Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شماره 29 نشریه دانشجویی«دید نو» انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی(ره) منتشر شد.

روزهای دانشجویی با طعم مسئولیت پذیری

آزاده شاهزیدی دانشجوی کارشناسی روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی نوشت: گویــی دانشــگاه بــرای خیلی‌هــا قرعــه ناگفتــه و نادانســته را رقــم می‌زنــد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثریــت دانشــجویان بــه تازگــی از دبیرســتان فارغ‌التحصیـل شـده و بـه دانشـگاه آمده‌انـد و آن را مدینـه فاضلـه خــود یافته‌ا‌نــد؛ امــا بــا مســائلی روبــه‌رو می‌شــوند کــه گویــی بــه قاعــده بربــاد رفتــن آرزوهایشــان می‌نمایــد. دانشـگاه برخـلاف دبیرسـتان تنهـا جایـگاه درس خوانـدن و حفـظ مطالــب بــرای موفقیــت در جنــگ کنکــور نیســت، بلکــه دانشــجویان بایــد در برنامه‌هــا و فعالیت‌هــای مختلــف هنــری، مذهبـی، ورزشـی نیز مشـارکت داشـته باشـند و به رشـد شـخصیت و مهارت‌هــای فــردی و اجتماعــی خــود بپردازنــد.

ســاخته شــدن دانشــجوی متعهــد و مســئولیت‌پذیــر از طریــق مشــارکت و مطالبه‌گــری بــی‌ســابقه‌ای کــه دانشــجو در فضــای دانشــگاه بــه آن دســت می‌یابــد؛ بــرای ســاختن دنیــای خــود و بــرای ســاختن یــک نســل جدیــد است.

انجمن نامه!

ماهره عزیزی دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی به معرفی انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه پرداخت و نوشت: انجمـن اسـلامی دانشـجویان دانشـگاه شـهید بهشـتی عضـو دفتـر تحکیــم وحــدت بــه گونــه‌ای ســاختاربندی شــده کــه در تمــام سـطوح بـه دسـت دانشـجویان اداره می‌شـود، از سیاسـتگذاری‌ها گرفتـه تـا تصمیم‌گیری‌هـا و اجـرا و از ایـن طریـق فرصتـی مغتنـم در اختیــار دانشــجویان قــرار می‌دهــد تــا بــرای نقشپ‌ذیــری اجتماعــی در آینــده و فعالیت‌هــای گروهــی آمــاده شــوند. رکـن نظارتـی انجمـن اسـلامی و شـورایی کـه سیاسـتگذاری‌های کلان در آن صــورت می‌گیــرد، شــورای عمومی‌‌ست کــه متشــکل از اعضــای تشکیلاتی است.

اعضــای تشــکیلاتی، دانشــجویانی هســتند کــه در یــک یــا چنــد واحـد انجمـن حضـور فعـال داشـته و در هفتـه حداقـل 5 سـاعت را بــه فعالیت‌هــای انجمــن اختصــاص می‌دهنــد. قــوه اجرایــی انجمــن کــه مســئولیت تدویــن خــط مشــی کلــی انجمـن (کـه بـه تصویـب شـورای عمومـی می‌رسـد) و اجـرای آن را برعهــده دارد، شــورای مرکــزی اســت. انتخــاب اعضــا شــورای مرکـزی توسـط مجمـع عمومـی انجمـن اسـلامی کـه شـامل همـه اعضاســت، در اردیبهشــت هــر ســال انجــام می‌شــود.

برای دریافت فایل کامل نشریه اینجا کلیلک کنید.

انتهای پیام/

300 / 320 کیوسک نشریات دانشجویی دفتر تحکیم وحدت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دفتر تحکیم وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دهها هزار دانشجو در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین بر ضد کاهش بودجه دانشگاه ها تظاهرات کردند.

علاوه بر بوئنوس آیرس, در شهرهای بزرگ دیگر آرژانتین نیز، دانشجویان، فارغ التحصیلان و استادان ۵۷ دانشگاه در تظاهرات ضد دولتی شرکت داشتند.

دولت آرژانتین بودجه دانشگاه ها را با هدف کنترل هزینه های دولت کاهش داده است.

از زمان به قدرت رسیدن خاویر میلی رئیس جمهور آرژانتین در پائیز سال گذشته، بسیاری از طرح های ساختمانی و زیر بنایی عمومی نیز متوقف شده است.

میلی همچنین یارانه های دولتی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. بر اثر اجرای این سیاست ها ارزش پول ملی آرژانتین در مدت ۵ ماه ۵۰ درصد کاهش یافته است. این کشور در ماههای گذشته بارها شاهد تظاهرات قشرهای مختلف مردم علیه سیاست های خاویر میلی بوده است.

کد خبر 6087939

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود