Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسن اکبری صبح دوشنبه در نشست سمن‌های فعال حوزه محیط زیست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در خراسان‌جنوبی ۲۸ سمن در حوزه محیط زیست داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تعداد سمن‌های فعال به ۲۰ مورد می‌رسد، بیان کرد: این سمن‌ها تنها در مرکز استان فعال نیستند بلکه در شهرستان‌هایی چون فردوس و قائن و در مرحله بعد در زیرکوه و سرایان نیز انجمن‌ها و سمن‌های زیست محیطی فعالیت‌های بسیار خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری با اشاره به چالش‌های زیست محیطی خراسان‌جنوبی ادامه داد: از جمله این چالش‌ها می‌توان به معضل گرد و غبار در برخی مناطق، موضوع آب، بحران نابودی منابع زیستی و انقراض برخی گونه‌های جانوری می‌توان اشاره کرد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه خراسان‌جنوبی در یک منطقه خشک واقع شده ولی ۲۵ درصد تنوع زیستی کشور را در این پهنه از ایران می‌توانیم مشاهده کنیم که نکته‌ای بسیار مهم و ارزشمند از نظر محیط زیستی محسوب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: با وجود این تنوع زیستی شاهد شکار و قاچاق گونه‌های نایاب برخی از حیوانات چون پرنده بی‌نظیر هوبره هستیم که این مورد را در شهرستان‌های مرزی چون زیرکوه بیشتر مشاهده می‌کنیم.

اکبری اظهارکرد: در زمینه مقابله با قاچاق‌گونه‌های نایاب، دستگاه‌های انتظامی و قضائی همکاری بسیار خوبی با ما داشته‌اند ولی جای فرهنگ‌سازی در بین مردم و جوامع محلی در زمینه این موضوع بسیار مهم خالی است.

وی با بیان اینکه در زمینه موضوعات زیست محیطی باید روش‌های پیشگیرانه را بیش از گذشته مد نظر قرار دهیم، بیان‌کرد: در زمینه مباحث فرهنگی و پیشگیری سمن ها و به عبارت دیگر سازمان های مردم نهاد بسیار نقش آفرین هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی گفت: در زمینه تخریب محیط زیست توسعه بی‌ضابطه معادن نیز تأثیرگذار است که این موضوع باید مدیریت شود.

اکبری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان بیابانی کشور است، یادآور شد: همچنین در بین پنج استانی هستیم که بیشترین میزان فرسایش خاک را دارد.

کد خبر 4752093

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن اکبری بیرجند اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام بوشهر زائران اربعین قزوین گرگان شیراز سانحه تصادف شهرکرد موکب مرز شلمچه رادیو اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۸۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در برنامه پرسمان صدا وسیمای خراسان جنوبی گفت: انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه‌ی انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دور دوم کشیده شد و در ۲۱ اردیبهست امسال با حضور پر شور مردم انقلابی و متدین حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف تکلیف تنها کرسی باقی مانده مجلس در خراسان جنوبی مشخص می‌شود.


فاضلی فرد افزود: برای برگزاری این دوره از انتخابات همه‌ی ظرفیت ها‌ی لازم پیش بینی شده و همه‌ی دستگاه‌های اجرایی پای کار هستند.
وی گفت: مردم در تمامی عرصه‌ها ثابت کردند که پای نظام و انقلاب هستند و برای سرنوشتشان دل می‌سوزانند و قطعا در ابن مرحله هم با شور و نشاط پای صندوق خواهند آمد.


رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف گفت: در دورترین نقاط حوزه انتخابیه صندوق اخذ رای مستقر خواهد شد و رای مردم را اخذ خواهیم کرد.
فاضلی فرد با بیان اینکه دو شعبه سیار هم در این مرحله اضافه شده افزود: همچنین برای تفرجگاه‌ها که در جوار روستا‌ها هستند شعبه اخذ رای پیش بینی شده و به میزان کافی تعرفه در اختیار شعب اخذ رای قرار خواهد گرفت. 

 

دیگر خبرها

  • مردم خراسان جنوبی همیشه در صحنه
  • «ارس» همچنان محصور و دور از انظار
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی قاچاق سوخت، برای مدیرعامل واحد تولید فرآورده‌های نفتی
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • اهداف فولاد مبارکه در زمینه کاهش حوادث بسیار متعالی است
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند