Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:32:59 GMT

اجرای نقالی و پرده‌خوانی هنرمند یزدی در نجف اشرف

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۱۶۶۳

اجرای نقالی و پرده‌خوانی هنرمند یزدی در نجف اشرف

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد، گفت: به مناسبت اربعین حسینی هنرمند یزدی در نجف اشرف به اجرای پرده‌خوانی و نقالی با عنوان «روایت عاشورا» پرداخت.

به گزارش ایسنا،«علی جاور» با اشاره به اهمیت نقش آفرینی هنرمندان برای تبیین بیش از پیش ارزش های عاشورایی،‌ اظهار کرد: به مناسبت اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایشان، برنامه پرده‌خوانی و نقالی «روایت عاشورا» به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد توسط سیدعلی موسوی از تعزیه‌خوانان جوان و فعال استان در صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که این برنامه در قالب چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر اربعین اجرا شده است، افزود: در این همایش، شش گروه نقالی از ایران حضور داشتند که سیدعلی موسوی از یزد به عنوان جوان‌ترین نقال گروه در کنار پرده‌خوان‌ها و نقالان مطرح کشور برنامه خود را اجرا کرد که با استقبال زوار حسینی همراه بود.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد، گفت: این هنرمند به صورت نقالی و پرده‌خوانی به روایتگری برخی وقایع عاشورا از جمله شهادت حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی اکبر(ع) تا خرابه شام پرداخت.

جاور تصریح کرد: از مجموع ۵۸ اثر ارسالی به دبیرخانه و ستاد برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین ۲۵ اثر برای اجرا انتخاب شده بود.

گفتنی است: چهارمین همایش بین‌المللی تئاتر پیاده‌روی اربعین با هدف اشاعه معارف اهل‌بیت(ع) و تبیین فرهنگ عاشورا از زاویه هنر، هم‌زمان با پیاده‌روی عظیم اربعین در مرز ایران با عراق و مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا برگزار ‌شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اربعین ۹۸ استانی فرهنگی و هنری يزد حوزه هنري پرده خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • نخستین اجرای کنسرت بندری آوای موج در سال جدید
  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا