Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا شیخانی گفت: در راستای تعظیم شعائر اسلامی و تکریم زوار حضرت سید الشهداء (ع) کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی به ریاست حسن پلارک با تبیین تمهیدات متعدد توانسته است بیش از ۲۵۰۰ موکب را در داخل و خارج از کشور جهت ارتقاء کیفیت پذیرائی و اسکان زوار ساماندهی کند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اربعین امسال با توجه به برنامه هایی که در این راستا در قالب جلسات و بازدیدها انجام شده بود برای رفاه حال زوار تا سه روز بعد از اربعین مواکب منتخب در عراق و ایران به فعالیت ادامه می‌دهند.

۸۰ درصد از زائران ایرانی به کشور بازگشته‌اند

نماینده کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه در وزارت کشور تصریح کرد: تا به این لحظه بیش از ۸۰ درصد از زوار ایرانی به کشور بازگشته اند.

شیخانی گفت: بر اساس آخرین آمار استخراجی بیش از20 میلیون نفر از تاریخ پنجم ماه صفر از امکانات اسکان مواکب ایرانی در عراق و ایران استفاده کرده اند.

بر اساس آخرین آمار استخراجی بیش از20 میلیون نفر از تاریخ پنجم ماه صفر از امکانات اسکان مواکب ایرانی در عراق و ایران استفاده کرده اند

مرزهای شلمچه و چذابه برخلاف بارندگی‌ها آماده پذیرایی از زائران هستند

وی ادامه داد: با وجود بارندگی در مرزهای شلمچه و چذابه اسکان و ‌پذیرایی از زوار در مرزهای غربی کشور کماکان ادامه دارد و زائرانی که در راه بازگشت به کشور هستند نگران اسکان و غذای گرم در مبادی ورودی کشور نباشند.

مدیر برنامه ریزی معاونت فرهنگی و ‌مشارکتهای مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: این روند در باقی مواکب ایرانی مستقر در شهرهای عراق تا سه روز آینده و در مرزهای غربی کشور تا چهار روز آتی ادامه دارد.

اسکان بیش از ۶۰۰ زائر در مواکب ایرانی یک روز بعد از اربعین

شیخانی با اشاره به هماهنگی‌هایی در حال انجام برای اینکه زوار ایرانی در عراق بتوانند از خدمات مواکب استفاده کنند، گفت: گزارش گیری در عراق با وجود قطعی اینترنت و تلفن به شدت سخت است اما ما ‌شبانه روزی در حال پیگیری هستیم تا هموطنانمان در عراق بتوانند از خدمات مواکب ایرانی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: بر اساس آخرین آمار دریافتی بیش از ۶۰۰ هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی یک روز بعد از اربعین در مواکب مستقر در عراق و ایران پذیرایی و اسکان داده شده اند.

مهر

انتهای پیام/

20 / 20 نماینده کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه در وزارت کشور اربعین موکب های ایرانی علیرضا شیخانی زائران اربعین بارندگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اربعین موکب های ایرانی زائران اربعین بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۵۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • ۶۲۲ کاروان از سراسر کشور راهی سرزمین وحی می شوند
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال