Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال خروج آمریکا از شمال شرق سوریه و توقف حمایت از کردها، وزیر خارجه آمریکا در سخنانی به مقامات تل‌آویو اطمینان داد که این اتفاق در رابطه با اسرائیل رخ نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مایک پامپئو در سخنانی تلاش کرد که به مقامات رژیم صهیونیستی اطمینان داده و نگرانی آنها نسبت به خروج نیروهای کشورش از خاورمیانه را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو در این باره گفت: تاریخ روابط دو جانبه به خوبی ثابت می‌کند که چنین اتفاقی درباره اسرائیل هرگز رخ نخواهد داد.

اظهارات پامپئو پس از آن مطرح شد که شماری از مقامات صهیونیستی نسبت به تکرار مسأله کردهای سوریه برای آنها ابراز نگرانی کرده بودند و ده‌ها یادداشت در روزنامه‌های عبری زبان منتشر و در آنها از واشنگتن به خاطر رها کردن هم پیمانان خود در نزاع‌های خاورمیانه انتقاد کرده بود.

نویسندگان این یادداشت‌ها ضمن انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا،  وی را " غافلگیر کننده و غیر قابل پیش‌بینی" خواندند.

در همین راستا، یک منبع سیاسی اظهار کرد، نزدیکان پامپئو اقدام به مصاحبه با روزنامه راستگرای "معریب" کردند تا نظرات "بدبینانه" درباره اینکه واشنگتن مانند کردها، اسرائیل را هم رها خواهد کرد، برطرف کنند. در همین راستا، پامپئو، یکشنبه در مصاحبه با روزنامه مذکور عنوان کرد: هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد؛ چراکه ده‌ها سال از تاریخ روابط دو جانبه و همچنین دو سال و نیم حضور ترامپ در کاخ سفید این مسأله را تأیید می‌کند. شبکه روابط میان ما قوی و عمیق بوده و بیانگر روابط میان دو طرف است که بر اساس ارزش‌ها و منافع امنیتی مشترک پایه‌ریزی شده است و سنگینی آن را با یکدیگر بر دوش خواهیم کشید.

پامپئو در ادامه تصریح کرد: دولت ما کاملا در این موضوع جدی است. اسرائیل "حق" تلاش برای دفاع از امنیت شهروندانش را دارد، این حق نیست بلکه وظیفه آن است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه به مقامات رژیم صهیونیستی یادآور شد که دولت ترامپ در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان، حدود ۲۰۰۰ سرباز را به این کشور اعزام کرد.

پامپئو همچنین گفت که واشنگتن طی هفته‌های آتی نیروهای بیشتری را به عربستان اعزام خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا و اسراییل خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها

به گزارش همشهری آنلاین؛ از روز اول جنگ طوفان‌الاقصی، جریان رسانه‌ای و پروپاگاندای غرب و رژیم صهیونیستی، پابه‌پای قدرت نظامی این جبهه ظالم وارد میدان شدند تا حقیقت سال‌ها اسعمار، قتل، غارت، ترور و خشونت را وارونه جلوه داده و افکار عمومی مردم جهان را به سمت خود جلب کنند. در روایت آنان مجاهدین حماسی که برای آزادسازی سرزمین مادری‌شان مبارزه می‌کنند، یک گروه تروریستی که به زودی قرار است از صحنه روزگار محو شود معرفی می‌شود، حتی کار به جایی رسیده بود که برای مورد هدف قرار دادن مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها هم توجیه غیرحقیقی می‌آوردند و جاده کشتار مردم فلسطین را برای صهیونیست‌ها صاف می‌کردند. برای بررسی این سیاست رسانه‌ای از سوی اسرائیل و غرب و ارتباط آن با حقیقت میدانی با جعفرقنادباشی، تحلیلگر مسائل منطقه گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بن‌بست اسرائیل

قنادباشی ادامه داد: امروزه اسرائیل در یک بن‌بستی قرار گرفته است که شبیه به باتلاق بوده و آن‌ها را پایین و پایین‌تر می‌برد. نتانیاهو اذعان داشته بود که آتش‌بس به نفع اسرائیل نیست و به معنای شکست خود اوست. حتی سایر مقامات صهیونیستی تصریح کرده بودند باید جنگ را ادامه داد و آتش‌بس به معنی پایان اسرائیل است. از این جهت آنان چاره‌ای برای متوقف کردن جنگ ندارند و باید این ادامه کشتار را به هر نحوی که هست از لحاظ سیاسی و رسانه‌ای توجیه کنند. گرچه همین راهی که پیش گرفتند هم به پایانشان منتهی می‌شود اما با تأخیر.

آمریکا موتور رسانه‌ای ضدمقاومت

وی افزود: دستگاه‌های امنیتی جبهه غرب نظیر سی‌آی‌اِی با صرف بودجه‌های کلانی سعی می‌کنند با سرمایه‌گذاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های خبری، به نحوی از انحا اداره افکار عمومی را در دست بگیرند تا توجیهاتی را برای جنایات خود در غزه دست و پا کنند. حتی کار به جایی رسیده است که به غیر شبکات، حتی در این پروژه برخی از شخصیت‌های شناخته شده نیز وارد صحنه می‌شوند.

او ادامه داد: آمریکا پشت‌پرده جدی بازی‌های رسانه‌ای و سیاسی به نفع اسرائیل است، از این منظر که شکست اسرائیل با آتش‌بی، به معنای شکست آمریکا در منطقه است؛ به تعبیری در چنین شرایطی جدی‌ترین متحد آمریکا در خاورمیانه شکست خورده است؛ لذا طبیعی است که آن‌ها وارد میدان شوند. اما نکته مهم و اساسی در این بین شکست روایت آمریکا از جنگ است. جنبش‌ دانشجویی به شکلی درحال به دست‌گیری هدایت افکار عمومی است که رسانه‌های آمریکایی در برگرداندن شرایط به نفع اسرائیل با چالش مواجه شدند.

رغبت مردم غرب به حماس بیشتر شده است

قنادباشی گفت: از آنجایی که نام حماس همواره با «تروریسم» در رسانه‌های غربی تکرار شده است؛ هنوز در جوامه آن‌ها نوعی گاردگیری نسبت به این گروه وجود دارد. اما در کل موضع مردم اروپا امروز با موضع حماس همسو است و می‌بینیم که مطالعه و تحقیق بر روی حماس گسترش یافته است.

کد خبر 850440 برچسب‌ها اسرائیل ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • فریاد صهیونیست‌های کودک کش از آدم کشی آمریکا بلند شد!
  • پشت پرده حمایت رسانه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها
  • گذرگاه «کرم ابوسالم» بازگشایی شد
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • توقف ارسال سلاح از آمریکا به اسرائیل به دلیل اختلاف بر سر حمله به رفح
  • واشنگتن: ارسال تسلیحات و مهمات آمریکایی به اسرائیل متوقف شد
  • مقامات آمریکایی: اسرائیل در کنترل گذرگاه رفح از خط قرمز بایدن عبور نکرد
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران