Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نوروزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال از مجموع ۴۷ طرح پیشنهادی استان ، ۱۷ مورد ان در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف و بخش عمده ای از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آنها از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به استان ابلاغ شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته نیز ۳۴ طرح مهم و حیاتی این استان جزء طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف شدند که بیش از ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز آنها به استان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی تصریح کرد: از این تعداد، چهار پروژه تکمیل ایستگاه پمپاژ باباکلان، تکمیل سد خاکی ایلی‌آباد بهمئی، تکمیل سد خاکی کوهبرد کهگیلویه و توسعه پرورش ماهیان سردابی به میزان ۴۰۰ تن در حوزه جهاد کشاورزی است.

وی  احداث کیلومتر صفر تا ۱۲ کمربندی یاسوج در باند دوم بابامیدان - یاسوج - سمیرم ، دوراهی تنگاری به سمیرم، کیلومتر پنج تا ۱۶.۵ محور یاسوج - سی‌سخت  و بهسازی و احداث کیلومتر صفر تا ۱۲ پروژه تعریض محور گچساران - بی‌بی‌حکیمه- رگ‌سفید اعلام کرد و گفت: این طرحها از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان باید اجرا شود.

نوروزی تصریح کرد:  سه پروژه اقتصاد مقاومتی  پتروشیمی گچساران، تولید لوله‌های بدون درز وطرح آب معدنی نیز از سوی اداره‌کل صنعت و معدن استان باید اجرا شود.

وی کشت و توسعه گیاهان دارویی در سطح سه هزارو ۲۵۶ هکتار را یکی دیگر از طرح‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تاکنون ۱۸ درصد از این طرح اجرا شده است.

نوروزی اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب شهرهای دهدشت، دوگنبدان، مادوان و یاسوج را از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان دانست و بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی باید ۲۲ کیلومتر از شبکه توزیع آب این شهرها تعویض و نوسازی شود.

وی اضافه کرد: اجرای خط انتقال برق شهرک صنعتی گچساران و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک نیز از دیگر طرح‌های اقتصاد مقاومتی است که باید از سوی شرکت گاز استان انجام شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد سازمان برنامه و بودجه کشور اقتصاد مقاومتی اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده

 احسان جهانبخش  در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی که در سالن همایش هتل کوثر ارتش برگزار شد، با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا تاکنون ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی توسط بسیج سازندگی احداث شده است، اظهار کرد: در حالی که قرار بود ۲۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث شود، اما با مشارکت مردم با ۲۰ میلیارد تومان توانستیم ۸۰ کیلومتر کانال کشاورزی احداث کنیم.
وی تاکید کرد: تمام اهداف و اقدامات سپاه و بسیج سازندگی در راستای تولید و تحقق فرامین مقام معظم رهبری است.
مسئول بسیج سازندگی لرستان با اشاره به فعالیت صندوق قرض الحسنه بسیج سازندگی، گفت: ۸۱۲ صندوق قرض‌الحسنه و ۱۴ تعاونی در استان فعالیت دارند که پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ را به جامعه هدف انجام می‌دهند.
 جهانبخش با اشاره به اینکه یک گلخانه ۳ هزار و ۲۰۰ متر در قالب دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال احداث است، گفت: این گلخانه که یک کارگاه آموزشی و تولیدی است ظرف شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی بیان کرد: همچنین یک واحد کارگاه اسانس گیری ۴۰۰ متری که مربوط به خوشه گیاهان دارویی است توسط بسیج سازندگی استان در حال احداث است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • توانمندسازی تسهیل‌گران اقتصاد مقاومتی در لرستان + فیلم
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان