Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس، پیام تبریک دونالد ترامپ به جسیکا میر و کریستینا کوخ برای نخستین پیاده روی تمام زنانه دنیا برای او دردسرساز شد و بسیاری از رسانه های مختلف نسبت به بی اطلاعی ترامپ واکنش نشان دادند.

پس از انجام این پیاده روی دونالد ترامپ با ایستگاه فضایی بین المللی تماس برقرار کرد تا به کوخ و میر تبریک بگوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما او به اشتباه به این دو به عنوان نخستین زنانی که در فضا پیاده روی کردند، تبریک گفت.

ترامپ هنگام تماس با ایستگاه فضایی بین المللی در کاخ سفید و در جمع تعدادی از مقامات ناسا حضور داشت. او گفت: این نخستین باری است که یک زن خارج از ایستگاه فضایی راهپیمایی می کند. شما افراد خارق العاده ای هستید. آنها نخستین پیاده روی زنانه را انجام دادند.

پس از تاخیری در ارتباط میان ترامپ و فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی، میر برای رئیس جمهور آمریکا توضیح داد که او و کوخ نخستین زنانی نیستند که در فضا پیاده روی می کنند.

میر برای رئیس جمهور آمریکا توضیح داد این نخستین باری است که دو زن فضانورد به تنهایی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی راهپیمایی انجام داده اند. او گفت:  قبل از ما زنان زیادی پیاده روی فضایی انجام داده اند.

در حقیقت نخستین زن در سال ۱۹۸۴ میلادی در فضا پیاده روی کرد و از آن زمان تاکنون ۱۴ زن دیگر نیز در فضا پیاده روی کرده اند.

کد خبر 4751871

منبع: مهر

کلیدواژه: دونالد ترامپ فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی اربعین 98 فناوری فضایی فناوری نانو نوآوری امنیت اطلاعات شرکت دانش بنیان هوش مصنوعی ربات تحقیقات علمی موبایل فضانوردان ماهواره گوشی هوشمند ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا علیه السلام در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در «سوگواره بین المللی سفینة النجاه» برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، داود منافی پور، دبیر نخستین سوگوراه بین المللی سفینه النجاه گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع "پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام " و با هدف تبیین و آشکارسازی نیرو‌های نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار میشود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنر‌های نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.


منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.


منافی پور تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا (علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه نمایند.


وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قصاب غزه در ایستگاه پایانی
  • نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می‌شود
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • نخستین پیاده‌روی خانوادگی سال جدید شیرازی‌ها