Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، گروه هومِهر که برای اجرای برنامه به مناسبت اربعین به لهستان اعزام شده است، در دومین روز برنامه خود را در قالب طرح «تجلی حقیقت» عزاداری سنتی بوشهری در میدان شهر قدیم ورشو اجرا کرد که با استقبال کم نظیر مردم لهستان در مقابل کاخ موزه سلطنتی در این میدان مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مراسم که شامل چند برنامه متفاوت در میدان شهر قدیم ورشو بود، ابتدا آیین کُتَلی از سوی این گروه در بافت قدیم شهر ورشو اجرا شد و تماشاگران در طول مسیر اجرای این آیین استقبال گسترده‌ای از آن داشتند.

آیین کُتلی از سنت‌های فراموش‌شده شهر بوشهر است که گروه فرهنگی هنری بوشهر با هدف احیای این آیین آن را اجرا کرد. در این آیین گروه در حال حرکت، سنج و دمام می‌زند و یک نفر با لباس سبز جلودار است. در گذشته عزادارها در آیین کتلی از کوچه‌های باریک شهر رد می‌شدند و در نهایت به میدان اصلی اجرای تعزیه می‌رسیدند.



توزیع بروشورهایی درباره امام حسین(ع) در میدان شهر قدیمی ورشو
در ادامه هنرمندان بوشهری در میدان اصلی شهر قدیم ورشو مقابل کاخ موزه سلطنتی آیین سنج و دمام و دو نمایش را اجرا کردند که جمعیت قابل توجهی را به خود جذب کرد. 
 
  در این مراسم ابتدا سنج و دمام نواخته شد و سپس گروه، نسخه «مهلت» تعزیه را اجرا کرد، معین البکاء(تعزیه گردان، کارگردان و گردآورنده نمایش مهلت) حاج غلامحسین بارونی بود، شبیه شِمر در این نمایش عباس بارونی، شبیه حضرت ابوالفضل(ع) احمدرضا قربانی و شبیه «درویش کابلی»(یکی از نقش‌ها در تعزیه خوانی) مهدی جلالی بودند.
 
بنا بر این گزارش؛ استقبال تماشاگران حاضر در میدان شهر قدیم ورشو، موجب شد هنرمندان گروه فرهنگی هنری هومهر یک بار دیگر سنج و دمام را در این مکان اجرا کنند. سفارت ایران در لهستان نیز در این مراسم بروشورهایی درباره سیره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به زبان لهستانی، در میان حاضران توزیع کرد.
 
این گروه در سومین اجرای خود در برنامه‌ یک هفته‌ای طرح «تجلی حقیقت» در لهستان، قرار است امروز، ۲۹ مهرماه در دانشگاه ورشو به اجرای برنامه بپردازد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا ناجی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه آغاز دهه کرامت اظهار کرد: در سال جاری برای برگزاری برنامه‌های این دهه مساجد را محور قرار داده و سعی کرده‌ایم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار مساجد، امامزادگان و بقاع متبرکه، سازمان‌های حوزه فرهنگی و شهرداری‌ها نیز برنامه‌هایی را در دستور کار دارند، ابراز کرد: این برنامه‌ها به صورت مردمی مدیریت و اجرا خواهد شد که ترویج معارف اهل البیت (ع) و ایجاد شور و نشاط مد نظر قرار می‌گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه دهه کرامت همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد، افزود: تشکل‌های مردمی برای این دهه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: کانون‌های مساجد محور بخش عمده برنامه‌های این ایام هستند که در نقاط شهری و روستایی فعالیت‌هایی را در تعامل با ادارات دولتی و خدماتی و تشکل‌های مردمی اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام ناجی با بیان اینکه جشن‌های مردمی و جلسات عمومی در مساجد برگزار می‌شود، افزود: بخشی از این برنامه‌ها با حضور خادمین حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) توام خواهد بود.

وی همچنین به برگزاری مسابقات فرهنگی، تولید محتوا در فضای مجازی، معرفی دختران نمونه و تجلیل از آنان و تبیین اهمیت حجاب و عفاف برای اغنا فکری گفت: سعی بر این است که از همه ظرفیت‌های موجود در استان برای برگزاری این برنامه‌ها استفاده شود.

کد خبر 6098065

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ برنامه مناسبتی در دهه کرامت در اصفهان اجرا می‌شود
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام
  • برپایی آیین های عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در مازندران