Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «مالیفیسنت» به کارگردانی «جاشیم رونینگ» در اولین هفته از اکران این فیلم سینمایی منتشر شد. تاریخ انتشار: 14:11 - 29 مهر 1398 - کد خبر: ۵۶۰۵۰۴

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، جدول فروش سینمای هالیوود موسوم به باکس آفیس با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «مالیفیسنت» به کارگردانی «جاشیم رونینگ» در اولین هفته از اکران این فیلم سینمایی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مالیفیسنت-سردسته اهریمنان

نسخه دوم فیلم سینمایی "مالیفیسنت" با نام فرعی "سردسته اهریمنان" با بازی "آنجلینا جولی" و کارگردانی جاشیم رونینگ در نخستین هفته از اکران توانست با فروشی معادل ۳۶ میلیون دلار رتبه نخست جدول فروش را آن خود کرد. 

علاوه بر آنجلینا جولی بازیگرانی همچون ال فانینگ، میشل فایفر، اد اسکرین، سم رایلی، هریس دیکینسن، ایملدا استنتون، جونو تیمپل، لسلی منویل و چیویتل اجیوفور در نسخه دوم مالیفیسنت به ایفای نقش پرداخته اند.

"جاشیم رونینگ" کارگردان فیلم سینمایی "دزدان دریایی کارائیب ۵" کارگردانی نسخه دوم فیلم سینمایی "مالیفیسنت" را بر عهده گرفت.

جوکر

فیلم سینمایی جوکر به کارگردانی تاد فیلیپس با بازی خوآکین فینیکس و رابرت دنیرو در سومین هفته از اکران بین المللی خود در سینما‌های هالیوود با فروشی معادل ۲۹.۹ میلیون دلار رتبه دوم باکس آفیس هالیوود را از آن خود کرد.

خواکین فینیکس در نقش آرتور فلک/جوکر، رابرت دنیرو در نقش مجری برنامه تاک شو، زازی بیتز در نقش سوفی داموند، فرانسیس کانروی در نقش پنی فلک و برت کالن در نقش توماس وین در این فیلم ایفاگر نقش‌ها خواهند بود.

این نقش برای خوآکین فونیکس بازیگر برنده نخل طلای کن چالش بسیار سختی محسوب می شود زیرا فونیکس تنها نباید یک نقش را بازی کند بلکه باید خاطره نقشی دیگر را نیز از ذهن ها پاک کند.

هیث لیجر بازیگر فقید سینمای هالیوود توانست برای بازی در فیلم "شوالیه تاریکی" به کارگردانی "کریستوفر نولان" اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند. بعد از او جرارد لتو نیز جوکر را بازی کرد اما به واسطه قیاس با هیث لیجر در این نقش شکست خورد. حال باید دید فینیکس در این رقابت چه می کند.

زامبی لند-شلیک نهایی 

زامبی لند-شلیک نهایی به کارگردانی روبن فلیشر در نخستین هفته از اکران خود در سینماهای جهان را با فروشی معادل ۲۶.۷ میلیون دلار در رتبه سوم جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود قرار گرفت. 

این فیلم نسخه دوم فیلمی با همین نام است که در سال ۲۰۰۹ در سینما‌ها اکران شد، بعد از اینکه یک دانشجوی خجالتی (جسی آیزنبرگ) متوجه می‌شود که تمامی مردم شهر در حال تبدیل شدن به زامبی هستند از شهر فرار کرده و تلاش می‌کند به نزد خانواده‌اش که امیدوار است زنده باشند برگردد و در راه با تنها یک مرد (وودی هارلسون) و دو خواهر (اما استون و ابیگیل برسلین) که آن‌ها هم مانند وی تلاش می‌کنند زنده بمانند برخورد می‌کند.

جسی آیزنبرگ، وودی هارلسون، اما استون، ابیگیل برسلین همگی نقش‌های خود در قسمت اول را در اینجا نیز تکرار کرده‌اند.

سرزمین زامبی‌ها فیلمی کمدی ترسناک به کارگردانی روبن فلیشر است، فلیشر همچون نسخه نخست کارگردانی نسخه دوم را نیز بر عهده دارد؛ سرزمین زامبی‌ها ۲ در ۱۱ اکتبر سال ۲۰۱۹ توسط کلمبیا پیکچرز منتشر خواهد شد.

رت ریس، پال ورنیک و دیوید کالاهام سه تن از فیلمنامه نویسانی هستند که نگارش این اثر سینمایی را بر عهده داشته اند.

شهرت هارلسون بعد از بازی در سریال خوشحالی سراسری شد. از دیگر فیلم‌های وی می‌توان به این موارد اشاره نمود: سفید‌ها نمی‌پرن، پیشنهاد بی شرمانه، قاتلین بالفطره، مردم علیه لری فلینت، جایی برای پیرمرد‌ها نیست، سرزمین زامبی‌ها، هفت زندگی، پیمایشگر، شخص، ۲۰۱۲، مدافع، پیام‌آور، عطش مبارزه، سردسته، جنگ برای سیاره میمون‌ها، سولو: داستانی از جنگ ستارگان و اکنون مرا می‌بینی.

خانواده آدامز

انیمیشن سینمایی «خانواده آدامز» اثری در ژانر کمدی و وحشت اکران بین المللی این انیمیشن در سینما‌های جهان از آغاز کرد و در دومین هفته از اکران با فروشی معادل شانزده میلیون دلار چهارم باکس آفیس شد. 

کارگردانی این انیمیشن سینمایی را «کنراد ورنن» و «گرگ تیرنان» بر عهده داشته اند، مت لیبرمن فیلمنامه نویس هالیوودی نیز فیلمنامه این انیمیشن را بر پایه خانواده آدامز اثر چارلز آدامز به نگارش در آورده است، این انیمیشن داستان یک خانواده عجیب و غریب را روایت می کند. 

کنراد ورنن یک صدا پیشه، کارگردان، پویانما، فیلم‌نامه‌نویس، و تهیه‌کننده آمریکایی است، از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به هیولا‌ها علیه بیگانگان اشاره کرد.

اسکار آیزاک، شارلیز ترون، کلویی گریس مورتس، فین ولفهارد، نیک کرول، بت میدلر و الیسون جنی در انیمیشن خانواده آدامز به عنوان صداپیشه حضور یافته اند.

با پایان یافتن مراحل فیلمبرداری و شروع مرحله پس از تولید، کمپانی یونایتد آرتیستس به عنوان پخش کننده این اثر نخسین مجموعه پوستر از این انیمیشن سینمایی را منتشر کرده است.

وجود ترون در قامت صداپیشه یکی از جذابیت‌های این انیمیشن است، ترون کار خود را از اواخر دههٔ ۹۰ و با بازی در فیلم‌هایی، چون ۲ روز در دره، جو یانگ نیرومند، وکیل مدافع شیطان و قوانین خانه سایدر آغاز کرد.

وی برای بازی در نقش قاتل سریالی زن در هیولا توانست علاوه بر کسب نقد‌های مثبت منتقدین، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را ببرد تا اولین آفریقایی باشد که در رده بازیگران، موفق به کسب اسکار می‌شود. همچنین وی برای بازی در فیلم سرزمین شمالی نامزد جایزه اسکار شد.

مرد ماه جوزا

فیلم سینمایی «مرد ماه جوزا» به کارگردانی «آنگ لی» و با بازی «ویل اسمیت» اکران خود در سینماهای جهان را از هفته آینده آغاز خواهد کرده و در دومین هفته از اکران با فروش هشت و نیم میلیون دلاری رتبه پنجم جدول فروش هفتگی سینمای هالیوود را از آن خود کرده است.

یک مامور پا به سن گذاشته‌ به نام هنری بروگن را روایت می‌کند که در آستانه‌ی بازنشستگی از طرف جایی که در آنجا کار می‌کرد مورد هدف مرگ قرار می‌گیرد. او در ادامه متوجه می‌شود کسی که برای نابودی وی آمده ، یک نسخه‌ی جوان‌شده و تکامل‌یافته از خودش است که می‌تواند تمامی حرکات و قدم‌های او را پیشبینی کند و قرار است جایگزین وی در آینده شود.

این فیلم روایت یک آدمکش حرفه ای است که در یک ماموریت روبروی فردی همچون جوانی خود قرار می گیرد. ویل اسمیت در این فیلم در نقش آدمکش حرفه ای ظاهر شده است.

ماری الیزابت، کلیو اوون، کنی شراد، لیندا اموند، مارک دمستر، جاستین جیمز، کریس گود و بندیکت وانگ از جمله بازیگرانی هستند که علاوه بر ویل اسمیت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

انگ لی در سال ۲۰۰۵ برای فیلم کوهستان بروکبک و در سال ۲۰۱۲ برای فیلم زندگی پی برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد. ویل اسمیت بازیگر مطرح هالیوود که در ایران به خاطر بازی در فیلم پسران بد به شهرت رسید این روزها اکران موفق فیلم سینمایی "علاءالدین" را به پایان رسانده است.

نفرت انگیز

نفرت‌انگیز یک فیلم پویانمایی رایانه‌ای اکران شده در ژانر ماجراجویی است که توسط دریم‌ورکس انیمیشن و پرل استودیو تولید شده‌است. این انیمیشن در هفته چهارم اکران با سه و نیم میلیون دلار فروش ششم باکس آفیس شده است. 

این اثر به نویسندگی جیل کالتون و کارگردانی مشترک کالتون و تاد ویلدرمن است و از صداپیشگان آن می‌توان به کلویی بنت، آلبرت تسای، تنزینگ نورگای، ادی ایزارد، سارا پلسون، تسای چین و میشل وانگ اشاره کرد. زشت قرار است در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۹ توسط یونیورسال استودیوز در ایالات متحده منتشر شود.

هنگامی که یی یک موجود افسانه‌ای به نام یتی را در پشت‌بام خانه‌اش در شهر شانگهای پیدا می‌کند، به همراه دوستانش جین و پنگ اسمش را اورست می‌گذارند و سفری حماسی را برای بازگرداندن وی نزد خانواده‌اش در بالاترین نقطهٔ زمین آغاز می‌کنند.

داون تاون ابی

فیلم سینمایی داون تاون ابی اثری در ژانر درام که هفته گذشته رتبه چهارم باکس آفیس هالیوود شده بود این هفته با سه پله سقوط و فروشی معادل سه میلیون دلار هفتم شد.

این فیلم ادامه‌ای بر مجموعه تلویزیونی‌ای به همین نام ساخته جولین فلوز است که در آی‌تی‌وی از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به نمایش درآمد.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی دانتون ابی آمده است: این فیلم براساس سریال محبوب «دانتون اَبی» ساخته شده است و داستان خانواده ثروتمند کراولی را در اوایل قرن بیستم روایت می کند.

هیو بونه‌ویل، لورا کارمایکل، میشل داکری، جوآن فروگات، الیزابت مک‌گاورن، مگی اسمیت و پنلوپه ویلتون از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی دانتون ابی به ایفای نقش پرداخته اند. 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تاد فیلیپس اخبار هالیوود سینمای هالیوود باکس آفیس هالیوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینمای ایران به طرحی نو نیاز دارد

انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان و رویکرد حذفیِ در پیش گرفته شده توسط مدیریت دولتی سینما، امیدوار است پیش از آنکه تایتانیکِ ظاهراً شیک و پرزرق و برق هنر/صنعت فیلمسازی به قعر دریای فراموشی فرو رود، طرحی نو در انداخته شود و سیاستی دگر به میان آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو،  هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در بیانیه ای به مرور اتفاقات سینما در سال 1402 پرداخته و در چند سرفصل به مسایل و مشکلات مبتلابه این هنر اشاره کرده است.
متن بیانیه بدین شرح است: «سالی دیگر در حال به پایان رسیدن است. سالی که فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر توده‌ی مردم کمرشکن شد و به تبع آن، سینمای ایران نیز بیش از گذشته با مشکلات و معضلات پرشمار دست به گریبان بود. سالی که بخش دولتی فشارهای خود بر بدنه‌ی صنعت سینمای ایران را بیشتر کرد که عوارضش در جاهای گوناگون مشهود است. به لطف مدیریت داهیانه‌ی دوستان، جریان اکران به کمدی‌ها بعضاً سخیف و فیلم‌های سفارشی و اُرگانی محدود شد و شکل‌های دیگر سینما از جمله سینمای تجربی با توجیه‌های اقتصادی تقریباً متوقف شدند. همزمان سینمای اجتماعی که روزگاری مایه‌ی مباهات دلبستگان اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم بود به محاق رفت و موانعی از مرحله‌ی پروانه‌ی ساخت تا ممیزی و ... نفس‌های این رویکردِ شریف و دغدغه‌مند سینمای ایران را به شماره انداخت. فیلم‌های صاحب حرف و مسئله‌ی اجتماعی، یکی پس از دیگری سر از فضای مجازی درآوردند و جای آن فیلم‌ها در سالن‌های سینما را کمدی‌ها و ارگانی‌ها پر کردند. اندک فیلم‌های متفاوت از جریانِ اصلیِ اکران را هم به سئانس‌های پرت و نامناسب تبعید کردند تا با کمترین میزان استقبال مواجه شوند. امری که در کنار مشکلات روزافزون اقتصادی، مردم را بیش از گذشته از سالن‌های سینما رویگردان کرد.
آمارهای رسمی خبر از استقبال گسترده‌ی توده‌ی مخاطب از فیلم‌های اکران شده می‌داد اما در مقابل، انبوه صندلی‌های خالی و نوبت‌های نمایشی که برخلاف گذشته دیگر به دلیل کمبود مخاطب لغو نمی‌شد و تعداد اندک تماشاگران در آن نوبت، نشان از واقعیتی غیرقابل انکار داشت. ترفند نگه داشتن یکی دو فیلم پرفروش روی پرده به‌مدت دوازده ماه (از نوروز گذشته تا همین روزها) هم تنها به درد آمارسازی‌ها و ارائه بیلان‌های کاری می‌آمد تا جایی که همین چندهفته‌ی پیش خبر رسید که مطابق آیین‌نامه‌های جدید اکران، هیچ فیلمی حتی به شرط گذر از کف فروش هم حق ندارد بیشتر از سه ماه روی پرده‌ی سینماها بماند. از سوی دیگر، رشد و شکل‌گیری جریان تازه‌ای از سینمای زیرزمینی – که دیگر دربند مجوز و پروانه و ضوابط ممیزی و اکران نیست- نتیجه‌ی طبیعی سیاست‌های محدودکننده‌ و ادبیات تهدیدآمیز مدیریت دولتی سینما بود. 
سالی که گذشت برای عرصه‌ی نقد سینمایی سال خوبی نبود. سالی که تفکر نقادانه و تحلیل سینمایی جای خود را به شبهِ‌نقدهایی با رویکردهای سیاسی و جناحی داد. سهم‌خواهی‌ها و انحصارطلبی‌ها، جشنواره‌های فیلم (به‌ویژه جشنواره فیلم فجر) را از کارکرد و تعاریف قبلی دور کرد و مهم‌ترین رویداد سینمایی سال، تبدیل به دورِهمیِ گروهی خاص شد. رویگردانی گروه قابل توجهی از منتقدان نام آشنا و صاحب اعتبار از جشنواره‌ی فیلم فجر، حاصل سیاست‌های تمامیت‌خواهانه‌ای بود که در پیش گرفته شده‌اند. در مقابل شاهد کادرسازی‌ها و تشکیل محفل‌های منتقدانه میان جناح‌های سیاسی و نحله‌های فکری نزدیک به حاکمیت بودیم. رویه‌ای که فی‌نفسه بد نیست و انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران از ورود نسل تازه‌ای از نویسندگان و تحلیل‌گران فیلم به عرصه استقبال می‌کند. به‌شرطی که این محفل‌های تازه تأسیس فارغ از منافع سیاسی و جناحی تنها به جریان تضارب آرا و دامن زدن به بحث‌های تئوریک و زیبایی‌شناسانه‌ی هنری بیندیشند نه از میدان به‌در کردن منتقدان ریشه‌دار که همواره کوشیده‌اند سلامت نقد را حفظ کنند و درک و فهم عمومی از هنر جذاب سینما را افزایش دهند. 
بالا بردن دیوارِ بلند میان خودی و غیرخودی در مناسبات تولید، نمایش و دیالکتیک سینمایی قطعاً به نفع سینمای ایران نیست. انجمن منتقدان و نویسندگان آثار سینمایی ایران با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان و رویکرد حذفیِ در پیش گرفته شده توسط مدیریت دولتی سینما، امیدوار است پیش از آنکه تایتانیکِ ظاهراً شیک و پرزرق و برق هنر/صنعت فیلمسازی به قعر دریای فراموشی فرو رود، طرحی نو در انداخته شود و سیاستی دگر به میان آید. سینمای ایران یعنی همه‌ی سینما و با جداسازیِ گروهی از عوامل هنری که تفکری متفاوت دارند نمی‌توان به وفاق و همدلی میان ارکان این سینمای محترم و شریف دست یافت.»

دیگر خبرها

  • فیلم‌های سینمایی در آخرین روز سال
  • پروژه‌های بعدی برگزیدگان اسکار امسال چیست؟
  • استقلال قهرمان سال ۱۴۰۲
  • رقم چشم‌گیر فروش «فسیل» در اکران آنلاین
  • «فسیل» در اکران آنلاین چقدر فروخته است؟
  • سینمای ایران به طرحی نو نیاز دارد
  • ماجرای لقب هالیوود-راک در WWE چیست؟
  • استقلال قهرمان سال 1402
  • برنامه جدید اکران‌ آنلاین فیلم‌های سینمایی
  • حضور «دوار» در ۲ جشنواره خارجی/ ۳ مستند در اکران نوروزی یک پلتفرم