Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ تقی کبیری رئیس پلیس راه استان سمنان گفت : با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در سه سال گذشته دست کم ۳۰۰ راه ناایمن دسترسی در مناطق شهری و روستایی سمنان مسدود شد.

او افزود: انسداد راه‌های ناایمن و بی‌کیفیت دلایل مختلفی دارد که یکی از علت‌های اصلی آن کاهش سوانح رانندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: طرح مسدودسازی راه‌های ناایمن امسال ادامه می‌یابد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه استان، برای کاهش سوانح رانندگی برنامه‌هایی در دست اجرا دارند.

کبیری اضافه کرد: بیش از ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان سمنان وجود دارد که این نقاط با وجود مشکلات زیرساختی، دوربین‌های ثبت تخلف ندارد.

او تصریح کرد: تردد میلیونی زائران و مسافران از جاده‌های استان سمنان با رفع مشکلات زیرساختی و بازسازی جاده‌ها یک فرصت است که تاکنون به دلایل مختلف از این ظرفیت تردد‌ها برای رونق اقتصادی و اشتغال استان بهره‌ای برده نشده است.

کبیری افزود: سال‌های گذشته به دلیل نبود برنامه‌ریزی اصولی برای بازسازی نقاط حادثه‌خیز، تردد میلیونی از جاده‌های استان و میزان تلفات جاده‌ای به عنوان تهدید محسوب می‌شد که این وضعیت را با تغییر نگرش‌ها می‌توان به فرصت تبدیل کرد.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: متوسط آمار واژگونی خودرو در جاده‌های سمنان ۲ برابر متوسط کشوری که رفع این چالش مستلزم فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه است.

۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی ۸۶۰ کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه دست کم ۲۰ میلیون زائران رضوی از این محور تردد می‌کنند.

یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و در این مدت ۲۳ هزار و ۶۸۳ مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و ۹۲۸ مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود.

براساس آمار، ۷۸۹ نفر به دلیل شدت جراحت وارد شده براثر سوانح رانندگی در صحنه جان باختند که این اعداد و ارقام با توجه به تردد میلیونی مسافر از محور‌های ارتباطی سمنان نگران‌کننده است.

همچنین از ابتدای فروردین امسال تا شهریور ۹۸ سه‌هزار و ۳۰۰ مورد سانحه رانندگی در جاده‌های استان سمنان رخ داد که ۹۱۰ مورد آن تصادف جرحی بود.

منبع:ایرنا

در ۶ ماه گذشته ۱۲۳ نفر براثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم

به دنبال بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در مسیر جاده دولت‌آباد ـ روداب غربی، راه ارتباطی به ۵۰ روستا مسدود شد. 

صادق دادالله‌پور معاون عمرانی و رئیس ستاد بحران بم با اشاره به اینکه به واسطه بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در مسیر جاده دولت‌آباد ـ روداب غربی، راه ارتباطی ۵۰ روستا تا اطلاع ثانوی بسته است، گفت: تلاش ها برای بازگشایی این محور همچنان ادامه دارد.ن عمرانی و رئیس ستاد بحران بم با اشاره به اینکه به واسطه بارش باران و طغیان رودخانه‌ها در مسیر جاده دولت‌آباد ـ روداب غربی، راه ارتباطی ۵۰ روستا تا اطلاع ثانوی بسته است، گفت: تلاش ها برای بازگشایی این محور همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • ۲۷ مصدوم در حوادث رانندگی جاده های استان سمنان
  • راه‌ها در خراسان جنوبی باز شده، اما همچنان ناایمن هستند
  • فیلم | جاده شهداد - نهبندان مسدود است
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • از تخریب ۵۰ راه روستایی در شهرستان گنبکی تا تاکید بر اجتناب از سفر
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • مسدود شدن برخی از محورهای خراسان جنوبی در اثر سیلاب