Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:51:47 GMT

پلیس اطفالتشکیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۸۲۷۴

پلیس اطفالتشکیل می‌شود

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از تشکیل پلیس اطفال ویژه کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود عباسی صبح دوشنبه در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در کانون پرورش فکری ساری برگزار شد، با بیان اینکه در دوره معاصر پیمان نامه‌های مختلف حقوق کودک در پیشینه ایران کشف شده است، اظهار کرد:  تمدن بزرگ ایران و اسلام و خدمات فراوان آن مجموعه‌ای از ارزش‌ها را پیش روی ما گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کودک حق زندگی شایسته، حضور در کنار خانواده و تامین زندگی مادی و معنوی و امنیت را دارد، تصریح کرد: در منظومه حقوق کودکان مشخص بودن هویت و داشتن نام نیکو حق کودکان است و قانون‌گذاران، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان رسالت سنگین‌تری برای تحقق حقوق کودک دارند که مجموعه‎ای از ارزش‌های بزرگ در فرهنگ و آموزه‌های دینی دارند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از تشکیل پلیس اطفال در کشور خبر داد و گفت: پیمان نامه بین المللی حقوق کودک مجموعه از حقوق را پیش روی ما گذاشته و این پیمان نامه حاصل تجربه جهانی و کشف بزرگ بشر نیمه دوم قرن ۲۰ است که به کشف حقوق کودکان که در اسلام و قران نیز آمده، پرداخت.

عباسی خاطرنشان کرد: ارزش‌های حقوق کودکان در قوانین از جمله قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است اما گسست بین نسلی سبب شد تا کودکان کمتر دیده شوند و فضای مجازی نیز بر رابطه بین خانواده‌ها اثرگذاشته که نیازمند تجدید نظر اساسی بر فرهنگ و زندگی روزمره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی پلیس اطفال و نوجوانان لایحه تشکیل پلیس اطفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان

فریبا ولی‌پور  اظهار کرد: پس از رصد کودکان، اگر اختلال‌هایی مانند لاغری، کوتاهی قد و کم وزنی داشته باشند و این شرایط نتیجه سوء تغذیه باشد و نه بیماری، وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی لیست این افراد را در اختیار وزارت کار قرار می‌دهد تا از آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه امسال روند شناسایی این کودکان از طریق مجموعه مراکز بهداشتی استان ادامه دارد، گفت: براساس این قانون کودکان بین ۶ تا ۵۹ ماهه از دهک‌های یک تا هفت حمایت می‌شوند که برای دهک یک تا پنج، ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک‌های شش و هفت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: به مادرانی که کودک کمتر از پنج ساله دارند و از اختلال لاغری، کم وزنی و کوتاهی قد ناشی از سوءتغذیه رنج می‌برند توصیه می‌شود به مراکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه تا پس از گذراندن مراحل آزمون وسع، آنها را به اداره کار برای حمایت معرفی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان افزود: مادران باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال نیز به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا پس از مشخص شدن دهک آنها وضعیت حمایت از آنها بررسی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب یک مجموعه شهری معروف پایتخت در جذب نیرو: ۲ ماه کار، بعد اخراج!
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • مطالبات پارلمان کودک مورد پیگیری قرار می گیرد
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود