Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توانمند سازی روستائیان و تقویت زیرساخت ها و بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان منجر به توسعه روستایی است. ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح های توسعه ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت ها در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، به طوری که می توان گفت این نهاد  از طریق ایجاد بستر و زمینه های مناسب به خوبی توانسته در جهت عمران و آبادانی، توسعه و رونق، تثبیت جمعیت روستایی در جامعه خدمات ارزشمند و ماندگاری برجای گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجاد صنعتی منفرد افزود: این نهاد در تمامی ابعاد اقدامات خود در خصوص عمران و آبادانی روستاها موضوع کلان توسعه پایدار روستایی را که عبارت از وحدت میان ابعاداجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه، نقش و کارکرد سکونت گاه های روستایی در برنامه های توسعه عمرانی با ایجاد تولید، اشتغال وارتقاء فعالیت های اقتصادی دراهداف برنامه ریزی مکانی و فضایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: زیرساختهای روستایی را می توان سرمایه های عمومی و اجتماعی روستاها دانست که بدین جهت توسعه این زیرساخت های اجتماعی, فیزیکی و نهادی باعث بهبود شرایط و کیفیت زندگی و معیشت مردم محلی و ارتقای کارایی زندگی اجتماعی و اقتصادی آنان خواهد شد. 

کیفیت آب شرب روستاهای شمالی حاشیه شهر بجنورد پایین استبرق‌رسانی به 500 روستا تا پایان امسال/ افزایش تاب‌آوری شبکه برق روستایی در اولویت برنامه‌های توانیرهدایای شرکت مهرام به دانش آموزان روستای محروم دلگان

مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرحهای توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرحهای هادی روستایی نقش بسزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است و در همین راستا توانسته از این طریق گام های موثری را در جهت بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی همراه با بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و در نهایت موجبات نگه داشت جمعیت و مهاجرت معکوس روستائیان را ایفا نماید.

وی تاکید کرد: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید  همه جانبه، مستمر، درون زا، توانمندساز، فراگیر، تحول آفرین، باورآفرین، رشد دهنده و متکی بر مشارکت و خود باوری روستائیان باشد.

صنعتی منفرد  با بیان اینکه، روستاها کانون های مولد هر جامعه ای محسوب می شوند و نقش مهمی در توسعه کشور و حرکت در مسیر اقتصاد ملی دارند ، خاطر نشان کرد:  توسعه ملی هر کشوری در گروه توسعه روستایی آن کشور بوده و یک بحث مهم و حیاتی به شمار می آید،  لذا در جهت توسعه پایدار ملی، هر کشوری نیازمند توسعه روستاها و توجه به روستا و روستایی است.

انتهای پیام/ ت

R7557/P/S6,59/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از بهره‌برداری ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد کیخسروی در جمع خبرنگاران، سهمیه مسکن روستایی استان اردبیل در سال جاری را ۷ هزار ۵۰۰ واحد اعلام کرد و اظهار کرد: این واحدها با اقساط ۲۰ ساله و تسهیلات ۵ درصدی آماده معرفی متقاضیان روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: بالغ بر ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات مسکن روستایی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی با بازپرداخت بلند مدت و مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 747625

دیگر خبرها

  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است