Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی ظهر دوشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۳۳۹ مورد شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز ادارات نمایندگی‌های شهرستان‌های تابعه اخذشده است، ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و ۱۷۲ مورد به بخش کالا و مابقی مربوط به خدمات مربوط می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه شکایات مردمی از واحدهای صنفی طی شش‌ماهه امسال چهار درصد رشد داشت، افزود: این درحالی‌که تعداد پرونده‌های تنظیم‌شده امسال به نسبت شش‌ماهه نخست سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان بابیان اینکه گران‌فروشی و تقلب بیشترین موارد تخلف در شکایات مردمی را شامل می‌شود، ابراز داشت: با نظارت و بازرسی‌های به‌عمل‌آمده به‌تمامی این موارد رسیدگی شده است که باید گفت از مجموع شکایات ۹۶۳ مورد گزارش به‌صورت تلفنی، ۳۳ گزارش حضوری و مابقی نیز به‌صورت کتبی ارسال شدند.

یحیایی ضمن بیان اینکه ۵۵۶ مورد از شکایات ثبت‌شده در سامانه از سوی ناظران افتخاری دریافت شده است، تصریح کرد: از مجموع این شکایات دریافتی، تعداد ۸۶۴ تخلف صنفی شناسایی و تشکیل پرونده شد که برای بررسی و سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

وی ضمن بیان اینکه ۱۰۰ درصد گزارش‌های واصله و گزارش تخلف قابل‌پیگیری تشخیص داده شد، افزود: هم استانی‌ها می‌توانند شکایات و گزارش‌های خود را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورت‌حساب، عرضه و فروش کالای قاچاق به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

کد خبر 4752117

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار استانداری سمنان اربعین 98 اربعین حسینی مرز مهران ایلام زائران اربعین بوشهر قزوین گرگان شیراز سانحه تصادف شهرکرد موکب مرز شلمچه رادیو اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی