Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محسن اعتماد مدیرکل راه‌ آهن قم گفت: دراین مدت ۵۱۷ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۴ نفر کیلومتر توسط راه‌آهن جابه‌جاشده‌است

اعتماد اضافه کرد: در۶ ماه نخست امسال، ۹ هزار و ۹۹ رام قطار از مسیر‌های ریلی قم عبور کرده‌اند و میانگین تاخیر قطار‌ها ۱.۵ دقیقه بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتماد افزود: در سه سال گذشته تاخیر قطار‌ها در محدوده این استان ۲۸ درصد کاهش‌یافته است، به‌طوری‌که در سال ۹۵، ۲.۸، در سال ۹۶، ۲.۴ و در سال ۹۷، ۲ دقیقه بوده‌است.

مدیرکل راه‌آهن قم در ادامه با اشاره به این‌که جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن این استان در سه سال گذشته، ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد، بیان کرد: در سال ۹۵، یک‌میلیون و ۵۸۶ هزار و ۹۹۵ نفر، در سال ۹۶، یک‌میلیون و ۹۸۸ هزار و ۱۰۳ نفر و در سال ۹۷، ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۶۵۱ نفر توسط راه‌آهن جابه‌جاشده‌اند.

در حال حاضر راه‌آهن قم ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۴۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه اصلی و یک ایستگاه رابط است.

مدیرکل راه‌آهن قم همچنین به رشد ۲۵ درصدی قطار‌های مسافری عبوری از راه‌آهن قم اشاره و اضافه کرد: در سال ۹۵، ۱۴ هزار و ۲۰۰، در سال ۹۶، ۱۶ هزار و ۵۵۴ و در سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۸۳۴ رام قطار از راه‌آهن قم عبور کرده‌است.

واقع بودن ایستگاه قم در هسته مرکزی شهر، اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

انتهای پیام/ح

یک میلیون و ۲۰۸ هزار مسافر توسط راه‌آهن قم جابه‌جا شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجانغربی با اشاره به افزایش 31 درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر در سال گذشته گفت: پارسال گذشته در مجموع ۸۹۰ هزار و  ۷۶۵ مسافر ورودی و خروجی از مرز تمرچین تردد داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایرج دست نشان افزود: در این مدت ۱۰۴ هزار و ۴۴۲ دستگاه ناوگان باری نیز از این مرز تردد داشتند که ۳۶ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 1401  افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته 9 هزار و ۱۳۷ دستگاه اتوبوس و چهارهزار و ۷۲۲ دستگاه سواری از مرز تمرچین پیرانشهر تردد داشتند.

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از مسافر یک قطار
  • جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • افزایش ۴۶ درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۴۶درصدی جابجایی مسافر ازطریق پایانه‌های مرزی میلک ومیرجاوه
  • افزایش ۳۱ درصدی تردد مسافر از مرز تمرچین پیرانشهر
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی