Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل انتقال خون کردستان از اتمام فاز اول بسیج واکسیناسیون هپاتیت B ویژه اهدا کنندگان خون خبر داد و گفت: از آغاز مهرماه 97 تاکنون در مجموع 14هزار و 711 واکسن هپاتیت B طی سه مرحله به پنج هزار و 872 اهداکننده مستمر خون تزریق شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد سعید کریمیان روز دوشنبه در جمع رسانه های جمعی کردستان اظهار داشت: با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آغاز مهر 97 تا پایان شهریور ماه امسال و در قالب فاز اول طرح واکسیناسیون اهداکنندگان خون، جمعیت اهداکنندگان مستمر گروه سنی 29 سال به بالا در استان کردستان واکسن هپاتیت B دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هدف از اجرای طرح را به نوعی قدردانی از خدمات انسان دوستانه و کمک به ارتقای سلامت اهداکنندگان خون برشمرد و گفت: این واکسن ها توسط انیستیتو پاستور و با هماهنکی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون فراهم شده است و تزریق هر سه مرحله آن رایگان بوده است.

کریمیان با اشاره به اینکه برای ایمن سازی کامل در برابر این بیماری طی سه نوبت واکسن تزریق می شود، گفت : در مجموع مراحل سه گانه 14 هزار و 711 واکسن به اهداکنندگان مستمر خون تزریق شده است که از این تعداد دو هزار و 201 واکسن به بانوان و 12 هزار و 510 واکسن نیز به آقایان تزریق شده است.

مدیرکل انتقال خون کردستان در خصوص مراحل واکسیناسیون وچگونگی انجام آن یادآور شد: نوبت اول تزریق واکسن در زمان مراجعه اهداکنندگان خون به مراکز جامع سلامت، نوبت دوم یک ماه پس از مراجعه نوبت اول و نوبت سوم نیز 6 ماه پس از مراجعه نوبت اول انجام شده است.

کریمیان شمار واکسن های تزریق شده در نوبت دوم را پنج هزار و 99 واکسن اعلام کرد و ادامه داد: سه هزار و 740 واکسن نیز در مرحله سوم به اهداکنندگان خون تزریق شده است و ضروری است اهداکنندگان خون نسبت به حضور در مراکز جامع سلامت جهت دریافت هر سه نوبت واکسن اقدام نمایند.

او با اشاره به اینکه برنامه واکسیناسیون همگانی از سال 1372 آغاز شده و پیشتر دو بسیج همگانی برای واکسیناسیون متولدین 68 تا 72 صورت گرفته است گفت: تمرکز فاز اول این طرح بر روی آن دسته از اهداکنندگانی بود که سالانه 2 بار خون اهدا می کنند و سن آنها بیش از 29 سال است و در مراحل بعدی و پس از تامین منابع مورد نیاز واکسیناسیون دیگر اهداکنندگان خون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل انتقال خون استان از تلاش های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز تقدیر کرد و گفت: استان کردستان جز معدود استان های کشور بود که به جهت رفاه حال اهداکنندگان خون امکان تزریق واکسن را در کلیه مراکز جامع سلامت و بهداشت سطح استان فراهم نمود.

کریمیان از تحویل کارت های واکسیناسیون به افراد واکسینه شده خبر داد و از آنان خواست که در نگهداری این کارت ها کوشا باشند.

بیماری هپاتیت ویروسی یک مشکل جهانی است که هیچ کشوری از آن در امان نیست و براساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت دولت ها و مردم باید در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی هپاتیت در سال 2030 محقق شود.

بیشتر بخوانید: بیش از یک هزار کردستانی در دهه اول محرم خون اهدا کردند استقرار تیم‌های سیار خون گیری انتقال خون کردستان در تاسوعا و عاشورا

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان انتقال خون کردستان واکسن هپاتیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، کانون دانشجویی فرهنگی نبض زندگی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با همکاری اداره کل انتقال خون استان یزد، آیین بانوی اهداکننده حیات را برگزار می‌کند. 
در آیین بانوی اهداکننده حیات از بانوان ودخترانی که تا روز دختر (۲۱ اردیبهشت) خون اهدا کنند، بانوان و دخترانی که تا به حال حداقل یک بار اهدای خون داشته اند، بانوان ودخترانی که در سال ۱۴۰۳ برای اولین بار، خون اهدا کرده اند، تجلیل می‌شوند.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • کمبود دارو و واکسن دامی در لرستان نداریم
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • اهدای ۸ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در هریس