Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول موکب الغدیر استان یزد در کربلای معلی با بیان این که این موکب پذیرای تمام زائران حسینی است، گفت: موکب الغدیر استان یزد در کربلای معلی تاکنون به بیش از 135 هزار زائر حسینی ارائه کرده است.

«علی قاسمی» در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایسنا به کربلای معلی با بیان این که موکب الغدیر استان یزد از اول مهرماه 98 در کشور عراق مستقر و از سوم مهرماه مشغول ارائه خدمات به زائران شده است، اظهار کرد:‌ طبق هماهنگی‌های انجام شده از ابتدا تاکنون هر شب بین چهار تا پنج هزار و 700 زائر در این موکب استقرار یافته و خدمات دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تأمین‌ آب آشامیدنی تصفیه‌شده، سرویس بهداشتی، حمام، ارائه خدمات طب ایرانی اسلامی و  طب مدرن، جمع‌آوری نذورات، ارائه خدمات امانات،‌ تامین و توزیع دارو، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تأمین بیش از هشت هزار پتو و بالشت برای استراحت زائران از جمله خدمات انجام شده و در دستور کار موکب الغدیر یزد در کربلای معلی است.

مسئول موکب الغدیر یزد با بیان این که خدمات این موکب فقط خاص یزدی‌ها نیست و تمام زائران حسینی را شامل می‌شود، گفت:‌ تأمین امنیت نسبی و آسایش زائران ایرانی اباعبدالحسین(ع) یکی از مهمترین اولویت‌های اجرایی در موکب الغدیر یزد در کشور عراق است.

قاسمی تصریح کرد: زمان اتمام مأموریت موکب الغدیر استان یزد در کربلای معلی مشخص نیست و تا زمانی که نیاز به ارائه خدمت به زائران در کشور عراق باشد، حضور خواهیم داشت.

این مسئول در پایان سخنان خود تأمین روزانه بیش از چهار هزار پرس غذا را از دیگر خدمات موکب الغدیر یزد در کربلای معلی دانست و بیان کرد: تا زمانی که ظرفیت موکب تکمیل نشده باشد، پذیرای تمام زائران ایرانی و خارجی و یزدی و غیریزدی هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین ۹۸ استانی فرهنگی و هنری يزد موکب های ایران و عراق كربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی با اشاره به تشرف یکهزار و 980 نفر زائر امسال از استان به سرزمین وحی گفت: این زائران

در قالب ۱۵ کاروان اواسط خرداد ماه از فرودگاه ارومیه عازم سرزمین وحی خواهند شد.

حق شناس، با بیان اینکه طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته اعزام زائران این استان به مکه مکرمه آینده انجام می‌شود، افزود: ظرفیت اعزامی برای کاروانهای حج تمتع در استان، یک هزار و ۹۸۰ نفر است که درحال حاضریکهزار و ۹۶۰ نفر مجوز اعزام را برای شرکت در مناسک حج تمتع دریافت کرده‌اند.

وی اظهارکرد: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته، کاروانهای اعزامی از آذربایجان‌غربی، به اصطلاح مدینه بعد بوده و پس از انجام مناسک حج در مکه مکرمه، به مدینه منوره مشرف خواهند شد.

حق شناس گفت: با توجه به برنامه ریزیهای صورت گرفته و پس از اعلام اولویتهای مربوط به حج تمتع امسال، ثبت نام در کاروانها توسط خود حجاج انجام شده و اقدامات تشخیصی درخصوص مشکلات جسمانی حجاج به صورت کامل انجام شده است.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی افزود: در حال حاضر پزشکان و مراکز درمانی مختلف با سازمان حج همکاری دارند تا معاینه های لازم را در خصوص وضعیت جسمانی حجاج اعزامی انجام دهند.

حق شناس اظهارکرد: طبق تمهیدات اندیشیده شده، زائران آذربایجان‌غربی در اواسط خرداد ماه آینده از فرودگاه ارومیه به سمت جده و سرزمین وحی مشرف خواهند شد و پروازهای بازگشت نیز از مدینه به ارومیه صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی شده که زائران اعزامی از آذربایجان‌غربی حدود ۳۰ تا ۳۵ روز در مکه مکرمه و مدینه منوره حضور داشته باشند.

حق شناس افزود: روند آموزشی حجاج از هفته های گذشته آغاز شده و زائران در دوره هایی که تمهید شده،حضور می یابند تا روند انجام مناسک، موارد مورد نیاز در عربستان و همچنین ضرورت های زیارت و حضور در سرزمین وحی را فرا بگیرند.

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • اعتبارات دور دوم سفر در رفع کمبودهای استان سمنان هزینه می‌شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • اعزام کاروان زیارتی زائراولی‌های کربلای معلی ازشهرجدیدرامشار
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • (تصاویر) بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • عکس/ بارش باران بهاری در کربلای معلی
  • بارش باران بهاری در کربلای معلی