Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@17:37:59 GMT

بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۴۶۲۶

بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی

ساعت24 - یک محقق و پژوهشگر گفت: یکی از مقوی‌ترین مواد برای تقویت هوش و تمرکز آب سیب است که افراد می‌توانند از شربت آن هم استفاده کنند.

حیدر عظمایی درباره بالا بردن هوش و تمرکز با طب سنتی اظهار کرد: حافظه فعالیت‌های ذهنی و روانی مغز را انجام می‌دهد و به ما این امکان را می‌دهد تا حالات خود مانند دانش‌ها، تمایلات، خواسته‌ها، دریافت‌های حسی، قضاوت‌ها، اندیشه‌ها، دردها، لذت‌ها و احساسات را حفظ و آنها را به هنگام نیاز در ذهنمان بازیابی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: یکی از مفیدترین مواد برای تقویت حافظه ، شربت و خود سیب است. این شربت حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B ،B۱ B۲ ،B۳ ،B۶ ،C ،E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، آهن، منیزیم، منگنز، پکتین، روی و غیره است. این شربت تأثیر چشمگیری در سلامتی بدن دارد و تا حدی می‌تواند سلامت انسان را تضمین کند.

 ​عظمایی گفت: از جمله خاصیت‌های شگفت‌انگیز آن می‌توان به جوانسازی پوست و مو اشاره کرد، این میوه به دلیل داشتن ویتامین‌های A و C و E و پکتین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ استفاده از سیب می‌تواند بدن را تا حد زیادی در برابر انواع بیماری‌ها، مخصوصاً سرطان‌ها محافظت ‌کند و موجب کاهش چربی خون ‌شود. خوردن شربت سیب باعث تقویت سیستم قلبی و عروقی می‌شود و عملکرد سیستم عصبی و حافظه را بهبود می‌بخشد و می‌تواند از بروز آلزایمر پیشگیری ‌کند. این شربت برای افرادی که از ناراحتی‌های تنفسی مثل آسم و مشکلات ریوی رنج می‌برند، بسیار مفید است و می‌تواند به افرادی که قند خون بالایی دارند، کمک کند.

وی با تاکید کرد: خوردن سیب موجب درمان چاقی می‌شود؛ همچنین می‌تواند سنگ صفرا را دفع کند و از مشکلات مشابه آن جلوگیری کند. خوردن شربت سیب برای افرادی که سندروم روده تحریک‌پذیر دارند هم بسیار مفید است.

عظمایی گفت: نوشیدن این شربت خوش‌طعم باعث سم‌زدایی از کبد و کلیه‌ها می‌شود و تأثیر چشمگیری در بهبود دید و قوای بینایی دارد؛ به طوری که استفاده از آن از بروز آب مروارید و بیماری تباهی لکه زرد (ماکولا) پیشگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: فیبر موجود در سیب باعث بهبود عملکرد روده‌ها می‌شود و یبوست را برطرف می‌کند؛ استفاده از آن برای دندان‌ها بسیار مفید است و باعث تقویت استخوان‌ها می‌شود. شربت سیب می‌تواند یک نوشیدنی مناسب برای افراد در معرض پوکی استخوان و آرتروز باشد.

محقق و پژوهشگر بیان کرد: برای تهیه شربت سیب کافی است سیب‌هایی را که هسته‌های آن جدا شده است خوب میکس کنید. به ترکیب به دست آمده مقداری سکنجبین و در صورت دلخواه مقداری گلاب اضافه کنید تا آماده خوردن شود. توجه داشته باشید زمانی که گلاب اضافه شود، خاصیت نشاط‌آور و آرام‌بخشی هم پیدا می‌کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تقویت هوش طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی

ایسنا/آذربایجان شرقی مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صرفه‌جویی سه میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمند سازی آرد و نان در استان خبر داد.

وحید کاظم زاده در مراسم جشن پخت نان و غذاهای سنتی شهرستان اهر گفت: با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان توانستیم جلوی افزایش توزیع آرد خارج از شبکه و هدر رفت آرد یارانه‌ای را بگیریم و طبق اعلام مسئولین وزارت اقتصاد با اجرای این طرح در سال نخست مصرف آرد، کاهش نزدیک ۱.۵ میلیون تنی معادل صرفه جویی ۲۷ هزار میلیارد تومان در هزینه‌های ملی را شاهد بودیم. 

وی ادامه داد: در اجرای طرح هوشمندسازی آرد و نان در طی ۲ سال گذشته ۳ میلیون تن به ارزش ۵۴ هزار میلیارد تومان و معادل مصرف ۴۰ میلیون نفر در حوزه عرضه نان صرفه جویی انجام شد و امیدواریم همچنان این روند صرفه جویی در سال‌های آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم تولید و تلاش برای خودکفایی محصولات اساسی کشاورزی به ویژه گندم در کشور افزود: خوشبختانه با تدابیر دولت سیزدهم با وجود برخی مشکلات بخش کشاورزی و خشکسالی‌های متعدد سال گذشته در تولید گندم نان به خودکفایی رسیدیم و در این راستا نیز ارتقای کمی و کیفی تولید گندم تا آرد کامل نان و رسیدن آن که به دست مصرف کنندگان جزو اولویت‌های کاری وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد. 

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر نیز در این مراسم از تولید سالانه ۲۵ هزار تن گندم مرغوب در این شهرستان خبر داد.

علی نجفی هدف از برگزاری جشنواره پخت نان و غذاهای سنتی شهرستان اهر را معرفی نان‌های با کیفیت سنتی، صنعتی و محلی و همچنین ترغیب خانواده‌ها برای استفاده نان‌های با کیفیت عنوان کرد و گفت: در این جشنواره ۸۰ شرکت کننده حاضر بودند که  بیش از ۵۸ نوع نان و غذای نان پایه در سه گروه  نان سنتی و محلی ، انواع ختاب، فطیر سنتی و غذای نان‌پایه و غیره به نمایش گذاشتند که در نهایت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی از نفرات برگزیده تجلیل شد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • علی عسگری: پرسپولیس با بردن سپاهان قهرمانی اش را قطعی می کند/ هواداران باید جو ورزشگاه را به سود سرخپوشان رقم بزنند
  • فعل خواستن را برای بردن بازی صرف خواهیم کرد
  • با فعل خواستن برای بردن بازی خواهیم کرد
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • جمشیدیان: شانس بردن سپاهان و پرسپولیس برابر است/ طلایی پوشان فوتبال را از ۲ قطبی در آوردند
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!