Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد سالاری معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : طی هفته‌های اخیر نظرات و مسایل مختلف و متنوعی پیرامون اجرا و یا عدم اجرای روگذر شهر اسلام آبادغرب در نزدیکی تپه تاریخی چغاگاوانه در سطح رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح شده است.

او گفت : توجه به نظرات و دغدغه‌های مردم و رسانه‌ها و حراست از میراث فرهنگی همیشه در اولویت کاری مدیریت ارشد استان قرار داشته و در همین راستا روز جمعه همراه با مهندس بازوند استاندار کرمانشاه یک بازدید میدانی از محل پروژه در نزدیکی تپه تاریخی چغاگاوانه داشتیم و علاوه بر بررسی وضعیت پروژه، نظرات مردم را هم جویا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: استاندار کرمانشاه پس از این بازدید، مسائل مطرح شده پیرامون پروژه و حساسیت‌های مردم و رسانه‌ها را با مهندس طالبیان معاون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به شکل مفصل در میان گذاشتند.

سالاری افزود: پس از بحث و بررسی موضوع مقرر شد تصمیم نهایی پیرامون اجرا یا عدم اجرای پروژه روگذر شهر اسلام‌آبادغرب طی چند روز آینده و در نشست مشترکی با حضور معاون و یا نماینده تام الاختیار وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی استان و اعضای شورای شهر و شهردار اسلام آباد اتخاذ شود.

سالاری با بیان اینکه موضوع حفاظت از تپه تاریخی چغاگاوانه به عنوان یک میراث عظیم فرهنگی از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان است، گفت: اگر نظر کارشناسی و ارزیابی‌های وزارت میراث فرهنگی مبتنی بر لزوم توقف این پروژه شهری (روگذر اسلام‌آبادغرب) باشد، این طرح اجرا نخواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

اجرای روگذر در تپه چغاگاوانه

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۲۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی