Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره ارتباطات در ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که تلاش‌هایی برای تحریف حقایق درباره توافق اخیر آنکارا و واشنگتن درباره عملیات "چشمه صلح" وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، فخر الدین آلتون، رئیس اداره ارتباطات در نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه در توئیتی اعلام کرد: ما عملیات "چشمه صلح" را به مدت ۱۲۰ ساعت به حالت تعلیق درآوردیم و در مقابل آمریکا ملزم است که روند عقب‌نشینی گروه (ی‌پ‌گ) و جمع‌آوری سلاح‌های سنگین را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات "چشمه صلح" دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و کردها نیز از آنجا عقب‌نشینی کنند.

از سوی دیگر وزارت خارجه ترکیه با گزارش عفو بین‌الملل درباره عملیات "چشمه صلح" مخالفت کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: ادعاهای وارد شده در این گزارش که هیچ پایه و اساسی ندارد بخشی از کمپین خدشه‌دار کردن وجهه و تلاش ما برای مقابله با تهدید تروریستی است که امنیت ملی‌مان را مورد هدف قرار می‌دهد. عملیات "چشمه صلح" در چارچوب مبارزه با تروریسم علیه پ‌ی‌د/ی‌پ‌گ است که امنیت ترکیه و تمامیت ارضی سوریه را تهدید می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما تدابیر لازم را برای عدم آسیب رساندن به غیرنظامیان و زیرساخت اتخاذ می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: بارها ارتباط کردهای سوریه با حزب کارگران کردستان ترکیه(پ‌ک‌ک) و جنایت‌هایی که مرتکب شده، از سوی اتحادیه اروپا و پیمان ناتو ثابت شده است. ما از عفو بین الملل می‌خواهیم در گزارشات نهادهای بین المللی مستقل در این باره بازنگری کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ریاست جمهوری ترکیه توافق آنکارا و واشنگتن درباره سوریه عملیات چشمه صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شهرداری منطقه ۱۵ یکی از منهول‌ها به دلیل شدت بارش و عدم کشش شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی دچار مشکل شده و کارگران به محل اعزام می‌شوند، اظهار کرد: فشار آب به طور ناگهانی باعث سقوط یک کارگر می‌شود و با وجود تلاش آتش‌نشانی هنوز کارگر مفقود پیدا نشده است. جا دارد از معاونت خدمات شهری برای تلاش‌های این چند روز تقدیر کنیم اما این دلیل نمی‌شود که لایروبی صورت نگرفته باشد.

وی با اشاره به عدم رعایت قواعد HSE تأکید کرد: ساختار HSE نیاز به تقویت دارد و فعالیت صرفاً چند کارشناس در مناطق منجر به رعایت این اصول نمی‌شود. باید بررسی‌های لازم در منطقه صورت بگیرد و در صورت تخلف، با متخلفان برخورد لازم انجام شود.

کد خبر 6096953

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ نتانیاهو در تلاش برای اخلال در مذاکرات
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • گرگ و میش توافق
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • فیلم | فوران چشمه آب در دل سنگ های ایلام