Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر فرهاد بدیعی روز دوشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس با اشاره به کافی نبودن مراجعه‌ افراد در سنین میانسالی برای ارزیابی سلامت خود به مراکز بهداشت برای پیشگیری از بروز بیماری گفت: در گام نخست تلاش داریم تمام کارمندان بالای ۳۰ سال شهرستان که جمعیت قابل توجهی هستند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی پرونده سلامت تشکیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌ با تشکیل پرونده می‌توان وضعیت سلامت این افراد را از نظر غذایی و تحرک بدنی بررسی و در صورت غلط بودن، اصلاح کرد و بر این اساس از تمام ادارات شهرستان می‌خواهیم برای اجرای این طرح همکاری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس ادامه داد: با اجرای این طرح افرادی که احتمال بروز بیماری در آنان وجود دارد شناسایی و درمان‌شان آغاز می شود تا از شکل گیری بیماری‌های دیگر جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این نشست تشکیل پرونده سلامت برای کارکنان میانسال ادارات و دستگاه‌های دولتی را اقدامی بسیار خوب برشمرد و از کارکنان بالای ۳۰ سال خواست با هدف ارتقای سلامت خود، همکاری لازم را داشته باشند.

عبدالقدیر کریمی امنیت غذایی و سالم بودن مواد غذایی مصرفی را از خواسته‌های بحق مردم ذکر کرد و گفت: دستگاه‌های متولی مسئولیت جدی دارند بر اساس قانون، تصمیم‌های لازم را برای جلوگیری از ادامه کار کافه و رستوران‌های غیرمجاز فعال در شهر اتخاذ کنند تا مردم به یکی از خواسته‌های خود که سلامت امنیت غذایی است، دست یابند.

 وی موادغذایی توزیعی در بوفه مدارس را هم از جمله نگرانی‌های والدین دانست و از مسئولان مرتبط خواست نظارت جدی بر این مساله داشته باشند تا موادغذایی مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت در مدارس فروخته شود.

وی گفت: مردم می‌توانند هرگونه شکایتی در مورد مشکلات بهداشتی و سلامت غذایی در سطح شهر و مدارس را از طریق شماره ۱۹۰ به مرکز بهداشت گنبدکاووس اطلاع دهند تا در کمترین زمان به این آنها رسیدگی شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تکدی‌گری به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی مشهود در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: مردم باید بدانند نتیجه کمک کردن به متکدیان سرچهارراه‌ها، تشویق آنان به تداوم تکدی‌گری است که باعث زشت شدن چهره شهر می‌شود.

وی با اشاره افتتاح ساختمان محل نگهداری متکدیان گنبدکاووس از سوی شهرداری این شهر، گفت: با اتمام عملیات گازکشی به این ساختمان و تجهیز آن، از یک ماه آینده ماموران انتظامی و شهرداری فعالیت خود را برای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر آغاز می‌کنند.

به گزارش ایرنا مرکز خدمات اجتماعی گنبدکاووس ویژه نگهداری متکدیان باهدف جمع‌آوری و ساماندهی عاملان این پدیده ناشایست اجتماعی، ۱۵ مهر امسال توسط شهرداری افتتاح شد.

در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش این شهرستان نیز گفت: طرح مروجان سلامت با هدف ارتقای سلامت روان، بهداشت محیط و آموزش مسائل بهداشتی به دانش‌آموزان از سال ۸۹ با یک آموزشگاه در سطح شهرستان آغاز شده و هم اینک ۶۰ آموزشگاه تحت پوشش این طرح قرار دارند.

سیدصالح رفعتی افزود: در این طرح بعد از اینکه فرم‌های خودارزیابی در مدارس تکمیل می‌شود و نتیجه آن در مرکز بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، به مدارس امتیاز داده می شود.

وی چاقی را از جمله موارد مطرح در میان دانش‌آموزان دانست و گفت: میان‌وعده‌های غذایی در مدارس تحت کنترل بوده و بوفه مدارس فقط موظف به توزیع موادغذایی مجاز مورد تایید وزارت بهداشت هستند و اولویت نیز با مصرف میوه و ساندویج سالم است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس تکدی گری بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این همایش که در سالن شهدای شهرداری خوی برگزار شد با اهدای تندیس و لوح از ۴۰ نفر از همیاران و فعالان عرصه سلامت در شهرستان خوی تجلیل شد  دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی در این همایش بااشاره به دستاورده‌های حوزه سلامت در دو سال گذشته در این شهرستان گفت: دراین مدت رشته‌های علوم پزشکی در این دانشکده ۵۰ درصد و تعداد اعضای هیئت علمی صد در صد رشد داشته است  وی از تکمیل زیر ساخت‌های حوزه سلامت هم با اجرای ۲۶ خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت خبر داد و تصریح کرد: از این طرح‌ها ۱۲ طرح به بهره برداری رسیده و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در مناطق روستایی دردست اجرا هستند  رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی افزود: در دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیر ساخت‌های حوزه سلامت در شهرستان خو‌ی جذب و هزینه شده است  وی همچنین از موافقت وزارت بهداشت و درمان از ساخت بیمارستان جدید در خوی خبر دااد و اضافه کرد: عملیات اجرایی این بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی که قابلیت افزایش به ۳۵۰ تخت را دارد بزودی در این شهرستان آغاز می‌شود دکتر هاشم زاده معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خوی هم در این همایش ازاجرای موفق طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع شهری در خو‌ی خبر داد و افزود: در اجرای این طرح ۲۱۰ هزار نفر از جمعیت شهر خوی در ۲۰ پایگاه زیر پوشش خدمات این طرح ملی قرار گرفته اند  وی افزود: برای افزایش خدمات این طرح ۱۰ پایگاه سلامت جدید نیز با جذب ۵۷ نفر نیروی مراقب سلامت بزودی راه اندازی می‌شود علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش با تقدیر از تلاش‌های فعالان حوزه سلامت از اختصاص بیش از ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای تکمیل زیر ساخت‌های بخش سلامت درشهرستان خبر داد  در ادامه این همایش ازتجهیزات بهداشتی وپزشکی اهدایی سازمان جهانی بهداشت به دانشکده علوم پزشکی خوی رونمایی شد دکتر بروجنی نماینده سازمان جهانی بهداشت در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت: این تجهیزات با هدف تاب آوری نظام سلامت و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و بهد اشتی خوی به دانشکده علوم پزشکی اهدا شد  وی افزود: در این مرحله بیش از ۱۰ دستگاه پیشرفته پزشکی و درمانی از جمله ونتیلاتور، دستگاه شوک و تنفس مصنوعی و تخت‌های معاینات بالینی با ارزش بیش از ۳ و نیم میلیارد تومان به دانشکده علوم پزشکی خوی اهدا شدند  دکتر بروجنی تصریح کرد: بهداشت جهانی از وقوع زلزله در خوی به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار دلار انواع تجهیزات بهداشت‌ی و پزشکی را به این شهرستان کمک کرده است

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • همایش تبیین دستاورد‌های عرصه سلامت و تجلیل از فعالان بخش سلامت در شهرستان خوی
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است