاعات روزانه در اختیار مردم گیرد

به گزارش ایسنا، در این نشست رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا بیان کرد: نامگذاری روز اراک آغازی است تا به توسعه خلاق برسیم و برای داشتن توسعه خلاق باید شهر و شهروندان خلاق نیز در اختیار داشته باشیم.

ایرج رضایی با اشاره به تدوین چشم‌انداز 20 ساله برای اراک که مدنظر شورای شهر است، گفت: سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری اراک باید تمام آمار و اطلاعات را در معرض دید شهروندان قرار دهد و لازم است که شهرداری نسبت به این امر طبق بودجه سالانه و با برنامه عمل کند و آمار را روزانه در اختیار مردم بگذارد.

نگاه‌ها به اراک تک‌بعدی است

در این نشست رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک نیز با بیان اینکه تاکنون اراک درگیر نگاه‌های تک‌بعدی بوده و شاخص‌های صنعتی بودن اراک بیشتر برجسته شده است، گفت: مزیت‌های تاریخی و جغرافیایی اراک همواره مغفول مانده است و کم‌توجهی و عدم برنامه‌ریزی متناسب با مزیت‌های اراک باعث شده است که این شهر دچار عقب‌ماندگی در توسعه باشد.

فرزانه رحمتی تصریح کرد: مسیر توسعه واقعی اراک از ساماندهی مرکز شهر اراک و اجرای سیاست‌های انسان‌محور می گذرد. با توجه به کاهش جمعیت و برای مهاجرت معکوس به اراک، بسترسازی و نظارت بر عملکردها جهت حرکت در مدار مزیت‌های شهر اراک لازم است و نامگذاری 28 مهرماه به عنوان روز اراک باید نقطه عطفی برای رسیدن به توسعه همه‌جانبه باشد.

به گزارش ایسنا، در این نشست رییس کمیسیون عمران شورای شهر اراک نیز گفت: نامگذاری روز اراک به هویت شهری و هویت جمعی در بین مردم شهر می‌انجامد و فرصت خوبی است که ویژگی های تاریخی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اراک به دقت شناسایی و جایگاه اراک در سطح کشور ارزیابی و ارتقا یابد.

طوفان محمدی اضافه کرد: شهروندان باید در امور شهر دخالت داده شوند که این امر قطعا به رضایتمندی جامعه ختم می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري اراك استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر بهرامی هدف از این رویداد ترغیب دانش‌آموزان وشهروندان به رعایت فرهنگ ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسواران برشمرد.

او تصریح کرد: راهبرد افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است و در همین راستا اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله، آموزش و پرورش، پلیس راهور، سازمان تبلیغات، صداوسیما، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از افراد اصلی هدف در آموزش‌های ایمنی ترافیکی هستند، گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه امسال نیز در پارک ترافیک شهرداری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • راکبین موتورهای توقیفی ملزم به شرکت در کلاس‌های آموزشی هستند
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۸ اردیبهشت
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/ ۷ اردیبهشت
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت