Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرزاد فرضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: از این تعداد، ۶ هزار و ۱۴۶ کوهنورد داخلی و ۳۴۲ کوهنورد خارجی از کشورهای آلمان ، اتریش، فرانسه ، جمهوری چک ، استرالیا، هلند، اندونزی، ترکیه ، لهستان، هند و چین بودند.

وی بدون اشاره دلایل کاهش سفر کوهنوردان برای صعود به منطقه کلارشت گفت: تعداد کوهنوردان امسال نسبت به سال گذشته ۲ هزار نفر کوهنورد ایرانی و ۱۵۰ نفر کوهنورد خارجی کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده فدراسیون کوهنوردی در کلاردشت خاطر نشان کرد: فصل کوهنوردی در این منطقه با توجه به شرایط جوی معمولا از اواسط بهار آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

فرضی گفت: امسال ۲ کوهنورد ایرانی یکی به دلیل از دست دادن تعادل در گرده آلمانها و دیگری به علت ریزش سنگ در قله سیاه کمان فوت کردند.

وی اظهار داشت: امسال همچنین ۱۰ مصدوم در صعود به قله های علم کوه و تخت سلیمان در منطقه کوهستانی کلاردشت داشتیم که علاوه بر درمان این افراد توسط نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان ، ۳ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر برای انتقال مصدومان به این منطقه پرواز کرده است.

فرضی افزود: علاوه بر گروه های فنی کوهنوردی ، حدود یکصد نفر نیز از افراد غیر فنی امسال از طالقان و سه هزار و ۲ هزار به این منطقه آمدند.

وی یکی از مشکلات باقیمانده از گذشته را عدم آنتن دهی تلفن همراه در منطقه دانست و گفت: همچنان عدم آنتن دهی تلفن همراه در مسیر جنوبی و ضعیف در مسیر شمالی قله علم کوه دغدغه های جدی افراد کوهنورد در این منطقه است که لازم است مسئولان ذیربط در این زمینه برنامه ریزی کنند.

قله مرتفع علم کوه با ارتفاع ۴۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد که بعد از دماوند با ۵۶۷۱ متر ارتفاع، دومین قله مرتفع ایران می باشد و دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.
این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای ۴۰۰۰ متر و داشتن یخچالهای متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی ۲۵  هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علم کوه فدراسیون کوه نوردی کلاردشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: از اقدامات اساسی ما در توسعه استان توجه به زیر ساخت‌های جاده ایی منطقه سیستان است و یکی از بزرگ‌ترین طرح های در دست اجرای این اداره جاده زابل به زاهدان است.
عطاءالله اکبری در ادامه گفت:یکی از جاده‌هایی با تکمیل جاده زابل به زاهدان مستقیم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت منطقه مرزی میلک است که شهرستان زهک در مسیر آن قرار دارد.
وی افزود:بزرگراه زهک به زابل ۱۶ کیلومتر آن تکمیل و پنج کیلومتر نهایی آن در حال اجراست و پیشرفت خوبی دارد و همچنین تقاطع غیرهمسطح زهک با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد هم اکنون در حال اجراست و پیش بینی میشود تا شش ماه آینده تکمیل و به بهره برداری برسند.

دیگر خبرها

  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • امسال هم صعود بازی دراز از راه رسید/ آمادگی دستگاه های اجرایی برای این صعود باشکوه
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • کشف ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در کلاردشت
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال