Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@01:32:15 GMT

برخورد با تخلفات انتخاباتی تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۷۹۳۶

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: در صورت تصویب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، تشدید مجازات متخلفان عرصه انتخابات تشدید می‌شود.

محمدجواد کولیوند در گفتگو با خانه ملت، در خصوص تشدید مجازات تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: اگر طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام برود و این قانون اصلاح نشود، نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی براساس قوانین قبلی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا زمانی که لایحه جامع قانون انتخابات را به نتیجه نرسانیم نحوه برخورد با تخلفات انتخاباتی به همان شیوه سابق خواهد بود.

وی افزود: اگر نمایندگان مجلس در صحن علنی اصرار بر مصوبه قبلی خود در خصوص طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات را بردارند، یعنی موادی از این طرح که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته توسط نمایندگان حذف شود، در آن شرایط قانون در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی اصلاح می‌شود.

کولیوند گفت: در زمینه برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، تبلیغات، هزینه‌ها و شفافیت مالی موادی در این طرح وجود دارد که بسیار مهم است و امیدواریم مجلس کمک کند تا قانون مناسبی در این زمینه برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس تصویب شود.

لازم به ذکر است؛ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس که به طرح استانی شدن انتخابات مجلس معروف شده، دارای موادی است که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و اگر مجلس به حذف این مواد رای مثبت بدهد، سایر موادی که مربوط به برخورد با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی، مدیریت تبلیغات و هزینه‌ها و شفافیت مالی به تصویب می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی جام جهانی والیبال حسین فریدون تابناک تخلف انتخاباتی کولیوند پیاده روی اربعین حسن روحانی آمدنیوز روح الله زم آذرآب اراک محمد حسین رستمی جام جهانی والیبال حسین فریدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

سید صداقت الله موسوی مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه در سالن برگزاری مناظرات انتخاباتی نامزد‌های دور دوم حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه گفت : درحرکتی نو و تحول محور در خصوص ایجاد فرصت برابر برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به رفتن انتخابات به دور دوم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، صداوسیمای کرمانشاه ضبط دور جدید مناظرات انتخاباتی را آغاز کرد.

وی افزود: در حوزه انتخابیه استان کرمانشاه که چهار نامزد به دوره دوم راه پیداکرده بودند، امروز نامزد‌ها در محل ضبط برنامه‌ها حاضر شدند و همکاران در صداوسیما امروز اقدام به ضبط مناظره‌ها کردند.

مدیرکل صداوسیما استان کرمانشاه بابیان این‌که در دور دوم هیچ‌گونه هزینه‌ای از نامزد‌ها اخذ نشده است، تصریح کرد: ان‌شاءالله در روز‌های آتی ویدیو‌های تبلیغاتی نامزد‌های محترم، تولید خواهد شد و طبق برنامه‌ای که سازمان صداوسیما ابلاغ کردند، این دوره تولید ویدیو‌های تبلیغاتی هم به عهده صداوسیما گذاشته‌شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای در این دوره از نامزد‌ها اخذ نشد.

وی ادامه داد: امروز ما ضبط مناظره‌ها را به اتمام خواهیم رساند و در موعد مقرر و بازه زمانی متعلق به تبلیغات نامزد‌ها هرروز شاهد مناظره‌های انتخاباتی و ویدیو‌های تبلیغاتی این نامزد‌ها خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات