Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در این جلسه مقرر شد با دستگاه هایی که نتوانند مطابق با برنامه ابلاغی به وظایف خود عمل کنند، بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه برخورد شود.

به گزارش گروه سیاسی برنا، بیست و هفتمین جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز صبح دوشنبه با حضور وزیر کشور برگزار شد. پس از پایان این جلسه، «علی مویدی خرم آبادی» رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور در جمع خبرنگاران به تشریح مصوبات جلسه پرداخت و گفت: در این جلسه پنج دستور بررسی شد که در ابتدا اقدامات برجسته صورت گرفته در این ایام مورد مرور و بازخوانی قرار گرفت و دستور بعدی نیز رسیدگی به موضوع سامانه ها و مسائل پیرامون آنها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گزارش سامانه ها مشخص شد که بعضی دستگاه ها مانند هواپیمایی کشوری، ناجا، بخشی از وزرات جهاد و وزارت صمت برابر با برنامه ابلاغی اقدام کرده اند که تلاش آن ها در خور قدردانی و تشکر است. اما متاسفانه برخی دیگر از دستگاه ها هنوز برابر با برنامه حرکت نکرده اند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر تحقق برنامه ها، خاطر نشان کرد: دستگاه هایی مانند گمرک، بخشی های دیگری از وزارت صمت و جهاد و همچنین وزارت کار تا امروز موفق به اجرای برنامه ابلاغی نشده است، باید این عقب ماندگی را جبران کنند.  

مویدی خرم آبادی ضمن تاکید بر حضور نماینده رئیس جمهوری و وزیر کشور در این جلسه افزود: مقرر شد که این دستگاه ها در اسرع وقت به اقدامات و تکالیف خودشان عمل کنند، وگرنه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه با آن ها برخورد خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: موضوع دیگر بحث به اصطلاح «خودرو های شوتی» بود که در خیابان ها با داشتن سرعت غیر مجاز اقدام به حمل مواد مخدر می کنند. در این خصوص نیز مقرراتی تعیین و دستوراتی صادر شد و در آینده نزدیک با این پدیده زشت و غیر قابل قبول برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر فواید فعال شدن سامانه های مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: در بحث سامانه های پیشرفت های نسبی خوبی داشته ایم، اما با آن چیزی که به عنوان یک اولویت ملی مد نظر ریاست جمهوری است، هنوز فاصله وجود دارد. تا پایان سال بر اساس برنامه اعلام شده، مطالبه ستاد و شخص ریاست جمهوری این هست که سامانه باید به صورت کامل تحقق پیدا کنند. در غیر این صورت حتما با دستگاه هایی که سهل انگاری داشته باشند برخورد خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو ریاست جمهوری قاچاق مبارزه با قاچاق کالا و ارز مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در استان طی فروردین سال جاری خبر داد.

ایرج مرندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد:  ۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق  انجام و منجر به  تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه امسال شده است. 

وی افزود: در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۴۶ درصدی هستیم. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صمت استان خاطرنشان کرد: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالاهای کشفی بود.

مرندی اظهار کرد: در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود، شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • هرگونه جابه جایی دام بدون اخذ مجوز در تربت‌ جام ممنوع شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • کشف ۲۵ تن شکر قاچاق در مراغه
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید