Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-19@05:53:17 GMT

بارقه های امید در تجارت ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۰۷۰۱

بارقه های امید در تجارت ایران

فروغان گفت: در چند سال اخیر بخش بازرگانی و تجارت خارجی کشور ما در شرایط بسیار سختی بوده است که در حال حاضر شاهد ایجاد بارقه های امید در این بخش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «خسرو فروغان» امروز (دوشنبه 29 مهر) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک که با حضور اعضای آن در این اتاق برگزار شد، گفت: امروز تجارت خارجی و ارتباط اقتصادی کشورها با کشور ما در حال تغییرات زیادی است و می توانیم بگوییم راه های برای برقراری مجدد ارتباط با کشورهایی از جمله کشورهای اروپایی، چین و امارات باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود: این درحالی است که خود این کشورها پیشنهاد دهنده راه های حل مشکلات مالی با کشور ما هستند و این رویه امید بخشی برای تجار و بازرگانان کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: در چند سال اخیر بخش بازرگانی و تجارت خارجی کشور ما در شرایط بسیار سختی بوده است که در حال حاضر شاهد ایجاد بارقه های امید در این بخش هستیم.

فروغان تصریح کرد: در شرایط نامناسب تصمیم ها منطقی نیست و همه بخش های اقتصادی با مشکل روبرو می شود که برای برخورداری از اقتصاد فعال و پویا باید زنجیره اقتصادی شامل تمام بخش های از جمله صادرات، واردات، تولید و توزیع باید در کنار هم دیده شوند تا حرکت اقتصادی خوب و روان در کشور ایجاد شود.

عضو هیئتنمایندگان اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس عنوان کرد: اتاق بازرگانی فارس در 2 سال اخیر در مسائل و مشکلات بخش اقتصاد، تجارت و بازرگانی استان را احصا و جهت رفع آنها راهکارهایی را در قالب کار علمی و پژوهشی دنبال می کند.

وی با بیان اینکه مشکلات و موانع در بخش صادرات و واردات بسیار زیاد است و این بیانگر نیاز این بخش به کارهای علمی و زیربنایی است، ادامه داد: خروجی پژوهش های اتاق بازرگانی موجب رفع مشکلات، تسهیل شرایط و حضور موفق در بازارهای هدف خواهد شد که ما در این کمیسیون تلاش می کنیم اولویت های طرح های پژوهشی اتاق در حوزه صادرات و واردات را پیشنهاد و با جدیت پیگیری کنیم.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی اربعین زائران اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین ۹۸ حب الحسین یجمعنا مرز بین المللی شلمچه منطقه آزاد اروند نماز جمعه اتاق بازرگانی فارس اقتصاد شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران

براساس اعلام گمرک، در ۱۱ ماه امسال درآمد صادراتی از کالاهای غیر نفتی ۸.۸۷ درصد کاهش داشته و ارزش واردات کشور ۱۱.۱۱ درصد بیشتر شد است. همچنین چین بزرگ‌ترین مقصد صادرات و امارات متحده عربی بزرگ‌ترین مبدا واردات بخش غیر نفتی به کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲، میزان صادرات قطعی کالاهای غیر نفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره، نفت سفید و همچنین بدون احتساب صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۱۲۴۷۵۶ هزار تن و به ارزش ۴۴ میلیون و ۸۹۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۱۱.۴۲ درصدی و کاهش ۸.۸۷ درصدی در ارزش دلاری داشته است.

همچنین میزان واردات کشور در این مدت با افزایش ۶.۴۰ درصدی در وزن و ۱۱.۱۱ درصدی در ارزش دلار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ارقام ۳۵۷۶۶ هزار تن و ۵۹ میلیون و ۸۸۴ هزار دلار، رسیده است.

کشورهای عمده مقصد صادرات کدامند؟

بر اساس این گزارش، طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۲، بیش‌ترین میزان صادرات به مقصد چین، با رقمی بالغ بر ۱۲ میلیون و ۶۵۴ هزار دلار و سهم ۲۸.۱۹ درصدی از کل ارزش صادرات، کشور عراق با هشت میلیون و ۵۷۶ میلیون دلار و سهم ۱۹.۱۱ دردصدی، امارات متحده عربی با پنج میلیون و ۹۲۳ هزار دلار و سهم ۱۳.۲۰ درصدی، ترکیه با سه میلیون و ۸۱۹ هزار دلار هم ۸.۵۱ درصدی و کشور هند با ۲ میلیون دلار و سهم ۴.۴۶ درصدی، صورت گرفته است.

کشورهای عمده طرف معامله واردات کدامند؟

طی ۱۱ ماه امسال، امارات متحده عربی با اختصاص ۱۸ میلیون و ۷۶۶ هزار دلار و سهم ۳۱.۳۴ درصدی از کل ارزش واردات در جایگاه نخست کشورهای طرف معامله واردات قرار دارد.

همچنین کشور چین با ۱۶ میلیون و ۷۵۴ هزار دلار و سهم ۲۷.۹۸ درصدی، ترکیه با شش میلیون و ۷۷۵ هزار دلار و سهم ۱۱.۳۱ درصدی، آلمان با یک میلیون و ۹۳۴ هزار دلار و سهم ۳.۲۳ درصدی و هند با یک میلیون و ۷۷۳ هزار دلار و سهم نزدیک به ۳ درصدی از کل ارزش واردات، کشورهای عمده طرف معامله واردات بوده‌اند.

رشد ۳۴ درصدی ترانزیت خارجی

همچنین در ۱۱ ماهه سال جاری، میزان ترانزیت خارجی کشور با وزن ۱۶۱۲۲ هزار تن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴.۴۶ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد
  • تأکید سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد
  • اتاق بازرگانی قزوین نتوانست در حوزه تجارت خارجی فعال باشد
  • چشم‌انداز صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال آینده
  • نمایشگاه ایران اکسپو
  • رشد ۵۰ درصدی صادرات در گلستان/ حضور ۱۴ هیئت سرمایه‌گذار خارجی
  • صادرات البرز از یک میلیارد دلار عبور کرد
  • ایران دارای بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه
  • صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران
  • بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه برای ایران است