Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور، سیزدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، به ریاست محمدباقر نوبخت معاون رییس‌جمهوری و رییس این سازمان و با حضور معاونان و مدیران و نیز روسای برخی از سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها برگزار شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه گفت: برنامه عمرانی پیش بینی‌شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، مبتنی بر منابع حاصل از فروش نفت خواهد بود و این منابع به صورت اهرمی عمل خواهد کرد و ریالی از فروش نفت در بودجه سال آینده لحاظ نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدباقر نوبخت افزود: تغییری که در بودجه سال آتی دنبال می‌شود، جدا کردن یارانه‌ها از بودجه خواهد بود و در کنار آن، رقم ریز یارانه‌های پنهان را هم محاسبه خواهیم کرد تا ارقام بودجه شفاف و روشن باشد تا هم مردم و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با شفافیت، نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور با در نظر گرفتن اصلاحات ساختاری تدوین و تنظیم شده و بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسه‌های انتفاعی را نیز اوایل هفته آینده به دولت تقدیم می‌کنیم تا تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: در کنار بودجه دوسالانه، یک برنامه عمرانی دوسالانه و نیز برنامه اشتغال دوسالانه هم پیش‌بینی شده است که به مبادی ذی‌ربط تقدیم خواهد شد.

در  این جلسه، افشین برمکی رییس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه کشور، گزارش برنامه دوسالانه تولید و اشتغال کشور را ارایه کرد.

همچنین در جلسه مذکور علی‌حیدر نوری رییس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور هم گزارشی از ارقام منابع و مصارف بودجه سال آینده کشور ارایه کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه کشور محمدباقر نوبخت بودجه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳

بررسی بودجه ۱۴۰۳ نسبت به جداول بودجه سال قبل نشان میدهد، یارانه نان با رشد قابل توجهی مواجه شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اعتبار در نظر گرفته شده برای یارانه نان در سال1402در حدود56هزار میلیارد تومان است در حالیکه دولت از بودجه سال گذشته حدود159هزار میلیارد تومان برای یارانه نان پرداخت کرده است.

این رقم نشان میدهد تا چه اندازه پیش بینی اعتبار در قانون بودجه سال گذشته خطا داشته و منجر به کسری تبصره هدفمندی شده است.

یارانه نان در لایحه سال جاری در حدود143هزار میلیارد پیش بینی شده که نسبت به قانون سال گذشته 150درصد رشد
داشته است.

علاوه بر آن اعتبار یارانه دارو در لایحه بودجه در حدود75هزار میلیارد تومان پیشبینی شده که نسبت به اعتبار69هزار میلیارد تومانی مصوب سال گذشته حدود9درصد رشد را تجربه کرده است.

مرکز پژوهشهای مجلس در این خصوص تاکید دارد، چالش اصلی اعتبارات یارانه دارو از تبصره هدفمندی،تخصیص اعتبارات است که به نظر میرسدبه دلیل کسری در منابع تبصره، یارانه دارو عملکرد مناسبی نداشته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • خبر عجیب رییس سازمان سنجش: کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: برخی ابزار‌های جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم