Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آبی شرکت آب‌منطقه ای زنجان با اشاره به تامین آب مورد نیاز اراضی پایین‌دست سد کینه‌ورس گفت: آب مورد نیاز 1600 هکتار از اراضی کشاورزی ابهر و خرمدره از سد کینه ورس تامین می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; در مورد تاثیر سدهای استان در جلوگیری از وقوع سیل های خطرناک اظهارکرد: اصلی‌ترین موانع در مسیر سیل و مدیریت سیلابها، سدها بوده که این موضوع اهمیت احداث این سازه ها را بارزتر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیل روی داده در اوایل سالجاری در استانهای شمالی و جنوبی کشور اشاره کرد و گفت: آنطوریکه همه دیدند آبی که از پشت سدهای کرخه و دز رها سازی شد،حدود یک سوم آب جاری حاصله از باران بود و اگر کل این آب در پایین دست جاری می شد، خدا می داند چه خسارتهایی به بار می آورد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان، گفت: با توجه به ورودی بالای سالجاری آب سد کینه ورس و رهاسازی به موقع آب از دریچه تحتانی این سد، توانستیم از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر عمده‌ترین رسالت سدهای کشور و استان که با هدف ذخیره و تامین آب است اظهار کرد: آب ذخیره شده در پشت سدها در فصول گرم و خشک سال برای اراضی پایین دست و مصارف دیگر رهاسازی می شود.

عباسی گفت: دومین رسالت سدها برای اهداف زیست‌محیطی، گردشگری و پرورش ماهی است که برای رونق تولید استان مهم و حیاتی است.

وی افزود: سدهای کوچک که در استان اغلب توسط جهادکشاورزی، منابع طبیعی و شرکت آب منطقه ای زنجان احداث شده است، عمدتا با هدف جلوگیری از سیلاب، تغذیه مصنوعی یا آبزی پروری در نظر گرفته شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان سدهای بزرگ درحال بهره برداری استان را 3 سد تهم، گلابر و کینه ورس دانست و گفت: سد تهم عمدتا برای مصارف شرب در نظر گرفته شده، بطوریکه بیش از 50 درصد آب شرب شهر زنجان را تامین می کند.

عباسی به سد گلابر نیز اشاره کرد و گفت: این سد با هدف کشاورزی نزدیک به 2500 هکتار از اراضی منطقه را بصورت آبیاری مدرن تحت پوشش قرار داده و مابقی برای بحث گردشگری و زیست محیطی و آبزی پروری در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص اهداف سد کینه ورس شهرستان ابهر اظهارکرد: تامین آب شرب شهرستانهای ابهر و خرمدره و رهاسازی آب برای اراضی پایین دست به میزان 1600 هکتار از اهداف این سد است و در همین راستا کمک شایانی به مسائل زیست محیطی می کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ میرزایی از تخریب تعدادی ساخت و ساز غیرمجاز و آزادسازی ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی در این شهرستان خبر داد و گفت: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، این اراضی به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال در قالب یک مانور اجرایی و با حکم قضایی در روستای «ازنق» واقع در بخش شهرستان ساوجبلاغ آزادسازی شد و به عرصه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در این اراضی ۱۰۹ قطعه دیوارکشی به طول حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر، بناهای غیرمجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد سه مورد به مساحت حدود ۳۲۰ مترمربع، انباشت مصالح ساختمانی ۱۹ مورد، محوطه سازی ۱۲ مورد به مساحت حدود یک هزار و ۹۵۰ مترمربع، استخر دو مورد به مساحت حدود ۹۰ مترمربع و آلاچیق دو مورد به مساحت ۳۰ مترمربع تخریب و رفع اثر شد.

کد خبر 6093807

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران