Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@03:26:53 GMT

ثبت وقف 100 میلیون تومانی در قاین

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۲۹۹۸۱

ثبت وقف 100 میلیون تومانی در قاین

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی رمضان پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قاین، امروز 29 مهرماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند روز اخیر وقف یک شبانه روز آب قنات روستای خسروی شهرستان قاین به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف 100 میلیون تومان است، افزود: این وقف توسط حاجی بی بی معظم ترابی با نیت هزینه کردن و کمک به عتبات عالیات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره اوقاف وامور خیریه قاین با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج وقف در قاین به ثبت رسیده است، تصریح کرد: غیر از وقف جدیدی که به ثبت رسیده نیز موقوفه محمدحسن جعفرزاده به ارزش 5 میلیون تومان با نیت کمک به طلاب نیازمند مدرسه علمیه جعفریه و 121 سهم از سهام شرکت آرد قاین و موقوفه محمدحسن زارع پور به ارزش 10 میلیون تومان شامل دو ساعت آب از چاه کنار رود مزار بی بی زبیده خاتون(س) و با نیت کمک به امامزاده بوده است.
رمضان پور اظهار کرد: همچنین موقوفه محمدعلی زارع پور به ارزش 20 میلیون تومان شامل چهار ساعت آب از کنار رود مزار بی بی زبیده خاتون(س) و مصرف آن برای امامزاده و موقوفه حسین براتی به ارزش 100 میلیون تومان شامل باغ با 100 درخت زرشک و با 800 مترمربع مساحت نیم ساعت آب با نیت اطعام در روز عید غدیر و اطعام در ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س) روستای عباس آباد قاین از دیگر وقف‌های امسال بوده است.
وی ادامه داد: بیشتر موقوفات شهرستان مربوط به ماه محرم بوده و در مجموع 200 وقف برای عزاداری سیدالشهدا(ع) در قاین وجود دارد.
رئیس اداره اوقاف وامور خیریه قاین خاطرنشان کرد: شهرستان قاین دارای 15 بقعه متبرکه بوده که امامزاده زید بن موسی(ع)، امامزاده حسن و افضل(ع)، امامزاده سیدالنار آفریز و امامزاده بی بی زینب خاتون(ع) روستای اسفشاد از جمله آن‌ها است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا خراسان جنوبی اجتماعی وقف اوقاف و امور خیریه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۲۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است 

مدیر عامل موقوفه فرهنگی البرز با اشاره به اینکه در وقف‌نامه حسینعلی البرز برای حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه البرز منعی وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم در جایزه البرز سال آینده شرایطی را فراهم کنیم که هم در شیوه‌نامه و هم داوری امکان حضور ایرانیان خارج از کشور فراهم شود.

به گزارش ایسنا، حیدر ارشدی -مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز- امروز شنبه(۲۶ اسفندماه) در نشست شصت و یکمین سالگرد تاسیس موقوفه فرهنگی البرز  با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بنیاد اقدام ماندگار حسینعلی البرز در راستای عمل به آیه «فَاستَبِقوا الخَیرات» بود، اظهار کرد: این بنیاد با قدمت ۶۰ساله در تلاش بوده است که جامعه علمی ایران را حمایت کند.

وی ادامه داد: همه ساله جایزه البرز در دو بخش برگزار و به برترین‌های علمی جوایزی اهدا می‌شود.  بخش اول شامل حوزویان، دانشگاهیان، نخبگان و فناوران و بخش دوم مربوط به دانش‌آموزان است. 

مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز خاطرنشان کرد: فراخوان‌ جایزه البرز هرساله در پایگاه اینترنتی این بنیاد درج می‌شود، همچنین مراجع ذیربط همچون بنیاد ملی نخبگان، وزارت بهداشت، وزارت علوم‌ و وزارت آموزش و پرورش این فراخوان را ارائه می‌کنند.

ارشدی یادآور شد: پس از مطالعه شیوه‌نامه علاقمندان می‌توانند ثبت‌نام و در این رویداد شرکت کنند و نوبل ایرانی به نفرات برگزیده اهدا می‌شود.

وی افزود: هرساله براساس سال تاسیس بنیاد به برگزیدگانی که امتیاز لازم را کسب کنند جایزه اهدا خواهد شد، البته در سالی که گذشت امکان اهدا ۶۰جایزه در بخش دانش‌آموزی فراهم نشد اما در بخش دانشجویی به میزان ۶۰جایزه اهدا شد.

مدیرعامل موقوفه فرهنگی البرز در مورد امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه البرز گفت: باتوجه به اینکه این بنیاد ملی است اما براساس وقف‌نامه آقای البرز امکان حضور تمام ایرانیان در داخل و خارج از کشور فراهم شده است.

ارشدی ابراز کرد: در سال گذشته در بخش فناوران از ۱۵۵نفر ثبت‌نام‌کننده ۳۰نفر به مرحله پایانی رسیدند که از میان این افراد ۱۰نفر انتخاب شدند که از میان آنها دو نفر از ایرانیان خارج از کشور از کانادا و چین بودند.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم در جایزه البرز سال آینده شرایطی را فراهم کنیم که هم در شیوه‌نامه حضور ایرانیان خارج از کشور و هم داوری آنها تغییرات جدی اتفاق بیافتد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  •  بازگشایی باند دوم کمربندی شهر قاین به طول ۴.۵ کیلومتر
  • ۴۵ امامزاده استان یزد مجری طرح آرامش بهاری هستند
  • کلاهبردار ۵۰۰ میلیارد ریالی در سمنان دستگیر شد
  • تقاضای سرمایه‌گذاری ۹۵ هزار میلیارد تومانی در ارس
  • کامیون حامل مرغ زنده فاقد مجوز در قاین توقیف شد
  • توقیف کامیون حامل مرغ زنده فاقد مجور در قاین
  • درآمد ۱۲ میلیارد تومانی اوقاف مازندران از ۵۳ باغ موقوفی
  • تقاضای سرمایه‌گذاری ۹۵ هزار میلیارد تومانی در ارس/ عملیات احداث ۴۱ طرح سرمایه‌گذاری آغاز شد
  • آشنایی با موزه سیر تاریخ تمدن خراسان جنوبی
  • امکان حضور ایرانیان خارج از کشور در جایزه موقوفه البرز فراهم شده است