Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@05:03:50 GMT

ظریف: تصمیم اف‌ای‌تی‌اف سیاسی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۵۲۹

ظریف: تصمیم اف‌ای‌تی‌اف سیاسی است

به گزارش ایسنا،  محمد جواد ظریف در حاشیه نخستین کنفرانس یک جانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل در جمع خبرنگاران درباره هشدار اف ای تی اف اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در قوانین داخلی خود مبارزه با پول‌شویی را به عنوان یک ضرورت و هدف دنبال می‌کند. تصمیم اف ای تی اف، تصمیمی کاملا سیاسی است که کاملا با آن مخالف هستیم، اما به خاطر منافع ملی خودمان تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پول‌شویی انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصویب آیین نامه مبارزه  با پول‌شویی  در دولت و قوه قضاییه گام مهمی است و قانون مفصل و کاملی است و امیدوارم با همگرایی داخلی اقدامات بعدی برای گرفتن بهانه از دست کسانی که منافع ایران را دنبال نمی‌کنند و مخالف ما هستند فراهم شود.

ظریف با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود در اجلاس سران عدم تعهد و حضور روحانی در روز جمعه سوم آبان نیز افزود: نشست اجلاس سران عدم تعهد در سطح سران در روز جمعه برگزار می‌شود و اجلاس کارشناسی آغاز شده و اجلاس وزرا از روز چهارشنبه آغازمی شود. رییس جمهور نیز در این اجلاس حضور می یابند.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران از اعضای فعال عدم تعهد بوده است و برای ما عدم تعهد یک جنبش بسیار مهم است که در برابر یک جانبه گرایی ایستاده و سیاست های ایران در واقع هم‌سوی با سیاست های عدم تعهد و حضور ایران به خاطر عضویت در عدم تعهد است که چندی پیش ایران ریاست آن را عهده‌دار بود. همین طور فرصتی خواهد بود برای مشورت درباره اوضاع بین‌المللی و منطقه‌ای و شرایط سوریه و سایر موضوعاتی که با همکاران به تبادل نظر می پردازیم.

ظریف درپاسخ به سوالی درباره گام چهارم ایران درباره عدم تعهد اروپا اظهار داشت: تصمیم نهایی نوع اقدامی که برای گام چهارم خواهیم داشت را زمانی که در شورای عالی امنیت ملی این تصمیم اتخاذ شود آن را اعلام می‌کنیم و اگر اروپایی ها نتوانند تا آن زمان تعهدات خود را عمل کنند ما گام چهارم را برمی‌داریم.

وزیر امور خارجه درباره تحولات اخیر لبنان نیز گفت: ما همواره در کنار مردم منطقه بوده ایم و معتقد هستیم ضمن این که امنیت، آرامش و ثبات حفظ شود باید نیازها وخواسته‌های به حق آن‌ها مورد توجه قرار گیرد. امیدواریم دولت لبنان و احزاب لبنانی با توجه به خواسته‌های مردم در ساختن لبنان بهتر و آبادتر موفق‌تر باشند و ما همواره در کنار مردم و دولت و مسئولین لبنانی بوده‌ایم.

او درباره وضعیت سلیمانی، پروفسور ایرانی نیز اظهار کرد: در سفری که به نیویورک داشتم از جمله موضوع‌های مهمی بود که پیگیری کردم و در مصاحبه و یا در گفت‌وگوها اعلام کردم امیدوارم در آینده اخبار خوبی داشته باشیم.

کد خبر 459741 برچسب‌ها پولشویی محمدجواد ظریف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پولشویی محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بهرامن ظهر دوشنبه در آئین گشایش دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD در اصفهان، ضمن خوشامدگویی به میهمانان داخلی و خارجی، اظهار داشت: خوشحال هستیم که شما عزیزان دعوت اتاق را پذیرفتید و از فاصله‌های دور برای شرکت در این اجلاس در ایران حضور یافتید.

وی ضمن تقدیر از دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD)، رؤسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاهی حاضر در اجلاس، افزود: احساس قوی داریم و بر این باور هستیم که همکاری و هماهنگی بخش‌های خصوصی در کنار دولت‌ها در چارچوب اجلاس(ACD)کمک بزرگی به تحقق آرمان‌های ما از جمله همبستگی و همکاری و در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و محیط زیستی خواهد کرد و بی‌تردید این مسیر در کاهش تنش بین دولت‌ها و افزایش همکاری آنان کمک‌کننده خواهد بود.

نایب‌رئیس اول اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ازاین‌رو نیاز است از تجربیات شما در تمامی برنامه‌های جانبی این اجلاس به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

بهرامن خاطرنشان کرد: جا دارد از اتاق بازرگانی اصفهان برای میزبانی و فراهم‌کردن فضای برگزاری این اجلاس دوروزه، به طور ویژه تشکر کنیم.

وی اضافه کرد: در این اجلاس برای شما آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم اسنادی که در پایان این اجلاس اسنادی تهیه می‌شود راهنمایی برای اجلاس آتی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، اصفهان دهم تا دوازدهم اردیبهشت میزبان دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD است.

از اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا، نمایندگان کشورهای چین، عربستان، ترکیه، امارات، برونئی، پاکستان، قطر، تایلند، قرقیزستان، بنگلادش، فیلیپین، مالزی، تاجیکستان، افغانستان و فلسطین در این اجلاس دو روزه در اصفهان حضور یافتند.

مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.

کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.


کد خبر 6092048

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟