Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی حمله ترکیه به شمال سوریه را نقض قوانین بین‌المللی دانسته و آنکارا را به قطع حمایت‌های مالی و تحریم‌های اقتصادی تهدید کرد. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان حمله ترکیه به شمال سوریه را به عنوان نقض قوانین بین المللی دانسته و گفت: ما اعتقاد نداریم که یک حمله به شبه نظامیان و یگان های کُرد از نظر قوانین بین المللی مشروعیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که وقتی در حقوق بین الملل هیچ مبنایی برای این حمله وجود ندارد آن با قوانین بین المللی منطبق نیست.

هایکو ماس از تلاش های کشورش در راستای پایان عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه خبر داده و با اشاره به توافقی که اخیرا بین آمریکا و ترکیه برای آتش بس در سوریه شکل گرفته است گفت: ما همه اقدامات لازم را به کار می بریم تا آتش بس مورد توافق قرار گرفته نه تنها برای 5 روز بلکه مدت طولانی تری ادامه یابد و به این ترتیب این حملات متوقف شود.

وزیر امور خارجه آلمان همچنان مذاکرات با ترکیه را ضروری دانسته و در عین حال با توجه به توافق پناهندگان بین ترکیه و اتحادیه اروپا و تصمیمات آنکارا برای اسکان پناهندگان سوری در منطقه امنیتی ایجاد شده در شمال سوریه گفت: ما برای چیزهایی که اعتقاد داریم مشروع و قانونی نیست پولی پرداخت نمی کنیم.

نگرانی کرملین از تاثیر عملیات ترکیه بر حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریهناتو هرگونه حمایت از ترکیه در حمله به شمال سوریه را رد کردترکیه شهر «رأس‌العین» را اشغال کرد/ تمایل ترامپ برای بقای 200 نظامی در سوریهنشریات ترکیه در یک نگاه| چاووش اوغلو: با یک سنگ٬ 10 گنجشک را زدیم/ معارضین سوری و داعش٬ سوالات بی‌جواب

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی همچنین اقدامات دیگری علیه ترکیه در اتحادیه اروپا را رد نکرده و گفت: ما خیلی واضح گفته‌ایم که اقدامات دیگر که از جمله آن می تواند تحریم های اقتصادی باشد را باز نگه می داریم. بنابراین ما می خواهیم حالا منتظر بمانیم و ببینیم که بعد از این آتش بس چه اتفاقی می افتد و ترکیه چگونه رفتار خواهد کرد.

وی همچنین لغو بیمه هرمس آلمان در مبادلات تجاری با ترکیه را که دولت آلمان با کمک این بیمه تجارت شرکت های آلمانی در خارج را تضمین می کند بعید ندانسته و گفت: به این ترتیب هر موقع زمان آن فرا برسد اقدام خواهیم کرد. در این راستا هماهنگی با شرکای اروپایی برای ما مهم است. همچنین در این راستا ما باید با یک رای صحبت کنیم.

وی همچنین درباره توهین های اخیر اردوغان علیه خودش هم واکنش خونسردانه ای نشان داده و گفت: من ترجیح می دهم که آقای اردوغان با کلمات به جای موشک شلیک کند.

اردوغان بعد از اعمال محدودیت در صادرات تسلیحات به ترکیه از طرف آلمان در واکنش به حمله این کشور به شمال سوریه خطاب به هایکو ماس گفته بود: تو از سیاست چیزی نمی فهمی، تو یک تازه کار سیاسی هستی.

انتهای پیام/   

R31356/P/S8,89,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سوریه ترکیه

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه ترکیه سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه جنگ غزه تهدیدی برای تمام منطقه است گفت که روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان که به آنکارا سفر کرده است گفت: نسبت به افزایش فعالیت جریان‌های تندرو در غرب احساس نگرانی می کنیم و از مقامات آلمان انتظار داریم که اقدامات بیشتری علیه گروه‌های تروریستی اتخاذ کنند. ما از مقامات آلمانی در مبارزه با تروریسم انتظار حمایت و همبستگی بیشتری داریم.

طبق گزارش الجزیره، وی تاکید کرد: آنچه در غزه رخ می‌دهد ظلمی است که شبیه ندارد و نتانیاهو امنیت تمام منطقه از جمله مردم خود را تهدید می‌کند و از این طریق می‌خواهد عمر سیاسی خود را طولانی‌تر کند. تنش‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات منطقه بود. نباید جنایت‌هایی که اسرائیل در نوار غزه مرتکب شد را نادیده گرفت.

اردوغان همچنین گفت: برای حفظ روابط تجاری با اسرائیل تلاش نمی‌کنیم و این امر پایان یافت. نوار غزه درحال از بین رفتن است درحالی که غربی‌ها در کنار اسرائیل ایستاده‌اند. در مساله تبادل اسرا تلاش می‌کنیم و امیدواریم در این زمینه توافقی حاصل شود.

رئیس جمهور آلمان مدعی شد که اگر حمله حماس در هفتم اکتبر نبود جنگ کنونی غزه رخ نمی‌داد. او گفت: برای کاهش بحران انسانی در نوار غزه تلاش می‌کنیم. بدون ایجاد چشم‌انداز سیاسی بلند مدت برای فلسطینی‌ها، اسرائیل از امنیت برخودار نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آلمان با بیان اینکه برای گسترش روابط با آنکارا تلاش می کنیم خاطرنشان کرد: در بسیاری از پرونده‌های خاورمیانه با ترکیه توافق‌نظر نداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است