Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به چالش‌های حوزه توسعه فضای سبز، گفت: تمام مطالعات توسعه فضای سبز شهر قم برای دستیابی به سرانه استاندارد صورت گرفته است.

جوادیان یکی از برنامه‌های عمده در توسعه فضای سبز را توسعه فضای سبز جنگلی و کمربند سبز عنوان کرد و گفت: طرح جامع کمربند سبز شهر قم در حال انجام است که با این طرح پتانسیل‌های اطراف شهر مشخص شده، منابع آبی تعیین می‌شود و اولویت‌ آن‌ها برای توسعه فضای سبز نیز مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های قدیمی شهر ۱۲ هزار هکتار باغ در اطراف شهر قم بوده که در شرایط فعلی طبق آخرین نتایج شناسنامه‌دارکردن باغات مساحت باغات شهر ۱۳۴ هکتار است، گفت: ۷۱ باغ در حریم شهری قم شناسایی شده و برای هر کدام شناسنامه‌ای تهیه شده که ۶۱ باغ به صورت سبز و ۱۰ باغ هم به صورت خشک‌شده است.

او با بیان اینکه در سال ۹۴ از سوی راه و شهرسازی عنوان شد که زمین‌هایی برای توسعه فضای سبز تحویل شهرداری شده که توسعه صورت نگرفته است، یادآورشد: در سال ۹۶ در تمام عرصه‌های تحویل شده به شهرداری برای ایجاد فضای سبز، کاشت صورت گرفت.

انتهای پیام/ح

تنها ۶۱ باغ سبز در قم باقی مانده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری قم فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد یوردشاهی ارومیه مرمت و ساماندهی می شود

مرتضی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر از ساماندهی ومرمت مسجد یوردشاهی ارومیه خبر داد و افزود: بخشی از نمای ضلع غربی و مرمت و ساماندهی نمای ضلع شمالی مسجد یوردشاهی ارومیه در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه این اقدامات زیر نظر کارشناسان مرمت و معماری این اداره‌کل انجام می‌شود، افزود: علاوه بر اقدامات مرمتی، تابلوها و مبلمان نامتناسب جلوی مسجد یوردشاهی نیز جمع‌آوری شد.

وی گفت: مسجد یوردشاهی یک بنای تاریخی متعلق به دوره قاجار بوده و در سال‌های قبل نیز اقدامات مرمتی از جمله اندودبرداری و اجرای نمای آجری ضلع غربی در این مسجد انجام شده است.

صفری ساماندهی بناهای تاریخی خیابان امام ارومیه را از اولویت‌های نخست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی دانست.

وی در خصوص مسجد جامع ارومیه نیز گفت: مسجد جامع ارومیه یکی از شاهکارهای معماری ایرانی_اسلامی بوده و گچ‌بری شبستان این مسجد در نوع خود بی‌نظیر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: فاز اول ساماندهی مسجد جامع ارومیه با همکاری شهرداری با اعتباری بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

صفری اظهار کرد: طرح احیای مسجد جامع ارومیه نیزبا همکاری دانشکده معماری دانشگاه ارومیه آماده شده و امسال نیز ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته است.

کد خبر 6099925

دیگر خبرها

  • مسجد یوردشاهی ارومیه مرمت و ساماندهی می شود
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • کوین اونز: 9 ماه از قراردادم باقی مانده و از آینده مطمئن نیستم/ اخبار WWE
  • برنامه و پیش‌بینی: نبرد سقوط لیگ با حضور چهار تیم
  • خیز کشتی گیر ایران برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک پاریس
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع