Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سهم ناچیز صادرات غیر نفتی در اقتصاد امشب ۲۸ مهرماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور بهرام شکوری رئیس کمیسیون صنایع و معادن اتاق بازرگانی و حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت و شریعتی مقدم رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیده زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت در ابتدا با اشاره به اینکه ساختار شرایط اقتصادی ما به گونه‌ای است که صادرات محور نیست گفت: تولید صادرات محور در ایران هنوز بحثی جدید است به طوری که اغلب تولید کنندگان صادرات را فروش مازاد می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه تولید در کشور ما ؛ صادرات محور نیست افزود: تغییر نرخ ارز اثری بر روی صادرات نگذاشته است، متاسفانه پتانسیل صادرات در بخش تولید بسیار کم است لذا از برنامه سوم صادرات محور اصلی به‌شمار می‌آید به طوری که به ترتیب در برنامه‌های چهارم پنجم و ششم توسعه صادرات هدف بوده است، باید دستگاه‌های هماهنگ کننده بتوانند برای توسعه صادرات فرهنگ‌سازی کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه راهبرد توسعه صادرات حفظ شده است گفت: بر اساس این راهبرد سازمان توسعه تجارت هرساله نقشه راه خود را دنبال می‌کند لذا انتخاب صادرکنندگان نمونه در چهارچوب‌های مورد نظر بوده است.

در حال تکمیل ... 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی صادرات کالا اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است