Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:55:27 GMT

ایران از امنیت و ثبات سوریه حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۵۳۱۷۴۵

ایران از امنیت و ثبات سوریه حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران امروز (دوشنبه، ۲۹ مهر ماه) با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار تاکید کرد: حفظ تمامیت ارضی سوریه همیشه مورد نظر جمهوری اسلامی ایران بوده و از این دیدگاه با سایر کشورها رایزنی لازم را می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خدشه به تمامیت ارضی سوریه مشکلات مردم این کشور را افزایش می‌دهد، افزود: جمهوری اسلامی ایران از امنیت و ثبات سوریه حمایت خواهد کرد.

عدنان محمود با اشاره به تجاوز ترکیه به خاک سوریه، اظهار داشت: علی رغم توافق ترکیه با آمریکا مبنی بر توقف جنگ، تجاوز ترکیه به سوریه همچنان ادامه دارد و ارتش ترکیه نیروهایی را به مرز و داخل خاک سوریه اعزام کرده است. حتی روز گذشته اردوغان تأکید کرد منطقه امنی که ترکیه به دنبال ایجاد آن در سوریه است، ۴۴۴ کیلومتر طول و ۳۲ کیلومتر عمق خواهد داشت.

سفیر سوریه در تهران ضمن تشکر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: با شکست طرح آمریکا در سوریه، باید از ایجاد منطقه امن مورد نظر ترکیه جلوگیری شود.

کد خبر 4752330 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی سوریه مجلس شورای اسلامی حسن روحانی محمدجواد ظریف اربعین حسینی علی لاریجانی اربعین 98 اسحاق جهانگیری برجام هیئت دولت ایالات متحده آمریکا شورای نگهبان ارتش جمهوری اسلامی ایران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۵۳۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی ضمن تاکید بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان مشترک بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات فیمابین‌ اضافه کرد: همانند قبل از طرف کویتی برای دستیابی به توافقی پایدار که مبتنی بر همکاری‌های دوستانه و منافع مشترک باشد، دعوت به عمل می‌آوریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعای یک‌جانبه، از منظر حقوقی هیچ حقی برای دولت کویت ایجاد نخواهد کرد و به مقامات این کشور توصیه می کنیم از تکرار توسل به روش‌های بیحاصل سیاسی و رسانه‌ای در ارتباط با موضوع حقوقی و فنی میدان مشترک آرش خودداری کنند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با اعتقاد به اصل حسن نیت، تعاملات منطقه‌ای را رصد نموده و از دولتهای ثالث می‌خواهد در مسیر تحقق عینی اصل حسن نیت و ارتقاء روابط و همکاری‌ها گام بردارند.

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد